Jump to content
viltsu97

MItä lintuja saitte 2009 syksynä?

Recommended Posts

No ensimmäinen nolla kausi kymmeniin vuosiin.Vesieläimistä syön vain kaloja ja teeriä olisin voinut ampua 5kpl vaan kaikkiyksinäisiä emoja tai kukkoja parhaassa lisääntymisiässä. Seuran alueella yleensä kymmeniä poikueita aikaisemmin joten epäonnivesikuolemien ja kylmyyden vuoksi toisena vuonna peräkkäin vaivaa ja  terve järki käski jättää ensivuoteen.Onnittelut teille joilla vähän lohdullisemmat näkymät!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

-n.40-50 kyyhkyä - 2 pyytä- teeri- 14 metsähanhea- 3 merihanhea- n. 30 tavia - 9 heinäriä- 4 jouharia - lehtokurppaIhan hyvin meni lintujen osalta tämä kausi vaikka keskityin lähinnä hanhiin. Kyyhkyjä olisi voinut ampua enemmän mutta meni jo tuosta määrästä metsästyksen maku niin päätin, että en enää ammu tänä vuonna yhtään kyyhkyä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tähän väliin on pakko vetästä offtopic, koska kiinnitin huomiota Remington 870:n metsähanhisaaliiseen. Oletko todellakin ampunut itse nuo kaikki 14 metsähanhea? Viimeaikoina on ollut jonkin verran puhetta taantuvista metsähanhikannoista ja tuollaisen määrän ampuminen on omasta mielestäni anteeksiantamatonta. Tiedän sen, että suomen kautta muuttaa myös venäjällä pesivää hanhikantaa ja osa saaliista voi olla tuota kantaa, mutta siitäkään ei välttämättä riitä pitkäksi aikaa, jos tällaisia hanhisaaliita alkaa kertymään yhden ihmisen kontolle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen ampunut nuo 14 metsähanhea. Ainakin minun mielestäni metsähanhi kanta on parempi kuin esim. 5v sitten. Ja minulla on mennyt hanhen kuviin todella paljon rahaa ja aikaakin on mennyt aika paljon... Ja tunnen melko monta jätkää kuka on ampunut paljon enemmän hanhia kuin minä. Ärsyttää kun joku laittaa harrastukseen paljon ja sitten kateelliset tulee v*ttuileen siitä...  Anteeksi off-topicci.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen ampunut nuo 14 metsähanhea. Ainakin minun mielestäni metsähanhi kanta on parempi kuin esim. 5v sitten. Ja minulla on mennyt hanhen kuviin todella paljon rahaa ja aikaakin on mennyt aika paljon... Ja tunnen melko monta jätkää kuka on ampunut paljon enemmän hanhia kuin minä. Ärsyttää kun joku laittaa harrastukseen paljon ja sitten kateelliset tulee v*ttuileen siitä...   
Anteeksi off-topicci.

Jokaiseen harrastukseen menee luonnollisesti rahaa ja se oikeuttaa tappamaan mielin määrin? Herättelen vain keskustelua asiasta, koska itse koen tuollaiset saalismäärät kohtuuttomaksi metsähanhikannoille. Jos joku kokee tekstini vittuiluna, niin sille en voi mitään, koska vika on silloin lukijassa. Omasta mielestäni en tähän syyllisty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllähän nuista minun ampumista hanhista suurinosa oisi ammuttu kuitenkin, oli nimittäin viereiset pellot aina täynnä miehiä kuviltani pyytämässä ja pari kertaa oli käynyt passipaikassanikin vierailijoita vaikka lupa siihen peltoon on parilla tutulla jotka olisivat ilmoittaneet, että kävivät pyynnissä siinä. Ja minusta tämä keskustelu ei kuulu aiheeseen joten eikö ole sama lopettaa tämä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllähän nuista minun ampumista hanhista suurinosa oisi ammuttu kuitenkin, oli nimittäin viereiset pellot aina täynnä miehiä kuviltani pyytämässä ja pari kertaa oli käynyt passipaikassanikin vierailijoita vaikka lupa siihen peltoon on parilla tutulla jotka olisivat ilmoittaneet, että kävivät pyynnissä siinä. Ja minusta tämä keskustelu ei kuulu aiheeseen joten eikö ole sama lopettaa tämä?

Ehkäpä jatkamme sitä täällä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

1supikoira

Lentoonko ammuit? ;Dn.15 tavian.10 kyyhkystäTasan yksi teeriTasan yksi merihanhi Isä ampu 4 merihanhea ja isoveli yhden. Ettei kenenkään tarvi ihmetellä, että mistä niitä hanhia 6 on siihen kuvaan tullut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Syksy -09 oli heikko kanalintujen suhteen, no onneksi viimmesinä päivinä näin aika hyvänkokosen teeriparven...Saaliiksi tuli 4-5 heinuria, 2 tavia ja 4 kyyhkyä.Ei mikään huippu saavutus, mutta ihan riittävä määrä lintuja. :D  (lihaahan saa ostaa kaupasta)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...