Jump to content
Guest Guest

Ensimmäinen haulikko

Recommended Posts

Guest Guest

Nohniiin, mitä haulikkoa suosittelisitte ensimmäiseksi haulikoksi? Budjetti olis siinä 700 euron luokassa. Olen katsellut Baikkalia ja kuulemma toiminut niinkuin pitääkin, kertokees omia kokemuksia baikkaleista  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Mikä toiminta tapa ase pitäisi olla? Pumppu,puolari,päällekkäispiippunen? Haluatko työkalun,vai koriste aseen?Mitä riistaa metsästät?Itse aloitin metsästyksen päällekäispiippuisella ja kun pääpaino on sorsastuksessa.Hankin ekaks omaks aseeks sitten remington 870 pumpparin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Päällekkäispiippuinen on ollut pääosin mielessä, lähinnä siksi koska tulee metsästettyä talvella melko aktiivisesti ja 700 euron hintaluokassa olevat pumppu- ja puoliautomaattihaulikot ovat melko epävarmoja kylmillä säillä, ainakin näin olen kuullut tuttavapiiristä. Metsästettyä tuleee metsäkanalintuja, kyyhkyä, sorsaa ja nisäkkäistä peuraa ja jänistä ,mutta satunnaisesti sitten supikoiraa  kettua tulee kytättyä. Elikkäs ase tulee olemaan paljon käytössä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

No joo.Suosittelen remington 870 express magnumia.Toimii pakkasella,Nopea ampua,rekyyli kevyt. Tuohon 700e saat uuden 870 magnumin ja siihen slugi piipun jolla on hyvä ampua slaksei jos haluat peuroja haulikolla metsästää.Täyteis piipulla siis tarkkuus 75m riittävä.Siihen 700e saat vielä panoksiakin vielä ja rahaa jä vielä yli.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Edellämainittu on hyvä haulikko, mutta Remington 877 nitromagnum on vähän vielä aistillisempi. Molemmista löytyy kokemusta 12/89 ja hyvin toimii. 870:stä on kokemusta myös 12/76 ja sekin varsin mainio vehe. Kuitenki näistä jos pitäisi valita (niin kuin lopulta valitsinki..) niin kyllä se tuo nitromagnum vei voiton.. Hieman pitemmälle viety viimeistely tekee sen ratkasevan eron, miksi sillä on vaan mukavempi ja helpompi ampua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Super magnumeille ei ole kyllä käyttöä, tai ei ainakaan yleistä käyttöä. Paljos tuolla 887:lla  on hintaa? en netistä löytänyt  vaikka jonkun tovin etsiskelin  :-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

550e abåut.Mutta itse tykkään kyllä enemmän 870,koska se on kuitenkin vähän rotevampi.

Ootko paljonki metsästäny 877:lla? Toki maku asioitahan nämät on, mutta itse en kyllä lähtis ampuun enään 870 sen jälkeen, kun on tuolla nitromagnumilla ampunut jonkun aikaa.. Ase on paljon pehmeämpi käsitellä, kevyempi ja sopii ainakin omalle poskelle kaikin puolin paremmin.  :) Onhan se 870:nen legenda jo sitä ei voi kukaan kiistää..http://www.remington.com/products/firearms/shotguns/model-887/model-887-nitro-mag.aspx

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Itse suosittelisin päällekkäispiippuista paljon talvijahtia harrastavalle. Merkeistä nostaisin pinnalle Franchin, Lanberin ja Finn Marocchin. Omistan itse Franchin ja tyytyväinen olen ollut alusta lähtien. Lanberiin ihastuin joskus kun kyseisen merkkinen ase oli minulla lainassa. Finn Marocchi taas on tasaisen varma suoritukyvyltään ja olen kuullut paljon hyvää palautetta kyseisestä merkistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Suosittelen Baikal Mp-153 erittäin luotettava ase.. Itselläni ollut yli 10v ilman mitään vikaa.. Ja kun alkaa rahaa löytyä enempi niin Beretta Silver Pigeon 12/76. Todella hyvä päälekkäispiippuinen, itse käytän kyseistä asetta enimmäkseen kanalinnustuksessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Olen joitakin kertoja ampunut 887...Itsellä vaan on sellainen tauti kun vasenkätisyys joten en senkään takia hankkisi 887..

Itsekkin olen vasuri joten taitaa tuo 887 jäädä pois vaihtoehdoista.

Itse suosittelisin päällekkäispiippuista paljon talvijahtia harrastavalle. Merkeistä nostaisin pinnalle Franchin, Lanberin ja Finn Marocchin. Omistan itse Franchin ja tyytyväinen olen ollut alusta lähtien. Lanberiin ihastuin joskus kun kyseisen merkkinen ase oli minulla lainassa. Finn Marocchi taas on tasaisen varma suoritukyvyltään ja olen kuullut paljon hyvää palautetta kyseisestä merkistä.

Kaverit ja tutut ovat myös sanoneet päällekkäispiippuista hyväksi ensimmmäiseksi haulikoksi. paljos kyseisillä haulikoilla on hintaa?

Suosittelen Baikal Mp-153 erittäin luotettava ase.. Itselläni ollut yli 10v ilman mitään vikaa.. Ja kun alkaa rahaa löytyä enempi niin Beretta Silver Pigeon 12/76. Todella hyvä päälekkäispiippuinen, itse käytän kyseistä asetta enimmäkseen kanalinnustuksessa.

Meinasin päällekkäispiippuista ekaksi aseeksi ja sitten kun ikää tulee vähän enemmän (tällä hetkellä 15) niin ostan sitten puoliautomaatin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kaveris on, sitten aika sankari. Miten voi saada teräs nallipiikit poikki? Baikal on parempi joka tapauksessa, kun monet kalliit merkit. Sen näkee sankari haudoilta, että naapuri osaa tehdä aseita :-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...