Jump to content
riuska

Minkä merkkiset metsästys takit&housut kannattaa ostaa

Recommended Posts

No jos ja kun pienellä budjetilla koittaa pärjätä, niin parhaat (tai ainakin edullisimmat) hankinnat saa tehtyä kirpputorilta.Itselläni on kolme erilaista takkia eri lämpötila olosuhteisiin : itse tekemäni maastokuvioinen takki lämpimään keliin, vähän viileämpään sellainen ohut sarka-takki (jonkun maan armeijan malli) ja talvea ja muuten kovempaa pakkasta varten paksumpi ja pitempi villakangastakki. Noi lämpimämmät olen kirpputorilta muutamalla kymmenellä MARKALLA joskus ostanut...Housuja on myös kolmet: omatekoiset maastohousut (joita harvemmin tulee käytettyä), aikoinaan työhousuiksi ostetut mustat reisitaskuhousut jotka on tosiaan tukevaa kangasta ja kylmempiin keleihin kirpputorilta ostetut sarkaiset housut (samaa väriäkin kuin tuo lämpimin takki).Sitten on vielä kyttäysjahtiin ja todella kylmiin olosuhteisiin (ja pilkille) on myös kirpputorilta uutena ostettu karvavuorinen kangaspäällinen turkishaalari (about vuodelta 1986) jolla tulee lämmin pelkissä kalsareissa ja paidassa -15 asteessa rauhallisesti kävellessä...Näihin kaikkiin ei oo yhteensäkkään mennyt tuota budjetoimaasi summaa... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Jahtijaktia ei ny varmaan voi älyttömästi suositellakkaan, mutta kyllä se tossa hintaluokassa on paras kalvoasu. Kestää kuitenkin vettä ihan kohtuullisesti, vaikka onkin pirun raskas kastuessaan.Ei siinä kestävä puku tuo Pro, 7vuotta ollut käytössä ja täysin ehjä vielä.Varusteleka kannattaa selata läpi, sieltä voi löytyä yllättävän hyviä kamppeita halvalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Joissakin osa alueissa kyllä parhaimmat, mutta ei kaikissa :-) Luulisin ainakin. Ei kalliilla aina parhaita saa ei vaatteissa, aseissa ja autoissa yms. Yleensä mikä maksaa on merkki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Veljen sastassa suurin ongelma on taskut, oisko ollu vain yks pieni vetskaritasku. Laitappa sinne sitten lompakko puhelin ja avaimet. Ahasta on ja tasku pullottaa epämukavasti. Muutenkin taskuja on vähän. Muutenhan puku on aivan loistava.Kaveri osti vasta tuon wolffin, pitää viikonloppuna kysellä kokemuksia ja tutkia onko siihen jo osattu laittaa taskuja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Jahtijaktissa on nuita taskuja reilusti siitä puku on hyvä :) Saa nähä millainen on 300euron Camo JahtiJakt kuhan postissa tulee :) Kavereiden mielipiteiden mukaan hyvä puku :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Itse yritin pärjäillä vuosi näillä perätukun paska jahti ja vahti asuilla ja kengillä mutta sitten tulin järkiini ja hankin kunnollista kampetta (chevalier ja chiruca) eikä ole tarvinnut katua.. joo jahti ja vahti kamat menee laiskoilla ajo/hirvikoiramiehillä jotka istuvat hiacessa ja vahtaavat gps vehkeillä missä koirat luuhaa, mutta liikkuvaan jahtiin EI.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse just ostin uuteen välikausitakkiin (siis alkusyksy yksinkertainen maastokangastakki mallia itse tehty - villakangastakki jolla pärjää yli -20 asteessakin passissa). Eli teen kaksinkertaisen kangastakin  jossa toinen puoli maastokuvioitu ja toinen puoli punainen.Noi valmistakit kun on mun makuuni joko liian kalliita tai  liian kahisevia... Ja lähes kaikissa ihan liikaa turhia taskuja minun tarpeisiini.Mulle riittää povitasku tupakoille ja js on pitkä takki, niin pitää olla sivussa väljät taskut joissa on hyvä pitää käsiä.Itse kun tekee, niin saa joko mitä haluaa tai mitä sattuu tulemaan ;)Niin ja noi kankaat maksoi 20€ ja sitten vielä pitää sopivat napit etsiä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Itse yritin pärjäillä vuosi näillä perätukun paska jahti ja vahti asuilla ja kengillä mutta sitten tulin järkiini ja hankin kunnollista kampetta (chevalier ja chiruca) eikä ole tarvinnut katua.. joo jahti ja vahti kamat menee laiskoilla ajo/hirvikoiramiehillä jotka istuvat hiacessa ja vahtaavat gps vehkeillä missä koirat luuhaa, mutta liikkuvaan jahtiin EI.

Sulle on joka asiaan negatiivistä palautetta. Uskon, että tämä kaveri on feikki joka haluaisi metsästys luvat. Tai sitten hänelle ei löydy kokoja. Ihe urputtaja hemmoteltu pentu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Voi kuule, rahalla saa ja hevosella pääsee..ei vaiskaan olen vaan kantapään kautta joutunut kokemaan näiden edullisten vehkeiden "laadun" ja siksi julistan mieluusti oikeasti laadukkaiden tuotteiden puolesta..ja rahoituksen näihin olen joutunut ottamaan ihan omasta lompsasta, kotoa lähtiessä ei mukaan tullut kuin pussillinen rikkinäisiä sukkia..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä vaan jos on rutosti rahaa niin niihin vaatteisiin saa uppoamaan tuhansia ja sit kismittää kun jotkut on tyytyväisiä jahti jak pukuihin ja sen verran on kokemusta kyseisestä puvusta et pitää vettä ja jos ei tarvii mitään laukkaa painella metsässä niin vetskari auki ja ilman vaihto kunnossa kun taas sateilla on ilma vähän viileempää ja voi pitää vetskaria kiinni ilman hikoamista

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Pakkohan se on suunsa avata.Sukulaisilla on kovasti JahtiJaktia käytössä ja se on kostautunut mulle aika pahasti. Vetoketjuja saa vaihtaa hanakasti ja muitakin korjailuja tehä. Teippaukset on myös ollu useammissa housuissa aika huonot, irtoavat kovin herkästi. Tosin, teippauksiinhan vaikuttaa huoltotoimenpiteetkin aika paljon.Anyway, itse olen nyt hommaamassa metästyskamppeita ja päätin, että köyhän on turha ostaa halpaa. Sasta on nyt mun listan ykkösenä, Peura takki ja Kiuta housut. Kuulisin kuitenkin mieluusti käyttökokemuksia muistakin merkeistä, jos jollakin on kokemuksia jaettavaksi asti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kannattaa muistaa Myös chevalier (chevatex kalvolliset) ja Härkilä asut, sastan kanssa erinomaisia vaihtoehtoja..Itsellä käytössä chevalier asu eikä murheita ole ollut. Vettä pitää, hengittää,kevyt ja istuva..chevalierin kohdalla kuhan vain muistaa sen että ei hanki goretex kalvolla olevia malleja(kalvot irtoavat, eräs maahantuojakin  on lopettanut niiden myynnin ongelmien takia) chevatex kalvo sen sijaan pysyy kiinni ja toimii..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No plussan puolelle menee taas et niitä ei tarvii sääliä niin kuin jotain 1000e pukua JJ:llä voi istuskella nuotiolla tai painella ryteikössä huoletta.Enkä ainakaan 2v:ssa ole huomannu et olis jotain menny rikki ja aika kovassa käytössä on ollut siis tämä JJ ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...