Jump to content
jyri

Seuraava metsästysreissu ?

Recommended Posts

Guest Guest

Seuraavan kerran menen varmaan ens viikonloppuna muhokselle. Tarkotus olis käydä teeriä pillittelemässä ja sitte loppu päivästä pomppulintuja niikuin aina ruukaan tehdä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään meinasin aamusta mennä tonne pellonreunaan kun näkyy noi muuttokyyhkyt tulleen... Mutta satoi...No huomennakin ennusteen mukaan sataa, mutta herään kuitenkin ja katson meniskö pellonreunaan.Koiran kanssa en viitsi lähteä ajamaan 70 km päähän kun kuitenkin on liian iso mahdollisuus että siellä sataa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huomenna heti kun kotiutuu iltapäivällä mehtuu kamppeet kasaan ja kanalintujahtiin. Kuulemman oli myös ollut muuttosorsia tänään tuossa lähilammilla, joten sielläkin voisi pistäytyä. ;) Eli jonkinlaista reissua tiedossa. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eilen tuli reissu käytyä ilman suurempia havaintoja ja saaliita. Nyt olen sitten lähdössä yhteen uuteen paikkaan tutkimaan, näkyisikö lintuja yhtään sen paremmin kuin eilen. ;) Eli pieni metsästyslenkki on homman nimi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Huomisaamuna teeriä yrittämään suon laitaan. Toivottavasti sääennuste pitää paikkansa ja tulee pitkästä aikaa tyyni aamu. Kanalintuja on kyllä harmittavan vähän verrattuna pariin edelliseen syksyyn..  :( Tai sitten vain minun ja lintujen reitit eivät ole osuneet oikein yksiin...  :-Jussi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Jvee missäpäin suomea käyt? Täällä pohjoispohjanmaalla hiton huonosti lintuja..

P-pohjanmaalla näytti olevan laskentojen mukaan ihan hyvät kannat, 15lintua/km2 keskimäärin. Meidän mailla näytti olevan melkein koko suomen parhaat tiheydet samaten noissa viereisissä kunnissa. Jännityksellä odotan minkälainen haipakka on suolla lokakuun lopulla kun poikasetkin tulee sinne..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

No tänä aamuna -8 pakkasta ja utuinen keli oli. Lintuja oli liikenteessä helvetisti aika arkaa porukkaa oli. Yhtä metsoa pääsin sinne 300-350m tikalla jyräyttää, mutta ei jääny eka kerta ku kiväärillä huti ammun. Pitää käydä katsomassa koiran kanssa huomenna josko oisi suolille osunut ja liiteli tiehensä! :-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Morjens!Poke, metsästän Pohjois-Karjalassa.Tänään oli kyllä aivan loistava aamu kelien puolesta, varmaankin koko syksyn paras..  ::) Aamulla pakkanen laski -3 asteeseen. Olipa mukava istua suonlaidassa ja kuunnella teerien kukertelua. Harmittavasti en saanut teeriä kuitenkaan tulemaan hollille pillillä, vaan matkat jäivät turhan pitkiksi kiväärillekin (minun taidoille liikaa, palttiarallaa 300m).Kahdeksan jälkeen luovutin teerisoitimella ja siirryin kuljeskelemaan aukkojen laitoja siinä toivossa, että pääsisin yllättämään jonkun latvalinnun. Yhdeksän aikaan silmä ihme kyllä ottikin puusta koppelon ja pääsin kuin pääsinkin hiipimään kiväärihollille (n.150m). Sain tuon tämän vuotisen nuoren linnun reppuun ja se riittikin tälle reissulle. Tuo lintu saa samalla olla myös tämän syksyn ainoa kanalintunaaras.Tänä aamuna lintuja näkyi kohtuu hyvin, mutta niin pitikin; keli oli juuri passeli. Muihin päiviin pohjaten kuitenkin olen edelleen sitä mieltä, että lintukannat ainakin minun metsästämilläni alueilla ovat lähteneet selkeästi laskuun. Poikueita ei kovin paljon ole ja ne vähätkin ovat enimmäkseen kovin pieniä. Mutta niinhän se menee, että kannat vaihtelevat ja vuodet eivät ole veljiä keskenään. Maltti on kuitenkin syytä muistaa metsästäessäkin ja jokaisella on oma vastuunsa kanalintukantojen hyvinvoinnin saralla. Eikä tuo vastuu paina vähiten meidän metsästäjien harteilla, josko ei metsäyhtiöidenkään...  :-XHyvää syksyn jatkoa, tarkkoja laukauksia ja ennen kaikkea hyviä hetkiä riistamailla jokaiselle!JussiPS. Menipä rankasti ohi aiheen. Jotain otsikonkin alle: Seuraava reissu saa jäädä ensi viikkoon, loppuviikon sääennusteet on taas tuttua vesisadetta ja tuulta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

No on siellä Pohjois-Pohjanmaalla sitten lintukannat todella heikossa jamassa...  ???Kuinkas monta päivää/ tuntia noin karkeasti itse kukin kanalintua metsästää kauden aikana?Omalla kohdalla voisi laskea, että parina päivänä viikossa keskimäärin ja muutamasta tunnista kellonympärykseen on metsästyksen kesto.. Toki vaihtelee kelien yms. vuoksi paljonkin. Työt ne suurimpana haittana on harrastukselle  :DJussi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

No on siellä Pohjois-Pohjanmaalla sitten lintukannat todella heikossa jamassa...  ???
Kuinkas monta päivää/ tuntia noin karkeasti itse kukin kanalintua metsästää kauden aikana?
Omalla kohdalla voisi laskea, että parina päivänä viikossa keskimäärin ja muutamasta tunnista kellonympärykseen on metsästyksen kesto.. Toki vaihtelee kelien yms. vuoksi paljonkin. Työt ne suurimpana haittana on harrastukselle  :D
Jussi

Itse jään lähi vuosina eläkkeelle selkä on sen verran huono! Nyt olen lomapäiviä vietellyt ja metsästelen poikien kanssa sen minkä kerkeän lun itsellänikin kunto kestää ihme kyllä :-) No en osaa sanoa, mutta veikkaan, että useita viikkoja yhteensä ajassa metsästän ja satoja kilometrejä. Ja vietän varmaan 3-4viikkoa metsässä teltan, riistan varassa joskus poijjat mukana ainakin toinen. Ja velipoika on useasti jahti reissuilla mukana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Pääsinpä jopa tänään ampumaan teertä kohti kaverini rinnakkaispiippusella, eihän siihen tietenkään osu kun aikaa tähdätä oli noin 0.5sekuntia ja 50metriin kerkes ampua..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...