Jump to content
Jami

Sako85 vai Tikka T3

Recommended Posts

Itse en osaa Sakosta sanoa yhtään mitään, sellaista kun en ole koskaan omistanut. Sen sijaan Tikka T3 hunter kaliiberissa 308win on ollut käytössä nyt neljä vuotta. Täytyy sanoa, että hemmetin hyvä pyssy on kyseessä, ulkonäkö miellyttää silmää ja on tarkka ku mikä. Sakon tehdaspaukkuja olen ampunut, tuntuvat käyvän parhaiten tuohon. Sakon 8 gramman kokovaipalla ammuin tänä syksynä sataan metriin 3 laukausta 17 millin kasaan, kiikarina huono Norconia 1,5-6x40. Väittäisin että paremmalla kiikarilla saa vielä muutaman millin pois  :) Sakon super hammerhead on toiminut hirvipaukkuna, siinä kasa hieman suurempi kuin kokovaipassa, mutta riittää keveästi hirvelle  :) Tikkaan olisi tarkoitus hommailla parempi kiikari sekä äänenvaimennin, on sitten mukavampi ampua radalla  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Tota olisin ostamassa tikka t3 huntteria .308 cal. On semmone patti tilanne että isä on oikeakätinen ja minä vasuri, käyttäisimme asetta melemmat siis . Onko siis minkälaiset erot oikeakätistem ja vasenkätisten pyssyissä . Eli voisinko minä vasurina ampua oikeelta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Tota olisin ostamassa tikka t3 huntteria .308 cal. On semmone patti tilanne että isä on oikeakätinen ja minä vasuri, käyttäisimme asetta melemmat siis . Onko siis minkälaiset erot oikeakätistem ja vasenkätisten pyssyissä . Eli voisinko minä vasurina ampua oikeelta?

Vastaus ot:hen..Ainakin sellaiset erot löytyvät kuten:  kammen sijoittelu ja tukin muotoilu.Yksi ystäväni on vasenkätinen ja hän opetteli ampumaan oikealta radalla, omalla tyylillään... se olisi halvin vaihtoehto.  ;DToki tukin voisi muotoilla ns. suoralapaiseksi ja opetella sitten lataus "väärältä" puolelta, mikä loisi kompromissin molemmille...Asia, mikä mielestäni on muistettava:Ase ja varsinkin metsästysase on henkilökohtainen, jolla tullaan todennäköisesti ampumaan riistaa jossain vaiheessa. Ampumatilanteessa ei ole kompromisseihin varaa, vaan aseen on toimittavasti luontevasti ampujan kanssa. Siksi meillä on edelleen hyviä aseseppiä maassamme, jotta jokainen meistä niin halutessaan, saa aseen toimimaan oman mieltymyksen mukaisesti.  :)Aasinsillan kautta äänestykseen, valintani on Sako 85. Älkää kysykö miksi, se on fiilispohjaa..  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Itselläni on Tikka T3 Hunter :) Suosittelen sitä ja jos on keponen olkapää nii äänenvaimenninta pakettiin mukaan, erittäin hyvä puottamaan mettoa männynlatvasta. Kyllä sillä hirviki kaatuu, mutta risukon läpi, jos joutuu hirveä rätkäsee ottaa kimmonkeen helposti pienestäki oksasta. Hirveen suotittelen 338Nitro Magnumia..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

338Nitro Magnum

kertoisitko lisää kyseisestä kaliiperista ;)mutta asiaan, itse valitsisin noista vaihtoehdoista sakon, ihan mutu tuntumalla, ei mitään järkeviä perusteluita  8)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...