Jump to content
admin1542824358

Pienpetosaaliit

Recommended Posts

Kaikkea kannattaa kokeilla. Tuore kala(esim. särki) pitäisi olla minkille parasta evästä. Kettu/Supiloukkuun kuulemma kannattaa laittaa nyljetty supikoiran takaneljännes syötiksi tai peräti koko raato. En ole varma syötin toimivuudesta, mutta kehuja olen jonkin verran kuullut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

olen saanut tänä vuonna 6 supia ja 1 minkin. kyl niit menee ku on syötit kunnos ja paikka mis niit liikkuu. iteltä karkas supiloukusta minkki ku oli jotenki saanut takaluukun auki  :-. toisen kerran karkas keinulautaloukust ku minkki olii saanut lukollisen yläluukun auki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siellähän niitä taitaa paljon olla, jos kerran auton allekkin jäävät.. Tänään vien loukut taas pyyntiin uusiin paikkoihin.

Enpä tiedä kuinka paljon niitä täällä on, ensimmäinen kerta oli, kun minkin tiellä näin. No onpahan kuitenkin yksi kipale vähemmän kuljeskelemassa ja tuhoamassa lintujen pesiä :)

Ja taas on Pirkanmaan paikallinen "traktori" näyttänyt kyntensä pienpetojen kaatamisessa, minkin pirulainen aivan vältämättä halusi juosta renkaan alle, vaikka kaikkeni annoin jotta ei alle olisi jäänyt ;) (Jarrua painoin, ainakin niin että valo syttyi ;) )

Kyllä Timpe sun volvon renkaiden jarrutusääni kuului tänne forssaan asti! Tarvittaessa tulen todistamaan. :)
Kyllä kyllä, abs:ät siinä lukkoon napsahti, sen verran rajusti joutuin jarruttamaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

olen laittanut kaikkea mitä katiskalla ja ongella on tullut ja supeja menee noin 10 päivän välein mutta minkkejä on tullut vain 1. kävin illalla häkistä ampumassa minkin ja sen kaveri ui rantavedessä mutta sen näki vain lampun kanssa koska oli pimeää. olisi ollut haulikko niin olisin ampunut senkin  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

jos näet minkin jäljet rannassa kannattaa loukku viedä siihen. 2 kertaa olen näin tehnyt ja toiseen meni päivän päästä ja toiseen 2 päivän päästä. piti aika helvetin kovaa ääntä ku menin vierelle.  ;D

Se ääni on jotain sanoin kuvaamattoman karmeaa kuultavaa. Itse pääsin kuuntelemaan minkin rääkymistä viime syksynä. Sattui vielä sikäli hassusti, että läksin aamutuimaan vanhemman ajokin kanssa lenkille syrjäiselle metsätielle. Sateiden takia tien varteen oli syntynyt ison puoleinen lammikko, jossa sattui olemaan minkki uimassa. Otus olisi varmaan säästänyt turkkinsa, jos olisi lähtenyt maita pitkin juoksemaan karkuun, mutta teki virheen ja nousi vieressä olleeseen kuuseen. Siinä sitten ihmeteltiin otusta, joka piti niin armottoman julmaa meteliä eikä uskaltanut luikkia enää pakoon. Soitto maanomistajalle, joka toi kättä pitempää paikalle ja yksi minkki koki sinä aamuna exoduksen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

pitäisi minkki loukut kyllä viedä purojen varsille pyyntiin, niitä joutaa vähentää. tuoretta järvikalaa kun kävisi pilkkimässä syötiksi niin se on kyllä taattu että minkki löytyy raudoista.  ;) itte ei ole viellä joutanut petojahtiin mutta naapurin autiopihan ladon alta oli kettu kaivettu ylös ja nyt kait se siten pitäisi pistää taanalle. muutama supi siellä jo henkarissa roikkuu..  :Dei kenelläkään muuten olisi tietoa vuoden 2010 turkishinnoista että paljonko ostajat maksavat supi, kettu, näätä, minkki nahkoista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...