Jump to content
m_h-miroku

Lincoln

Recommended Posts

No itsellä on tuo Lincoln Luxe (Gold) ejektoreilla ollut kuusi vuotta. Käyrempi öljytukki ja leveämpi kisko (11 mm), piipunvalitsin varmistimessa, rekyylivaihtaja.Ainakin se käy poskelle - mitä Lincoln Premier ei tehnyt mutta se on henkilökohtainen juttu. Mutta mielestäni ehkäpä tärkein valintaperuste haulikon valinnassa.Lincoln yleensä on porattu ylimenokartion osalta loivaksi ja antaa erinomaiset osumakuviot useimmilla patruunamerkeillä ja haulikoolla. Itse käytän S&B 76 mm/ 52 g/ 3 mm syksyllä ja 3.5 mm talvella.Ainakaan tuo minun haulikkoni ei ole ottanut ruostetta, vaikka se hoito voisi/ pitäisi olla parempaa. Puhdistus ja öljyäminen metsästyskauden lopussa.  :-[Kuivaus kuitenkin aina joka päivä ja säilyttäminen piipun suu alaspäin niin että rasva valuu lukkokoneistosta alaspäin (koskee kaikkia haulikoita).Paino 3.2 kg, piipun pituutta en muista, kolme vaihtosupistajaa piipuissa olevien lisäksi.Itse käytän yläpiipussa täyssuppeaa ja alapiipussa puolisuppeaa.Paras haulikko, mitä minulla on koskaan ollut.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, kiitoksia! Eli ihan laatupeli taitaa olla. Onhan tässä viel 4kk jouluun että on aikaa pohdiskella...  ;D

Kyllä se ihan hyvä perushaulikko metsästykseen on. Ja miksei radallekin. Mutta osta haulikkosi tosiaan kokeilemalla sen nostoa poskelle. Sopimatonta älä osta, olkoon merkki mikä tahansa!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaikkakin yhtä nallipiikkien katkeamista olen todistanutkin.

Nallipiikkien katkeaminen voi johtua siitä, että sitä on lauottu tyhjään liian usein.
Itse meinasin ostaa Lincoln Premierin, muttei käynyt poskelleni, joten kauppaan jäi.
Ja LIncoln Luxea (Gold) ei kaupassa ollut?Se sitten käy ainakin minulle hyvin, vaikka Premier ei käynyt ollenkaan.Luxessa on käyrempi tukki, leveämpi kisko (11 mm), ejektorit ja muutenkin sirompi ja nätimpi rakenne.  ;Dhttp://www.fair.it/eng/lx600dl.html

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vaikkakin yhtä nallipiikkien katkeamista olen todistanutkin.

Nallipiikkien katkeaminen voi johtua siitä, että sitä on lauottu tyhjään liian usein.
Itse meinasin ostaa Lincoln Premierin, muttei käynyt poskelleni, joten kauppaan jäi.
Ja LIncoln Luxea (Gold) ei kaupassa ollut?
Se sitten käy ainakin minulle hyvin, vaikka Premier ei käynyt ollenkaan.
Luxessa on käyrempi tukki, leveämpi kisko (11 mm), ejektorit ja muutenkin sirompi ja nätimpi rakenne.  ;D
Luxea ei ollut saatavilla, oli loppuunmyyty. Tuo Premieri oli muuten hyvä käteen ja tuntui hyvältä aseelta, mutta kun ei käy omalle poskelle niin ei käy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jep, jep. Kokeilemallahan se löytyy ja jos ei löy ni tukkisepälle...  :)

Niin no, mutta yleensä tuon tukin sorvaaminenkin maksaa jo hunajaa, ettei ole ehkä järkevin vaihtoehto ostaa asetta vain sen takia, että se olisi laadukas, hinnasta viis, pää asiahan on se että itse tykkää ja sopii!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jep, jep. Kokeilemallahan se löytyy ja jos ei löy ni tukkisepälle...  :)

Niin no, mutta yleensä tuon tukin sorvaaminenkin maksaa jo hunajaa, ettei ole ehkä järkevin vaihtoehto ostaa asetta vain sen takia, että se olisi laadukas, hinnasta viis, pää asiahan on se että itse tykkää ja sopii!
No jos meillä on samanlainen "rakenne" niin etsi käytetty Miroku. Myös se käy minulle yhtä hyvin. Ja muita sopiviapa en ole tavannutkaan.Muut ovat minulle sellaisia "Berettamaisen" yliampuvia eli kiskoa näkyy aivan liian paljon (=liian suora tukki). Huonoiten sopivia ovat olleet Beretta ja Finclassic. ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ostin uutena premierin, enkä kyllä voi suositella, jos yhtään meinaa radallakin käydä. Omastani alkoivat etutukin ruuvit löystyä heti, kun aseella ammuttiin vähän enemmän. Enkä puhu nyt mistään mahdottomista määristä laukauksia. Mutta voihan toki olla, että mulle sattui maanantaikappale? Vaihdoin asesepän fiksauksen kautta pois, samalla vaihdoin merkkiäkin. Maksoin premieristä uutena 850 - mun mielestä liikaa, kun ei suht´kohtuukäytössä kahta vuotta pidempään kestänyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...