Jump to content
Tinimime

Metson metsästys

Recommended Posts

Guest Guest

Tässä teille vinkkiä. Metso ruokailee mielellään lehti kuusen neulasia, jos löytyy metsästä. Täällä päin on paljon lehtikuusi metsiä niissä tavoittaa metsopoikueita enempi, kuin tavan havupuu maastossa. Olen pari mustaa ja muutaman koppelon lehtikuuseen ampunut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Hei mikä 5,7 haukkuminen täällä on? Meillä on 5,7 lintupyssynä ja aina on tullut alas  (jos on osunut :) ) eikä ole ollut haavakoita. Ja isä koko ikänsä metsästänyt pilkkuseiskalla ja ampunut +15 yli 4kg mettoa kiväärillä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Eilen käytiin metällä niin nähtiin sama ukkomehto entä monena muunakin vuonna :). Eka se lähti kuusikosta metsänreunasta ja toisen kerran saman metänreunasta,mutta eri puolelta.On se vaan ovela veikko,aina lähtää haulikko kantaman ulkopuoleta tai jättäytyy meidän taakse ja lähtee puun takaa.  + nähtiin muutama poikamehto ja ammuin koppelon.  + Täällä päin Oulua on hyvät metso kannat,että kestää ampua koppelonki,kunhan muistaa,että ei ammu montaa vuodessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Vanha metso tekee juuri, että lähtee selän takaa! Ja muistakaapa tämä mitä hiljempaa meet sen varovaisempi metso on! Koskaan ei kannata lähestyä metsoa hiljaisesti, mutta ei kauhealla äänelläkään. +5 vanhaa kukkoa olen saannut enempi äänekkäästi liikuttua, kuin hiljaa! :-) Ja pienellä vesitihku kelillä metso on kesympi, kuin pakkasella. Ottakaa opiksi konkarilta. +15 vanhaa ukkomettoa on tullut saatua ja lukuisia poika lintuja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Oltiin tuossa viime torstaina pillittämässä pyytä ja käveltiin syrjäisen metsätien toisella puolella noin 50m, kun kuultiin kuinka noin 100m päästä lähti joko kaksi teertä tai metsoa, no eipä kauaa jahkailtu kun tielle äkkiä ja sitten vaan jahistamaan lintuja kahteen pekkaan. Metsän reunaan oli noin 60m ja sen jälkeen alkoi jo kerkeampaa taimikkoa, olin noin 20m päästä metsän ja taimikon rajasta kun jahti kaverin pään päältä lähti tämän vuotinen poikametso lentämään aukkoon päin. No ei se kaus päässyt ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Ei me liikuta hiljaa, kun menin vähän liian hiljaa isä sano,että voi ja kannattaa mennä vähä äänekkäämin. Eka kerralla eilen menin kuusikko melkein hiippailemalla niin metso lähti kaukaa ja kunnes menin metsän toisella reunalla äänekkäämin sama metso lähti n.15m päästä,mutta jättäyty taakse ja lähti isojen kuusien takaa niin ei pystynyt ampumaan. Eilen oli usvainen keli ja 2 astetta lämmintä. Muutkin linnut kuin metsot oli kesyjä.Viime syksynä pääsin ampumaan samaa metsoa samassa kuusikossa missä eilenkin se tavatiin. Viime syksynä isä puhu puhelimessa ja metso lähti n.10m päästä takaa. Niin ammuin hätäisesti ohi. Jos olisin malttanut odottaa vähän aikaa metso oli unelma hollilla ja n.25m päässä, mutta mitä olin hätäinen ja tyhjensin piiput liian aikasin. :( Ja vielä,että ei mulla tartte sulta ottaa opiksi kun isäkin on ampunut +15 ukkomettoa,lukuisia poikamettoja ja metsästänyt 35vuotta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Ei me liikuta hiljaa, kun menin vähän liian hiljaa isä sano,että voi ja kannattaa mennä vähä äänekkäämin. Eka kerralla eilen menin kuusikko melkein hiippailemalla niin metso lähti kaukaa ja kunnes menin metsän toisella reunalla äänekkäämin sama metso lähti n.15m päästä,mutta jättäyty taakse ja lähti isojen kuusien takaa niin ei pystynyt ampumaan. Eilen oli usvainen keli ja 2 astetta lämmintä. Muutkin linnut kuin metsot oli kesyjä.
Viime syksynä pääsin ampumaan samaa metsoa samassa kuusikossa missä eilenkin se tavatiin. Viime syksynä isä puhu puhelimessa ja metso lähti n.10m päästä takaa. Niin ammuin hätäisesti ohi. Jos olisin malttanut odottaa vähän aikaa metso oli unelma hollilla ja n.25m päässä, mutta mitä olin hätäinen ja tyhjensin piiput liian aikasin. :(
Ja vielä,että ei mulla tartte sulta ottaa opiksi kun isäkin on ampunut +15 ukkomettoa,lukuisia poikamettoja ja metsästänyt 35vuotta.

Anteeksi vaan! En tarkoittanut tällä viestillä sinua! Sanoin yleisesti..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...