Jump to content
valtsu

Paljon on hirvilupia tälle syksylle?

Recommended Posts

Eli paljonko on saatu lupia tälle syksylle ja onko se hyvässä suhteessa hirvikantaan?Meidän porukalla oli lupia muistaakseni 24+24. Osa luvista myydään jos löytyy ostajia. Hirvimiehiä on n.40 ja lihaa ainakin riittämiin. Kanta on laskemaan päin,koska taitaa olla kolmas syksy kun ammutaan isoja määriä. Tämä johtuu siitä kun on ollut hirvikolareita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaski hirvilupaa tälle kaudelle. Metsästäjiä meillä on noin alle 20 ja suurin osa ylittänyt jo 40 vuoden iän.. Olen seuran nuorin hirvijahtiin osallistunut. Mutta joo. Kahdella luvalla tulee jo melko vaikeaa kun koiraakaan ei ole tarjota joka kerta. Ei mitään, kyllä ne elikot kaatuvat!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nämä 48 lupaa on koillismaalla eli pohjois-pohjanmaalla. Luvat on saatu ammuttua yleensä ennen lumen tuloa niin ei oo tarvinu hiihtämällä olla ajomiehenä.Mielestäni tämä määrä alkaa tuntumaan työnteolta loppuvaiheesa vaikka oon vaan viikonloppusin metsällä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pakko kysyä missä päin suomea on vain 1-4 hirvilupaa? Vai onko seuran alueet sitten niin pienet..? Täälläkin kai sentään lähemmäs 20 lupaa vaihka pieni alue onkin. (Kanta-Hämeessä) Pahakalanrömpsä taisi olla ainut ketä kertoi missä päin suomea.. Toisi huomattavasti mielenkiintoa tälläisessa kysymyksessä kun tietäisi missä päin ;)

jeps eli itte oon parissa porukassa toinen on tuossa savossa aluetta noin 3300 hehtaaria luvat on liikkuunu minun muistin mukaan siinä 1-12 yksikköä per kausi. Nyt on vakiintunut siihen viiden kieppeille. Porukassa on reilut 10 henkee. Toinen porukka on sitten tuolla parikkalan suunnalla ja siellä luvat on nyt 0, aluetta suurin piirtein saman verran mutta saapahan reenata koiralla tyhjän mettän hakua :) jos ei karhu satu etteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...