Jump to content
admin1542824358

7.62x53r rekyyli

Recommended Posts

mites tuo 7.62 rekyyli että onko se kovin voimakas, tietysti se riippuu myös ruudista. ruuti olis sitä 140 ruutia.ajattelin ampua sen hirvikokeen lähi vuosina ja mietiskelin että ku niitä käytetään hirviin nii kuinka lujaa se nippaseeettä mihin sitä rekyyliä vois näin lonkalta verrata, huomioon ottaen olen hiukan heiveröinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

aika pieni rekyylinen se näyttäs olevan, sama ku minä ammun sil 25-20 kivääril

Sehän riippuu täysin siitä minkä näkönen/kokonen kaveri siellä perän takana on :D Minä(ampuja videossa) Ikää kohta 19 ja painoa sen 80kg ja pituus joku vajaa 180cm.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Ei ole paha potku verrattuna.. Armeijan kertaus harjoituksissa saimme testata Barret M82A1 50BMG (12.7x99 mm NATO) kivääriä (niitä on suomen armeijalla, jos joku ei tiennyt) voin sanoa, että en usko että löytyy samanlainen rekyyli :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Tähän pakko nytten kommentoida. Isälläni on 7,62x53r piiput valmet 412sessa, oliskohan 22" vai 24". Kumminkin rekyyli on tuommoisella 12g luodilla varsin miellyttävä.. Ei mitenkään kovin voimakas ja on "pehmeä" (vaikuttaa nuo lyhyet piiput). Mielestäni mielekkäämpi mitä omassa 6,5x55 rihlakossa, jossa potku terävämpi ainakin. Tuossa siis 26" piiput.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Totta cheyenne. Tosiaan rekyyliin vaikuttaa paljon ase. Varmaa selviiten paino ja piipun pituus. Patruunassa taas luodinpaino ja lähtönopeus, toki myös ruudin palamisnopeuden voisinn kuvitella vaikuttavan rekyyliin jonkin verran.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...