Jump to content
Suzy

Piippukamera

Recommended Posts

Elikkäs onko käytössänne piippukamera metsällä ollessanne? Onko kuvan laatu hyvä? Katselin muita keskusteluja piippukamerasta niin kuulemma mukava myöhemmin kattella jahtireissujen otoksia ja tilanteita=D. Eli viittiskö joku linkittää jonkun sortin piippukameraa joka menis helposti päällekkäis piippuiseen haulikkoon. Kiitos! =D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä, mukavaahan se on jälkeenpäin katsella tapahtumia. Itsellä on käytössä Contour HD kypäräkamera. Ostaessa mukana tuli pari erilaista kiinnikettä, josta varsinkin se pyöreämalli kävi hyvin haulikon ja kiväärin etutukkiin. Video on HD tason kuvaa, joten kuvan laatu on hyvinkin riittävä. Muutama miinus puoli mitä olen huomannut, Zoomia ei ole, olisi hyvä olla ainakin jonnekin viisinkertaiseen. Mutta kyllä tuollakin ihan ok kuvaa saa jo kyyhkynkokoisesta linnusta tuonne 35m-40m. Jos kuvattava on hiukan kauempana ja taustana esim. metsä on kohdetta vaikea havaita. Parasta kuvaa saa kun kohde on taivasta vasten (kun puhutaan linnuista). Tärähdysten sieto on hyvä video on tasaista myös laukausten kohdalla. Kamera tosin luistaa kiinnikkeessä hiukan mutta sen saa pysymää paikallaan esim. pienellä palalla roudarin teippiä. Myös kameran käyttö on nopeaa ja yksin kertaista käyttönäppäimet on isot ja niitä ei ole montaa. Akun kesto on ihan ok, olen saanut kuvattua jonkun 4-5h, kun kamera on jatkuvasti päällä. Kun vielä laittaa isoimman mahdollisen muistikortin ei siitäkään jää kiinni videon kesto. Valovoimaisuus ei ole ihan parasta laatua mutta se nyt on ymmärrettävää tämän mallin kameroissa, aamu-ja iltahämärässä saa vielä taivasta vasten kuvaa ja päivällä ei tietenkään mitään ongelmaa. Itse tilasin kameran www.tsuumi.fi mutta tätä kameraa myy monet muutkin, joten tarvittaessa ei kun googlettamaan. Tässä vielä pari linkkiä tuo räksävideo on kokonaan kuvattu Contour HD:llä ja Kyyhkyvideossa on pätkiä mitkä on kuvattu Contourilla. http://www.videoita.fi/video.php?id=448http://www.videoita.fi/video.php?id=453Mielellään kuuntelisin itsekin muiden kokemuksia muista kameroista mitä on käytetty ja millä niitä on kiinnitelty aseisiin. Onko kukaan testannut esim. niitä aurinkolasi kameroita?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Mitä porukka on mieltä, kannattaisiko tällainen hankinta ?
vai kannattaako säästää suoraan Contouriin?

Ei kannta ostaa tuota EPIC -kameraa. Itsellä kokemuksia siitä jonkin verran ja kuvan laatu aika heikko, vähässä valossa olematon.Tässä kamera, jota kannattaa harkita: http://www.riistakamerat.com/tuotteet/actionkamerat/wildgame-ac5x

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No itse olen miettinyt (ja odotan mahdollisesti joskus lahjuksena saavani) tommosen aurinkolaseissa olevan kamera-systeemin...Mulla kun ois melko turha toi aseeseen kiinnitetty koska ase on vain muutaman hetken poissa olalta/ reissu.Minulla kun on niin että mitä pitempään tähtäilee, niin sitä varmemmin osuu ohi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Onko kenelläkän goprota kamerana metästyksessä? Itselläni on gopro hd hero2 ja mielestäni on parempi kuva kuin contoureissa.jos teil on goprota ase kamerana niin millä kiinnikkeellä teillä se on ?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkän goprota kamerana metästyksessä? Itselläni on gopro hd hero2 ja mielestäni on parempi kuva kuin contoureissa.
jos teil on goprota ase kamerana niin millä kiinnikkeellä teillä se on ?

Mulla ois tarkotus käyttää ens kaudella GoPro HD Heroa eli pykälän huonompaa mallia kuin tuo Hero2.Nyt ollut  käytössä jonkun kerran lumilautaillessa ja kelkkailessa. Asekiinnitystä en ole kokeillut ja minulla ei tullut mukana siihen soveltuvia kiinnikkeitä. Ainakin päällekkäispiippuiseen sais kiinni kameran jos kylkeen laittais vaikka sen musta levyn remmeillä kiinni. Muihinkin aseisiin onnistuu jos vähän soveltaa.Ite aattelin käyttää ens syksyn jahdeissa ainoastaan tuota pääremmiä. Kamera kulkee melko huolettomasti otalla ja naapuripassimiesten kuvaaminenkin on paljon turvallisempaa kun ei tarvitse aseella osoitella.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Itellä tilauksessa metsästykseen tarkoitettu kamera. Burrel target HD. eli nimensä mukaan hd tasoista kuvaa. helppo piippukiinnitys. kuvanlaatu hyvä. miinuksina tsuumin puuttuminen, pelkkä roiskevesi suojaus ja kohtalaisen lyhyt akun kesto. mutta katselkaa itse www.retkitukku.fi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

JR#15 miten sulla tarkalleen ottaen toi contour aseessa on? Jos vaikka kuvan voisit laittaa  ;) Varmaan mukavaa materiaali tulisi vaikka päässäkin olisi (ehkä jopa mukavampaa?). Kovasti kiinnostaisi tuollainen hommata, kun hintaakaan ei ole kuin sen ~120€, tosin jos itteäni yhtään tunnen niin tuskin tulee hommattua....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...