Strømkalkulator | Forbrukslån Beste | Takst på Hus | Billigste Eiendomsmegler | Hundeforsikring | Boligalarm | Kredittkort med Fordeler | Advokater
Sissos impukkabanneri

Vinkkejä ensi aseen hankintaan

Metsästys Keskustelut Aseet, ampuminen ja varusteet Vinkkejä ensi aseen hankintaan

Tämä aihe sisältää 10 vastaukset, 6 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  mikko tikkanen 10 kuukautta, 1 viikko sitten.

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija

SaHe
    Osallistuja

Eli aloittelijalla olisi haulikko hakusessa mutta mikä? Suosituksia. Alustavasti olin ajatellut sijoittaa aseeseen noin 500€.Myös kivääri / pienoiskivääri kiinnostaa ja ovat mahdollisesti ostoslistalla. Tutulla olisi puoliautomaatti (piakkari) myynnissä mutta mitenköhän mahtaa luvat herua kun kyseessä on kumminkin ensi aseiden hankinta? Metsästäjän tutkinto on suoritettu kuukausi takaperin sekä parhaillaan juostaan ampumaradalla, jotta pääsisi ampumaseuran jäseneksi. Vinkkejä aloittelijalle. Kiitos.

#10733 Vastaus

Marko V
    Osallistuja

Käytetty skb500 sarjalainen tai miroku päällekkäisenä on varma valinta tuohon hintaluokkaan..

#10734 Vastaus

SaHe
    Osallistuja

Kiitos näistä. Muutaman ampumakerran jälkeen olen jotenkin tykästynyt päällekkäispiippuiseen (rinnakkais ja puoliautomaatti myös testattu) ja olin jo ehtinyt harkita Baikkalia mutta mutta…Ja piakkaria tosiaan harkitsemassa se takia että voi ampumaradalla harjoitella ilman että lompakkoon ilmestyy karmea lovi. Järeämpää kivääriä sitten myöhemmin jos tarvetta ilmenee.Tarkoituksena tosiaan aloittaa metsästysharrastus vesilinnuilla ja mahdollisesti metsäkanalinnuilla, isommat otukset saavat vielä odottaa. Eli näillä tiedoilla rupean kahlaamaan käytettyjä haulikoita läpi. Osaatteko suositella jotain hyvää liikettä? Ja lisää suosituksia aseista otan mielelläni vastaan.

#10735 Vastaus

popeye1
    Osallistuja

JeeJee mikähän vika noissa Baikkal haulikoissa on. Ne ei ole kalliita ja sortaa hyvin on toimintavarmoja.Tämä taitaa mennä saaan kastiin noitten JJakt asujen kanssa,kaikki haukkuu tuhannet käyttää.Se on varmaan se nimi joka tekee noista huonoja ::) ???

#10736 Vastaus

popeye1
    Osallistuja

No onhan se kyllä noinkin.Niissä parempilaatuisissa noita maanantai versioita tulee kyllä harvemmin 😉

#10737 Vastaus

Marko V
    Osallistuja

Se ero noilla on, että jos liikkeessä on esim skb 500(ammuttu 15000 laukausta) ja uusi balalaikka, ja niitä kun vertaa niin 90% varmuudella skb lähtee mukaan.

#10738 Vastaus

hunttaaja
    Osallistuja

kannattaa vierailla lähiseudun ase liikkeissä Ja ostaa se mikä käy hyvin poskelle. koska haulikko ampuu perällään  😉

#10732 Vastaus

SaHe
    Osallistuja

Kuulostaa siltä että Baikal on syytä jättää hankkimatta. Olen joskus aiemminkin kokenut ”persaukisella ei ole varaa ostaa halvinta” sanonnan todellisen merkityksen.  🙂Joten syytä nostaa Budjettia, nälkä kasvaa...Mitä mieltä raati on Valmet/Tikka haulikoista?Laina Valmetilla on tullut muutamat kerrat ammuttua ja se tuntuisi istuvan mukavasti "poskelle" sekä olen sillä jopa johonkin osunutkin mutta kun noita vertauskohteita muista aseista ei pahemmin ole.

#10739 Vastaus

Marko V
    Osallistuja

Kuulostaa siltä että Baikal on syytä jättää hankkimatta. Olen joskus aiemminkin kokenut "persaukisella ei ole varaa ostaa halvinta" sanonnan todellisen merkityksen.  🙂Joten syytä nostaa Budjettia, nälkä kasvaa...Mitä mieltä raati on Valmet/Tikka haulikoista?Laina Valmetilla on tullut muutamat kerrat ammuttua ja se tuntuisi istuvan mukavasti "poskelle" sekä olen sillä jopa johonkin osunutkin mutta kun noita vertauskohteita muista aseista ei pahemmin ole.

Oma mielipiteeni on että valmetit/tikat ovat helvetisti ylihintaisia..Itselläni on vuosien kokemus haulikoista niin radalla kuin metsälläkin, ja täytyy sanoa että valmetin hinnalla saa saa paljon muuta pätevämpää kalustoa, mutta mieti tarkkaan..Sopimattomastakin aseesta saa erinomaisen kunhan perä veistellään mittojen mukaan ja ase painotetaan oikein.

#10740 Vastaus

laikastaja
    Osallistuja

Samaa mieltä marko v:n kanssa, valmetit ja tikat ovat suurinsuurin osa aivan törkeän ylihintaisia, itselläkin on useamman vuoden ja muutamankymmenen eri haulikon kokemusta haulikoista, hintaluokassa 50€-4500€Ja jos nyt ajateltaisiin aloittelijalle kohtuuhintaista päällekkäis piippuista haulikkoa, niin browning, valmet ja tikka, niitä suosittelen.

#23528 Vastaus

mikko tikkanen

hei

itselläni SKB-500,rekyylivaihtavalla,vuosimallia -83.Ammuttu niin paljon,että hirvittää…Mutta piiput soivat,kuin kirkonkellot 🙂

Ei yhtään syöpymää,nää piipuis,kauniit kaiverrukset ja menee kiinni äänettömästi.Parhaiten sopineet Winhesterin panokset.

Täydellinen ase.Kavereitten monta Valmettia menneet romuttamoon 🙂

Mike

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
Vastaa aiheeseen: Vinkkejä ensi aseen hankintaan

Voit käyttää BBkoodia formaattia viestin muokkaukseen
Your account can't use Advanced BBCodes, they will be stripped before saving.

Tietosi: