Jump to content
metsastyskortti

Kunto/punttisali aiheinen ketju

Recommended Posts

Kerro toki itsekkin omasta reenauksesta, kun kerran aiheenkin alotit!  ;)Kolme kertaa viikossa tulee käytyä syys-toukokuussa keihäänheitton hyväksi.. Sitten näin kesällä harvemmin, kerran pari, kun pääasiana olisi saada se keihäs lentämään..Aika monipuolisestihan sitä tulee salilla kaikkea tehtyä, vaikka jalat kuitenkin se pääasia heittäjillä on. Pääliikkeinä vaihtelee etu tai takakyykky, penkki, rv, yliveto ja tempaus. Riippuu mitä valmentaja on sattunu millekkin päivää kirjottaan  ;) Näiden lisäksi vielä tukiliikkeitä 7-8 niin, että 10 eri liikettä tulee reenissä tehtyä. Nämät ovat sellasia osaksi perusvoimaa kasvattavia ja osaksi hyvin lajipainotteisia liikkeitä. 2 tuntia menee perus reenissä, kun ei kovin kauaa tuolilla istu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä pointti, olisin toki voinut itsekkin kertoa heti alkupostiin mitä ja miten treenailen itse, oma mokani! :D Itse treenailen pääsääntöisesti kehonrakennus mielessä, pitkiä sarjoja isoilla toistomäärillä, ns. tuntumalla mennään! :) Voimaa tuli haettua pari kk, kun tuli tehtyä 6 kk massatreeniä pienellä bulkilla (+500kcal) ja nyt sitten kiristellyt. Itse olen treenannut nyt yli 2 vuotta aika aktiivisesti, mitä pakollisia taukoja tullut pidettyä parin loukkaantumisen takia, mm vasen rintalihas repesi, etureiska venähti ja yksi ylikuntokin on matkan varrella tullut! :) Pääsääntöisesti 4 -jakoisella tulee tehtyä, tottunut tähän että salille mennään 4 kertaa viikossa, 2 on 1off jaolla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No itse en varsinaisesti käy salilla, mutta kotona tulee pienehköillä painoilla kuntoiltua kolme- neljä kertaa viikossa puolentunnin - tunnin ohjelma läpi... Kuitenkin näin yli 40 vuotiaana on syytä alkaa hiukan pitämään lihaksistoa liikkeessä kun ei enää tee töitä nuoruuden innolla ja hulluudella :) Ja onhan toi selkäkin jo muutaman kerran muistuttanut että selkälihaksille ois hyvä antaa vähän muutakin treeniä kuin moottoreiden ja kivien vääntämistä....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Ei ole tullut käytyä 6vuoteen. 10 vuotta sitten vedin itteni ylikuntoon nii ei varmaan tarvi käydä ennee koskaan. Ja viellä töyhommissa saa parempaa treeniä, kun punttisalilla. Rakennus hommat ovat kuntosali oikeastaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Lihasmassa on turhaa, koska kestävyyttä ja raakaaa voimaa ihminen tarvitsee. Esimerkiksi joku 30vuotta ollut metsuri voi nyhtää maasta enempi rautaa, kuin joku punttihirmu. Näin ne asiat menee, mutta hyvä lihasmassaa on aina vähän kerryttää, mutta ei missään tapauksessa liikaa. Ja koko vartalo treeniä saa rakennushommista. Esim 50kg sementti säkkiä kantelet paikasta toiseen siinä treenautuu koko kroppa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Hyvä siellä on aina käydä. Itse sain kunnon treenit laskuvarjo jääkäreissä, 10vuotta aktiivisesti salilla, lenkkeilyä ja +25vuotta rakennushommia. Ei tarvitse treenata enään koskaan :-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja koko vartalo treeniä saa rakennushommista. Esim 50kg sementti säkkiä kantelet paikasta toiseen siinä treenautuu koko kroppa.

No itsekkin päätyökseni rakennushommia olen tehnyt (kunnes valtio kehotti lopettamaan viralliset työt)... Toisaalta noissa hommissakin usein tuli paljon sellaisia jaksoja joissa oli paljon turhan yksipuolisia asentoja ja liikkeitä (esim joku katon sisäpuolen laudoitus tai levytys), jolloin teki hyvää hiukan vastakkaiseen suuntaan painojen kanssa lihaksia rasittaa. Ja siitä muuten on aikaa kun on ollut 50 kilon säkeissä sementtiä ;)Tosin mukava se oli välillä kiusata jotain nuorempaa kuntosali-treenattua tyyppiä (itse kun olen kuitenkin melko pienikokoinen) ja kun yksin jaksoin nopeammin kantaa nipun kipsilevyjä omaan urakka-kohteeseen kuin pari nuorempaa tyyppiä omaansa samassa kerroksessa... Ja vielä siinä välissä ehdin hyvin sätkätauonkin pitää :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Muista, että vaikka kuinka vitusti kiskot rautaa maasta. Niin kokeileppa saman painoinen säkki kiskoa maasta :-) Siinä se juju onkin. Salilla käydään lihasmassan takia ei raaan voiman takia, koska sitä ei pahemmin kerry sieltä. Hyvä esimerkki kaverini on entinen metsuri, niin väänsi kättä jonkun salihirmun kanssa ja vei 100-0. Salissa ei ole mitään pahaa itsekkin kävin aikoinaan, mutta järki pitää pitää päässä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Noni kokeilin pari päivää sitten paljo menee penkistä. Kyllä se siellä 155kg nousee helposti :) No tähän on hyvä lopettaa, noh olen huomattavasti vähentänyt salia selän takia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Juuh kehonrakennus ei tuota sitä raskasta voimaa oikeastaan yhtään! Vaan raskas työ. Kehonrakennus on elvistelyä lihaksilla, liian iso=rumaa! Sellanen normi kokonen jolla on potkua käsissä semmonen se pitää olla eikä mikään sikaniska.Esim kehonrakentaja häviää metsurille käen väännössä, koska ei löydy kestävyyttä eikä lihaksia viedä äärirajoille kehonrakennuksessa. Aivan typerää touhua. Siinä kehonrakentamisessa ei ole päätä eikä häntää, salilla voi käydä, mutta ei liian isoksi kannata treenata itseään. Sitten vanhana ukkona käsien nahat riippuu polvissa, kun lihakset surkastuu ja syntyy ylimääräistä nahkaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Minunkaan mielestä kehonrakennuksessa ei ole järkeä, rumaa olla 20 vuotias ja painaa 150kg, kaikki lihasta.. Työllä se oon minäki lihakseni hankkinu, nykyään vain pidän yllä kuntoa ettei lihavaksi pääse.. kyllähän ne lihakset siinäkin kehittyy, mutta enpä onneks treenaa sillälailla että minusta tulisi kehonrakentaja..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuleehan tuota aikataulujen rajoissa käytyä kerran kaksi viikossa. Ei mitään erityisen vakavaa pumppailua. Nyt projektina menossa seuraavat tavoitteet, sotilaspenkissä 10xoma paino, Kymmenen leukaa ja 3000m cooperissa. Aattelin jotta tuolleen pitäis saada tasasta kehitystä aikaan, projekti etenee hitaasti mutta varmasti :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Jaa, itse en ole enää salilla käynyt, lihasmassa tartytuu meikäläiseen turhan herkästi. Maastohiihtoa kun harrastan melko tosissani, ehkä liiankin tosissani. Ei meinaa metsälle taikka kalalle kunnolla ennättää, kun pitäisi pari kertaa päivässä treenata. Se metsässä kävely kun ei ihan täysin korvaa lajiomaista harjoittelua, toki silloin tällöin tekee ihan hyvääkin käveleksiä metsässä hissukseen, eipähän mene liian kovaa. Kunnossa pysyäkseen pitää melkein asioikseen kuntoilla, päivätyö kun on konttorihommia...Cooperissa menee  joku 3600m, ennätys vähän enemmän, leukoja 15. Nippa nappa jaksaa päivän pyssyn kanssa kävellä taikka ahkiota suksilla vetää  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...