Jump to content
samppa919

Keskustelua aselakiuudistuksesta

Recommended Posts

Eli keskustelua uudesta aselakiuudistuksesta, joka mahdollisesti tulossa voimaan. Mietteitä puolesta tai vastaan tai mitä ikinä mieleen tulee.http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009081610087895_uu.shtmlItse kun luin savon sanomista kyseisestä uudistuksesta niin siitä ymmärsin, että jos tuo tulisi voimaan pitäisi liittyä johonkin ampumaseuraan saadakseen kantaa asetta? Menee kyllä pikkasen yli jo tämäkin homma..Amerikassa ei mitään lupia taida tarvita ostaakseen aseen, eikä sielläkään ole näitä kouluammuskeluja kovin paljoa ollut joten en nää kyllä mitään järkeä tuossa uudistuksessa. Jos joku haluaa oikeasti ampua jonkun niin kyllä se aseen saa.. Sen pistoolihomman vielä ymmärrän, mutta nuo muut on kyllä jo niin syvältä sieltä..Mitäs mieltä muut täällä ovat kyseisestä uudistuksesta? Itse en ainakaan usko, että tuo menee läpi.-Arska_1

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Se, että annetaan idiooteille vapaat kädet säätää lakia ilman kansan kuulemista, alkaa muistuttaa diktatuuria. 670 000 ihmistä aiheuttaa tarpeen vaatiessa melkoista älämölöä ja tätä toivoisin jokaiselta ase-alan harrastajalta, jotta tällaista lakiesitystä ei toteuteta. Mitä tällaiset pistokokeet hyödyttäisivät? Asiallisesti pidetyt aseet ja niihin kuuluvat luvat, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa ja kuitenkin pitää tällaista järjestää? Jos pelätään uusia koulusurmia, niin kaikki aseen omistajat ohjataan psykiatrin juttusille ja selvitetään onko henkilö henkisesti terve ja kykenevä omistamaan aseita. Psykiatrin palkka maksetaan sitten näiden poliitikkojen pussista...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itseä tuossa lähinnä hetin häiritsee tuo, että pitäisi liittyä johonkin ampumaseuraan, jotta saa kantaa lupia. Eipä tuo liittyminen varmaan mikään kauhea juttu ole mutta kaippa sitä siinäkin on joku jäsenyysmaksu tietenkin niin sillä ei oikein kannatusta tule täältä päin. Tuon pistoolihomman tiukentaminen olisi ihan ok, mutta nuo muut on kyllä minun mielestä aika turhia..-Arska_1

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikö tämä ampumaseuraan liittyminen koske vaan käsiasetta!Minua tuo ei haittaa sillä loukkuelukat saa tapettua muutenkin ja käsiasetta en hanki.Aseensäilytystarkastukset ei haittaa,mutta luulen että ne ei hyödy siitä paljoa kun tuo varoaika on 2 viikkoa.Tulleepa joillakin ainakin hankittua asekaappi jos ei ennestään ole. :)Tulkoot vaan kahtomaan tänne onko aseet kaapissa. Tervetuloa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja heti koulusurmien jälkeen tuli laki ettei pistoolia saa ostaa metsästykseen loukkupyssyksi. Oliko kumpikaan ampujista metsästäjiä ja luulen ettei kukaan metsästäjä toisia ihmisiä ampuisikaan. Alkaa mennä aika typeräksi tämä touhu ja jos siirretään kantolupa vasta 18 vuotiaille niin se on jo viimeinen tikki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko näin? Että koskisi vain käsiasetta? Itse ymmärsin alaotsikon perusteella, että koskisi jokaista asetta.
-Arska_1

Koskee pelkkiä käsiaseita. Oma mielipiteeni on vieläkin se että, ne ketkä haluavat pistooleilla roiskia, voivat sen kyllä tehdä ihan hyvin radalla ja ampumaseurassa opastajan opastuksella, siinähän sitä sitten oppii aseen oikean käsittelyn.
Noniin, hyvä, kiitoksia. Tämäkin asia sitten selvisi. Ei tarvii sitä alkaa sen enempää sitten miettimään.-Arska_1

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse hain tuossa vähä aikaa sitten (n. kuukausi) sitten rinnakkais lupaa isäni kivääriin (222.rem) ja eivät meinaa vissiin myöntää, vaikkeivat sitä minulle ole henkilökohtaisesti sanoneetkaan. Tänään koulun jälkeen pitää käydä kyselemässä, joko olisi rinnakaislupa myönnetty. On tämäkin touhua kun metsästyskortti on ollut kohta 7 vuotta taskussa ja haulikon hallussapitolupa on ollut sen vuoden. Kuulusteluihin ei tarvitse mennä, kerran on siellä istuttu jo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Poliitikot on niin paljon vieraantunu elämästä,ettei ne tosiasioita enää ymmärrä,voihan sen hengen riistää kirveelläkin/puukolla ja sitten tehtäisiin halot kuten siinä makkaramainoksessa, kämmensyrjällä halkoen,kun kirveet olisi kielletty.Ei kaikkea ihmisten toimintaa voi/saa valvoa vaikka tässä Orwellimaiseen yhteiskuntaan ollaan menossa.Toisaalta on paikkoja joissa valvontaa pitäisi kiristää paljonkin,että saatais huliganismi kuriin.Aselakiin kytketty seuroihin liittyminen on ristiriidassa PERUSTUSLAIN säädösten kanssa(yhdistymis-ja kokoontumislaki), tosin siitä liittymisestä voi ja on hyötyäkin,vaan joihinkin seuroihin ei oteta uusia jäseniä(metsästysseurat) Jos aseita pitäisi säilyttää ampumaradoilla,niin siinä olisi varkaille tiedossa lottopotti,sillä kaikki radat eivät sijaitse ihmisten ilmoilla,vaan kaukana korvessa,miten siellä saadaan varmistettua aseiiten säilyminen ammattirikollisilta,miinoittamallako?Englannissa on ollut jo kauan melko tiukka asekielto,samoin Ruotsissa ja RIKOLLISILLA on aseita konepistooleista sinkoihin asti????Oliskohan liian pienet rangaistukset/löperö valvonta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...