Jump to content
ArnoldCA

Metsäkanalinnustus!!

Recommended Posts

Kävin aamusella vähän "kuvittelemassa" oma tekemät kuvat teleskooppivavan päihin ja männyntarreihin , sitten kuusen perseeseen oottelemaan , melkein tunnin sai odotella , ennen kuin eka teeri suhahti kuvien lähellä olevaan mäntyyn , pääni päälle , vähän vaikeasta asennosta sen pudotin .pitää rakentaa joku "kotus" , jotta on itse paremmin jemmassa , kun teeret ei älyä istua (seisoa) niille varattuihin puihin, vaan laskeutuvat mikä minnekkin. autsz Klo 8-9 välillä oli aktiivisuus parhaimmillaan .Kuvat olen "valanut " uretaanista ja "jäte" maaleilla maalaillut , pitänee laittaa fotoa joskus .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään tuli käytyä tutun kanssa jänisjahdissa ja siinä samassa teeriä metsästelemässä kun pari suota aivan lähellä. Teeriä ei näkynyt hirveästi, ei kyllä paljon etitty mutta puplatusta ja suhaltelua kuului. Pääsin ampumaan ukkomehtoa männynlatvaan mutta alihan se meni. Oli kiikarin korkeus säätö kääntynyt, kun ei ei ole minkään korkin alla. Noh tälläistä sattuu onhan tässä vielää aikaa jahdata =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kausi saatu päätökseen omalta kohalta. Saaliina 1 ukkomehto,2 teertä,2 riekkoa. Lisäksi 1 hukattu teeri(huono osuma kiväärillä)1 teeri kiväärillä ja loput haulikolla pompuun.Kiintiö oli tälle vuojelle 40 pistettä(Metso 15,Teeri,riekko ja pyy 5 pistettä)Kaikkia lintuja näkyi todella hyvin. Riekkopoikueiden määrä oli hyvä, mikä oli suurin plussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kävin aamusella vähän "kuvittelemassa" oma tekemät kuvat teleskooppivavan päihin ja männyntarreihin , sitten kuusen perseeseen oottelemaan , melkein tunnin sai odotella , ennen kuin eka teeri suhahti kuvien lähellä olevaan mäntyyn , pääni päälle , vähän vaikeasta asennosta sen pudotin .pitää rakentaa joku "kotus" , jotta on itse paremmin jemmassa , kun teeret ei älyä istua (seisoa) niille varattuihin puihin, vaan laskeutuvat mikä minnekkin. autsz Klo 8-9 välillä oli aktiivisuus parhaimmillaan .
Kuvat olen "valanut " uretaanista ja "jäte" maaleilla maalaillut , pitänee laittaa fotoa joskus .

Ei sinun tarvitse kojua itsellesi rakentaa :) Teeret ovat kuvien suhteen sokeita ihan sama vaikka seisosit keskellä suota... Tulevat silti kuvien luo vaikka olisivat miten lähellä, itse en käytä mitään kojua ja syksyn aikana niitä aina muutaman kymmenen saa. Joten ei tarvitse aikaa laittaa kojuun, tai sitten ostat Ghillie suitin 80e saa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Riippuu aina vähä :) Poika linnut ovat todella sokeita, elikkä suurta merkitystä ei ole, mutta jos sattuu vanha konna lentelemään paikalla se alkaa jo varoa, siksipä vanhoja lintuja ei yleensä paljoa saadakkaa (ainakaan mettokukkoa). Ja kehotushan olisi aina ampua nuoria lintuja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Nuorella teerikukolla on himmeämpi valkoinen taka sulka, kuin vanhalla. Ja vanhalla linnulla on erillainen lentorata, nuori lintu tulee kuville ilman leikkiä, kun taas vanha lintu kiertelee kuvien läheisyydessä jonkin hetken enneskun tulee istuskelemaan kuvien läheisyyteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Totta! Kannattaa muistaa, jos vanhaa teerikukkoa haluaa ampua. Itse olen ampunut todella järkyttävän kokoisia teerikukkoja alle 10kpl :) Ja yhden korpimetson ja se on eritääin super harvinainen lintu :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...