Jump to content
admin1542824358

Ei voi olla totta...

Recommended Posts

Joo ja nyt kuulin että on ehdotettu että ilmakivääreistäkin tulisi luvanvaraisia että huhhuh alkaa ola aika naurettavaa touhua...

Yhdyn samaan, On se nyt kummallista kun ei edes ilmakiväärin panoksia saa sellainen henkilö ostettua, jolla on haulikkoon ja kivääriin luvat, jos on alle 18 vuotias. Itse olen muutaman kerran joutunut suutahtamaan, että onpas kummallista touhua esimiehiltä, mutta yleensä pienen sananvaihtelun jälkeen ovat patruunat lähteneet mukaani.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo ja nyt kuulin että on ehdotettu että ilmakivääreistäkin tulisi luvanvaraisia että huhhuh alkaa ola aika naurettavaa touhua...

Yhdyn samaan, On se nyt kummallista kun ei edes ilmakiväärin panoksia saa sellainen henkilö ostettua, jolla on haulikkoon ja kivääriin luvat, jos on alle 18 vuotias. Itse olen muutaman kerran joutunut suutahtamaan, että onpas kummallista touhua esimiehiltä, mutta yleensä pienen sananvaihtelun jälkeen ovat patruunat lähteneet mukaani.
Ja varsinkin kun nuo ilmakiväärin luodit on aika hyviä myös ongen painoiksi...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo ja nyt kuulin että on ehdotettu että ilmakivääreistäkin tulisi luvanvaraisia että huhhuh alkaa ola aika naurettavaa touhua...

Yhdyn samaan, On se nyt kummallista kun ei edes ilmakiväärin panoksia saa sellainen henkilö ostettua, jolla on haulikkoon ja kivääriin luvat, jos on alle 18 vuotias. Itse olen muutaman kerran joutunut suutahtamaan, että onpas kummallista touhua esimiehiltä, mutta yleensä pienen sananvaihtelun jälkeen ovat patruunat lähteneet mukaani.
Ja varsinkin kun nuo ilmakiväärin luodit on aika hyviä myös ongen painoiksi...
Niinhän ne kaikki sanoo !  ;) Ase laki muuttuu, ja niin ihmisetkin. Tuo ilmakiväärien luvallistuttaminen ei käy kyllä omaan järkeeni, millä naskalit harjottelevat ampumista ja mikä mukavempaa kuin palopostin korkuisena tiputtaa eka rätkä?  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo aika outoa tosiaan olis, jos tuo kiellettäs.  :( Itellä myös kokemuksia panoksia ostaessa kassalla ruvettu kyselemään puhelimella esimieheltä, että saako niitä myydä. Mukava siinä odotella ku jonoa alkaa kertyä selän taakse...  :-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo aika outoa tosiaan olis, jos tuo kiellettäs.   :( Itellä myös kokemuksia panoksia ostaessa kassalla ruvettu kyselemään puhelimella esimieheltä, että saako niitä myydä. Mukava siinä odotella ku jonoa alkaa kertyä selän taakse...  :-

Itsekkin olen kokenut saman tilanteen niin lukuisia kertoja, ettei perässä pysy!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ilmakot alkaa nykyisin olla jo melko tehokkaita lyijynkylvölaitteita ja voi hyvinkin olla että menee luvanvaraiseksi .Kun saadaan aikaan oikea kieltobuumi ,niin kaikki on mahdollista,itse olen paukutellut kohta 55 v kaikenlaisilla vehkeillä ja metällä olen ollut sylivauvasta asti(ei ollu äiteellä lapsenvahtiongelmia ,kun olin isän kanssa metällä--selkärepussa niin kiinni etten pois päässyt,repunnaru kaulanympärillä tiukalla vaan ei jäänyt mitään vikaa vikaa vikaa).Jos nykyisin riitelet ja uhkailet naapuriasi,tappelet juovuksissa/selvinpäin,ajat kännissä,niin pyssyt pääsääntöisesti lähtevät toiseen osoitteeseen,siinä ei auta hirviporukan johtajuus,ampumaseuran jäsenyys,tai muut pikkuseikat,asiasta on tullut yleinen käytäntö poliisipiireissä,eli mieti aiotko metsästää ennenkuin rellestät!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Jep, nykyään saa olla tarkkana mitä tekee, jos aseensa haluaa pitää. Ja kyllä se rattijuoppous on ihan riittävä syy poliisille. Metästys on nykyisin aika syrjitty harrastus. On oltava tarkkana lakiasioiden kanssa, on porukkaa jotka katsovat metsästäjiä pahalla, eikä asiaa yhtään helpota nämä koulu-ampumis hässäkät ym. Ja lukekaapa tuo!!http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288337158897.htmlSai ainaki minut kiroamaan ääneen yksin! Ei tienny itkiskö vai nauraisko..  Kaikista eniten nauratti tuo "Haapasalo pitää erityisen vastuuttomana, jos vanhemmat tarjoavat alaikäisille aseita ja ottavat heitä mukaan metsästysretkille." NYT OIKEESTI!! Onneks näitä ajattelijoita ei oo julkisuuteen enempää tuotu!  :D Eiköhän se kunnioitus aseita, luontoa ja riistaa kohtaan lähe nimenomaan noista lapsena tehdyistä reissuista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noita hurmanhenkisiä pilipali psykologejahan on mitkä ei mitään ymmärrä toikin näkee vaan tappamista eikä puhu sanaakaan siitä muusta mikä liittyy metsästykseen.Onneksi suurin osa kansasta hyväksyy metsästyksenja toi Haapasalo on muitten tiukkapipoisten kanssa aika pieni osa ihmisistä ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...