Jump to content
admin1542824358

Keskustelua pienpedoista ja pyyntimenetelmistä

Recommended Posts

Siinä alkutalvella on turkki aikalailla ketuilla parhaimmassa kuosissa, jos myyntiä ajattelee, supeilla tosin alkaa nyt olla hyvä turkki. Itsellä haaveena saada KaNu loukku tehtyä, hyvät ohjeetkin netistä löysin, mutta minua häiritsee yksi asia:Mitenkä tämä viritetään? Köysi puun ympäri ja jokin laukaisin esim. hiirenloukku puoleen väliin? Mitenkä se reagoi elukkaan? Kertokaas joku ja neuvokaa tyhmempää!  ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Just tulin syksyn ekasta supijahdista: saaliina 6 supia kahteen tuntiin. Oli metsästyksen makua...Olisi vielä saanut useammankin, mutta en arvannut varata panoksia riittävästi mukaan. Ihan vaan olin kaverin kanssa sänkipeltoja kiertelemässä iltahämärissä ilman koiraa. Huomenna lähdetään ajokoiran kanssa koittamaan. Näyttäs elukoita olevan paljon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näpsäkän näköinen laite tuo minkä Punakettu linkitit, pitää katsoa jos ostaisi tuollaisen KaNuun, jotkut tosin ylistävät ja vannovat juuri noiden hiiren/rotanloukku laukaisimien perään mutta itse en sellaista osaa virittää niin tuo voisi olla yksinkertainen vaihtoehto! Toimisikohan Hauen kalastuksesta tuttu iskukoukku-viritelmäkin tehokkaasti?!  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Näpsäkän näköinen laite tuo minkä Punakettu linkitit, pitää katsoa jos ostaisi tuollaisen KaNuun, jotkut tosin ylistävät ja vannovat juuri noiden hiiren/rotanloukku laukaisimien perään mutta itse en sellaista osaa virittää niin tuo voisi olla yksinkertainen vaihtoehto! Toimisikohan Hauen kalastuksesta tuttu iskukoukku-viritelmäkin tehokkaasti?!  ::)

Aina kannattaa kokeilla uusia virityksiä, jos sellaisia on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hiirenloukku lienee turhan herkkä/ heiveröinen. Toi kanu on melko painava rakennelma kuitenkin. Eli ennemmin sitten rotanloukku-laukaisin.Tosin noitahan on melko monenlaisia laukaisinmalleja kanuunkin, ja niistä oikeastaan käyttöpaikka ja aika määrittää aika pitkälti mikä laukaisin toimii. Itselläni toi kanu on pellonreunassa josta on myös kahdelta sivulta nyt metsääkin kaadettu, joten tuulinen paikka... Siinä ei toimi kovin herkkä laukaisin, koska tuuli heiluttelee kuitenkin totakin häkkiä melko kovin kun on kansi ylhäällä.Myös viimetalvisessa omatekoisessa ensimmäisessä laukaisulaitteessa ilmeni ongelmia jäätymisen takia. Eli suojasäällä satanut vesi jäätyi kriittisiin kohtiin, jolloin ei seuraavilla pakkasilla lauennut (kettu oli aika kovinkin tempunut syöttinä ollutta kissanraatoa, mutta jää kesti...)Tämä nykyinen on melko samantyyppinen kuin tuo eräkontin laukaisin... Mutta tietysti itse tehty nurkista löytyneistä materiaaleista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Yleensä syyllisiä syöttien katoamiseen ovat lumikot, hiiret ja myyrät. Mitä loukussa on ollut syöttinä?

Kalaa, pääosin Silakan rämmäleitä. Itellä kävi mielessä että olis lintu käyny viemässä, tiiä sitten. Onko jotain ovelaa kikkaa noita "varkaita" Vastaan...?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Yleensä syyllisiä syöttien katoamiseen ovat lumikot, hiiret ja myyrät. Mitä loukussa on ollut syöttinä?

Kalaa, pääosin Silakan rämmäleitä. Itellä kävi mielessä että olis lintu käyny viemässä, tiiä sitten. Onko jotain ovelaa kikkaa noita "varkaita" Vastaan...?
Lähes sataprosenttisen varmasti joku noista edellä mainitsemistani on kalavoro. Kalasyötillä tätä ongelmaa esiintyy aika usein. Hiiret ja myyrät ovat erittäin persoja silakalle, sen olen itse ainakin huomannut. Linnutkaan eivät toki ole poissuljettu vaihtoehto. Vaihtoehtoina on vaihtaa lihasyöttiin tai vaihtaa loukun paikkaa ja toivoa että uudessa paikassa ei ole nälkäistä pikkuvarasta. Voit toki kokeilla laittaa jonkin suuremman yhtenäisen kalasyötin jonka syöminen tai kuljettaminen on hankalampaa kuin silakoiden.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kyllähän tässä kettumäärien puolesta olisi mahdollista metsästää mutta kelit eivät ole nyt suosineet. Lykkäsi tuon kovan hangen päälle niin ei siinä paljon enää koiraa metsään voi laskea. Täytyy koittaa kyttäämällä täyden kuun aikaan kun haaska on ja ketut sielä käyvät. Siinä vain on sellainen muuttuja että kahden ja puolen vuoden aikana en ole sieltä ainuttakaan kettua saanut. Ovelia ovat

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy koittaa kyttäämällä täyden kuun aikaan kun haaska on ja ketut sielä käyvät. Siinä vain on sellainen muuttuja että kahden ja puolen vuoden aikana en ole sieltä ainuttakaan kettua saanut. Ovelia ovat

No ensimmäisenä pitää kysyä millaisessa paikassa kyttäät siinä haaskalla? Siis onko joku koppi tms. suoja, vai ihan taivasalla? Jos koppi, niin onko kuinka tiviisti ihmisen hajun sisällään pitävä, ja ei kai ulos kuulu pientäkään ääntä?Kuinka pitkään yleensä olet yhdellä kerralla?Oletko koittanut seurata miten sännöllisesti kettu siinä käy? Itse kun olen huomannut  usein ketulla olevan vakio-reitit, ja siis on kyseisellä paikalla vain muutaman yön välein.Ei kettu ole ovela, vaan äärimmäisen tarkka aisteiltaan, ja varoo pientäkin vaaraa tai edes epäilystä vaarasta. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

No yleensä olen kolme tuntia sielä kytännyt kun on sellaisia kelejä ollut. Sen enempää ei yleensä tarkene vaikka olisi vaatetta kuinka. Vanha lato on kyttäyspaikkana joten ei nyt aivan taivasalla tarvitse olla. Aina sielä olen ollut kuin "kusi sukassa" ja hajusteitakin olen koittanut laittaa peittämään ihmisestä tulevia hajuja. Lato on tosin lähellä asutusta ja haaskalla käyvät ketut yleensä kyläkettuja joten niitten kyllä pitäisi olla tottunut jossain määrin ihmisen hajuun kun aivan pihoissa käyvät omia aikojaankin. Aikatauluista on paha sanoa kun kolme, neljä kettu siinä käy ja tuntuvat noudattavan epäsäännöllistä säännöllisyyttä saapumisajoissaan. Mutta selvästi olen jotain tehnyt väärin kun en ainuttakaan ole saanut. Saa nähdä koska onni kääntyy.En aivan tosissani tätä kyttäämistä ole koittanutkaan kun enemmän ajokoiralla niitä metsästän, mutta mielenkiinnosta olen aina kuutamon aikaan muutamana yönä kokeillut. Nyt ei ole pitkään aikaan ollut hyviä kuutamoita, kun on ollut niin pilvistä aina täydenkuun aikaan. Jos siitä oveluudesta vielä, niin mielestäni tarkka-aistisuus on oveluuden äärimmäinen muoto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Mikä olisi hyvä loukku kun meinasin tossa lähijoella pitää sitä kun yhtenä iltana olin iltalennolla ja minkki käveli vastaan ja ammuin sen haulikolla. Loukku pyynti kiinnostaisi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Mikä olisi hyvä loukku kun meinasin tossa lähijoella pitää sitä kun yhtenä iltana olin iltalennolla ja minkki käveli vastaan ja ammuin sen haulikolla. Loukku pyynti kiinnostaisi!

Perus keinulauta loukku on varma peli, mutta se myös koettava joka päivä, mikäli sinulla ei ole mahdollisuutta kokea loukkua joka päivä, niin sitte ns. hetitappa loukku esim. jalmarin laatikkorauta, tai vaneri/lauta laatikko+conibear raudat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Perus keinulauta loukku on varma peli, mutta se myös koettava joka päivä, mikäli sinulla ei ole mahdollisuutta kokea loukkua joka päivä, niin sitte ns. hetitappa loukku esim. jalmarin laatikkorauta, tai vaneri/lauta laatikko+conibear raudat.Kiitos vinkistä! Tilaan varmaan noita rautoja pari kappaletta ja laatikon rakenna itte..onko kuinka vaikeaa rakentaa laatikkoa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kiitos vinkistä! Tilaan varmaan noita rautoja pari kappaletta ja laatikon rakenna itte..onko kuinka vaikeaa rakentaa laatikkoa?

Mikäli peukalosi ei ole millin tarkalleen keskellä kämmentäsi, niin luultavasti onnistut rakentamaan jonkinlaisen rautalaatikon ;)Älä missään nimessä osta mitään halppis rautoja, niillä ei tee yhtään mitään!!!!  esim. Duke, victor ja jahtiraudat ovat kestäviä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kiitos vinkistä! Tilaan varmaan noita rautoja pari kappaletta ja laatikon rakenna itte..onko kuinka vaikeaa rakentaa laatikkoa?

Mikäli peukalosi ei ole millin tarkalleen keskellä kämmentäsi, niin luultavasti onnistut rakentamaan jonkinlaisen rautalaatikon ;)
Älä missään nimessä osta mitään halppis rautoja, niillä ei tee yhtään mitään!!!!  esim. Duke, victor ja jahtiraudat ovat kestäviä.
Ja näistä kolmesta victoryt on mielestäni parasta laatua  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kiitos vinkistä! Tilaan varmaan noita rautoja pari kappaletta ja laatikon rakenna itte..onko kuinka vaikeaa rakentaa laatikkoa?

Mikäli peukalosi ei ole millin tarkalleen keskellä kämmentäsi, niin luultavasti onnistut rakentamaan jonkinlaisen rautalaatikon ;)
Älä missään nimessä osta mitään halppis rautoja, niillä ei tee yhtään mitään!!!!  esim. Duke, victor ja jahtiraudat ovat kestäviä.
Ja näistä kolmesta victoryt on mielestäni parasta laatua  :)
Jep, ja mikäli lontoon murre taittuu, niin tilaa rapakon takaa rosterisia victor connibear rautoja

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

pitäisikö tehdä haaska "laatikko" johon n.10 cm välit lautojen väliin,että saa jotain syötävääkin.vai olisiko parempi laittaa roippeita vain maahan? pitäisikö haaskaa "syötittää" koko kesä? ajattelin haulikolla kytistää joten teen jonkun moisen kopin n.20m päähän,joten mikä olisi hyvä panos 12/70 tai 12/76? anteeksi kysymykset,olen vasta aloittelemassa tätä haaska pyyntiä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...