Jump to content
markkutapani

Mitä kivääreitä sinulla on ??

Recommended Posts

Koitetaanko yhdessä herättää tämäkin keskustelu taas henkiin? Itse ostin viimeviikolla ensimmäisen hirvikiväärin Remington 770 setin ja mielestäni erinomainen ostos ensimmäiseksi kivääriksi ja hinta ei ollut kovinkaan paha. 770 euroa aseesta köyhdyin mutta se on hintaan nähden erinomainen ostos. Syksyllähän se nähdään miten alkaa eläimet kaatumaan. Toimii kuullmma erinomaisesti linnustukseen, kuin karhujahtiinkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on Remington 700  308. Tolla nyt ois tarkoitus kettuja ja peuroja alkaa ampumaan (no tähän mennessä eläviä oon ampunut tolla vain yhden ponin, ja toinen pitäisi syksymmällä käydä ampumassa...Niin ja sitten toi Savage pienoiskivääri jolla ammutaan kyyhkysiä, pyitä, kissoja, (supikoiria ja kettuja sopivissa tilanteissa)...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse omista CZ 550 308-kaliiberisen hirvikiväärin ja venäläisen vanhan Toz-pienoiskiväärin. 308 on riittävän monikäyttöinen kaikkeen jahtiin, joten sitä tulee käytettyä hirvihommissa ja lintujahdissa. Mukava olisi kuitenkin ostaa joku pienempi lintukiväärikin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Suositeltava kalibeeri 338WM ylöspäin, monesti joutuu ampumaan metän sisään 308. luoti kimpoaa helposti oksasta siksi juuri isompaa, ja kuoleepaha varmasti! 9.3 jonkun ostat :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kyllä eläin voi jäädä kitumaan :) Monesti jätkät ampui haavakoita nollakasilla, koska luoti kimposi oksasta suolille yms.. Juuri tämän takia lopetin hirvestyksen jokunen vuosi takaperin! Mutta itse sain sen 10-15hirveä Browningilla kaadettua ilman ongelmia! Hyvä lopettaa siihen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Rupes se hirvi porukka kyrpii, kun haavakoita ampuivat jatkuvasti! Liipasin herkkiä ukkoja ampuivat vittu jonekki umpimehtään. Näin niitä haavakoita syntyi :) Isolla kiväärillä se risukko ei juuri haittaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Ei niin, muttaku hirveäku usein ammutaan joitakin oksia on tiellä yms.. Tämän takia isoa kivääriä kannattaa harkita. Saisivat laissa kieltää 308 hirven metsästykseen, ettei haavakoita syntyisi niin hirveästi. Ja laillistaa jousella metsästyksen hirven kohdalle suomeen! Jousi on paljon tappavampi ase, kuin kivääri. Veljeni on jousi harrastaja hänellä on joku ihme 1000e jousi! Käy ulkomailla metsällä jousella mm Yhdysvalloissa hirvi jahdissa. Kerran otti kuvan ampuneesta hirvestä rinnasta meni nuoli sisään ja perseestä paisto nuolen pää tuosta voi päätellä tehoa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Totta, jousi on tehokkaampi ase lähimatkoille kuin kivääri. Eihän jousella tietenkään kovinkaan kauas pysty ampumaan mutta tappaa paremmin kuin kivääri! Pitäs itsekkin vaihtaa kivääri jouseen:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...