Jump to content
Supikoira

Paljonko harjoittelette ennen metsästyskauden alkua?

Recommended Posts

soramontulla käyn vähän paukuttelemassa,tulevaisuuden kuvioissa aion tehdä omanlaisia patentteja tarkkuuden parantamiseen, täs muutama1. heittelen savikiekkoja heittimellä ja koitan osua :D2.laitan kiekosta narun läpi ja sit pistän sen jonnekki valmiiksi ja katkasen köyden, sit se kiekko lentää sieltä mettästä sillee niinku kaappikellon punnukset heiluu ja mahollisimman nopeasti yrittää ampua siihen kiekkoon.3. sitte vaan kiväärin kohdistan 70m 4. tätä niin kauan että alkaa kiekot huveta :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo morjens vaan alkuun näin kaikille, päätinpä itsekkin liittyä tänne kun tulee tuota metsästystä kumminkin harjoitettua.. Noniin elikkäs itse harjoittelen sorsastukseen ampumalla kiekkoja ja räksiä. Kun on naapuri viljelee mansikkaa niin sen luona käydään aina räksiä ampumassa ja tuleehan noita milloin mistäkin ammuttua jos kohalle sattuu. Kiekkoja sitten tuossa pellolla semmosella käsikäyttösellä heittimellä heitettynä tulee paukuteltua.-Arska_1

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haulikolla noin 1000 laukausta skeettiä ja trappia nyt tälle kaudelle takana. Varmaan se 1500 laukausta tulee tälle kaudelle täyteen.Viime vuonna eli ensimmäinen kausi kiekkojen ammunnassa ja metsästämisessä. Huomaa heti, että tuosta ahkerasta harjoittelusta on apua metsästystilanteissa - suosittelen ehdottomasti muillekin. Ja samalla tottuu omaan aseeseensa, tulee käsittelystäkin turvallisempaa.Kiväärillä kevättalvesta noin 50 laukausta 150 metrin radalla. Rata on sen verran kaukana että jää tuo kivääriharjoittelu vähemmällle. Kerran pitäisi vielä käydä, varmistamassa että kiikari on kohillaan ennen kauden aloitusta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omalla kohdalla jäänyt viime vuosina kiekkoammunta todella vähälle harjoittelupaikkojen puutteen takia. Jonkin verran olen kuitenkin kuivaharjoittelua suorittanut eli ulkona olalle vetoja ja tähtäyksiä valittuihin kohteisiin. Tällä tavalla on rutiini pysynyt jollain tavalla mukana. Jos tätä jaksaisi kesällä semmoset 10 000 nostoa tehdä niin varmaan jo jonkinlainen tuntuma tulisi nopeisiin tilanteisiin, jossa ei ole aikaa tähtäilyille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänä kesänä harjoittelu alkoi tossa toukokuun puolenvälin paikkeilla. Ja tähän mennessä laukauksia on takana joku n.1500. Tohon harjoitteluun on löytynyt taas uutta innostusta kun toi vaimonikin innoistui trapista. Tullut nyt sitä ammuttua tuosta syystä vähän enemmän kuin normaalisti. Mut toi selkään ampuninen ei kyl ole mun juttu.  :) Tuo skeetti/metsästyshaulikko on enemmän se mun juttu. Sitä tässä 15v. aikana on tullut harjoittettua kymmeniätuhansia laukauksia. Silti vieläkin tulee metsästys tilanteessa niitä pummeja. Tosin huomattavasti vähemmän kuin ennen, kun vaan jaksaa malttaa mielensä, eikä yritä jokaisesta paikasta.  Itselläni on se tavoite, ettei mun jäljiltä jäisi yhtään haavoittunutta eläintä. Tosin esim. sorsajahdissa järvellä se on mahdottumuus.Hirvijahtia ennen tulee kiväärillä harjoiteltua noin 50 laukausta. Pääasiassa liikkuvaan maaliin.Kyllä harjoittelu kannattaa jo siitäkin syystä että tutustuu siihen omaan aseeseensa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...