Jump to content
metsastyskortti

Baikal Mp-153

Recommended Posts

Guest Guest

kyllä kaverilla lukee ij27 piipuissa 950bar.  Ja lukee muillakin, varmaan riippuu milloin on valmistettu. Ja tämä ei ole mielipide. Minulla on tietoa, mutta sä näytät olevan näitä baikkalin ylistäjiä, joille on yhtään turha mainita mistään baikalin viasta, ne ovat täydellisiä aseita.Samaisella kaverilla muuten baikkali temppuillut. Tuplalaukaukset ja joskus jättää laukeamatta. Varmistin myös todella jäykkä. Toisella kaverilla baikkalista takatukki halki ammuttaessa. Myös etutukki levinnyt omia aikojaan ja sekin ampui satunnaisesti tuplia.En väitä ettei kalliimmissa pyssyissä olisi vikoja, mutta niissä niitä on vähemmän kuin halvoissa, ei ainoastaan baikkalissa.Itselläni oli halpa turkin puolari. Vikoja riitti, esim 76 kuteja ei ladannut ollenkaan.. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

No on baikkaleissa vikoja en ole väittänyt, ettei olisi. Itselläni oli ij-27 15vuotta eikä mitään häikkää. Nykyisin mp-153 ja 11 syksy menossa, eikä mitään ongelmia. Toisinkun omassa Silver Pigeonissa nallipiikit katkeilee jatkuvasti luulisin valmistus virhettä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viime joulukuusta lähtien olen kyseisen mallisen aseen omistanut. Laukauksia tullut ammuttua n. reilut 300 joista suurin osa kiekkopatruunoita. En nyt tähän hätään muista minkä merkkisiä on nuo kiekkopatit, mutta niitä tuo balalaikka ei kyllä jaksa ladata. Tuleepahan ammuttua tarkemmin kun ampuu yhden kudin kerrallaan.
Metsästyspatruunoilla ase toimii niin kuin pitääkin. Vakiosupparit eivät itelläni ainakaan toimineet kunnolla, jokaisella supistajalla kuvio oli kyllä hyvä (riippuen patruunasta tietysti), mutta kuvio oli aina vasemmassa ylänurkassa n. kello yhdessätoista. Hommasin Carlsonin Extended Turkey erikoissuppean supistajan jäniksenmetsästystä varten ja tällä supistajalla kuviot ovat olleet hyviä ja keskellä taulua.
Nyt sorsanmetsästystä varten hommasin myös Carlsonin puolisuppean eli modified supistajan. Kuvioita en ole vielä kerennyt siitä katsomaan, mutta hyvinhän nuo vesilinnut tippuivat lähelle ja kohtuullisen matkan päähän silläkin.

Muistaakseni Baikalista pitäisi löytyä jokin nappi mistä voi säätää minkälaisia paukkuja aseella ammutaan. Eli Heavy loads vai Light Loads. Tuonku vääntä tuonne kevyen päähän niin voipi rueta toimimaan lataus myös kiekkopaukuilla :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Toimii kiekkopateillakin kunhan purkii atomeiksi,  fiilaa jäysteet/ hioo ja kiilottaa kaikki liukupinnat, kokemusta on kahden aseen modifionnista ja molemmat pelaa kaikilla markkinoilla olevilla patruunoilla..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Tervehdys kaikille !  Olen seurannut jonkin aikaa tätä saittia ja hyviä juttuja. Arvelin oman kokemukseni pohjalta kommentoida tätä MP-153 asiaa. Minulla itselläni on vajaat 30v kokemusta metsästyksestä ja olen vannoutunut lintumies, kaikki käy - kanalinnut, sorsat, kyyhkyt (ja ennekaikkea hanhet jos ees ekan kerran näillä leveysasteilla pääsisi yrittämään kanukkia tai metsuria, passissa olleessa olisin saanu kyl joka syksy jätesäkkitolkulla valkkareita kun lenteleevät väijypaikan eestä minimissään n. 20m etäisyydellä).Jep - eli siis siihen Baikal asiaan. Pohjustan ennen kommentointia MP-153 jotta minulla on ollut yht. 5 haulikkoa ja yksi rihla tuona aikana, eka hommattu oli v-86 Benellin intertiatoiminen olikohan se Montefeltro 12/70 joka oli sillä hetkellä yksi parhaita vaihtoehtoja ja kallis 18v nuorelle pojalle, mutta oli hyvä valinta ensihaulikoksi - sillä opin hyvin ampumaan ja  tippui sorsia. Sit vaihdoin sen v-92 Tikan 12/76 MP97A johon otin lisäksi Lokan 36" pitkän lisäpiipun - siksi että tuli tulivoimaa lisää tosta Benellin 12/70 --> Tikan 12/76. Käytin Tikassa 1/2 supparia (Benellissä käytin 1/1 Full). Tikalla pystyi tolla 1/2-supparilla ampumaan myös terästä jne. Tikan jälkeen mulla on ollut mm. 10/89 Neff ja Browningin pumppu 12/89 sekä Tikan 512S Rihla mutta en tykännyt niistä ja möin pois. Viimesyksynä alkoi taas polte saada uusi haulikko kun toi Tikka on ollu  jo 20v käytössä. Tsekkailin eri vaihtoehtoja ja ykkösvaihtoehtona pidin tietty Benellin SBE II 12/89 - mut hinta yli  2000 eur ja aikani punnittuani erinäisiä muita vaihtoehtoja päädyin lopulta tohon Baikalin MP-153 12/89 vaihtoehtoon synteettisellä tukilla. Lisäksi ostin siihen Carlssonin IM (3/4-osa suppari  joka teräshaulikelponen) ja pitkä neonvihreä loistejyväkisko magneettikiinnityksellä. Tuolla kokoonpanolla tuli hintaa yht. 550 eur ja on joka ikisen euron/sentin arvoinen, alla perusteluja tähän saakka mitä olen n. 250 laukausta sillä ampunut:Positiivisia asioita: - ase on luotettava, varmatoiminen ja kestävä  * mulla tumpelolla esim. kyyhkypassissa tippui ladattu ase polvilta kivikolle eikä ase edes lauennut, huh! - Onneksi olin yksin jos vaikka olisikin lauennut ni lähin talo 300m päässä onnex, anyway tuli tietty muutamia pintanaarmuja etutukin ja perän väliseen metalliseen runko-osaan, ei muuta - ase on on toiminut latauksiltaan erittäin luotettavasti oikealla asetuksella, alussa kaasumännän tehdasasetuksilla ei toiminut lainkaan ja tuli lataushäiriöitä, nyt oikean kohdan säädettyäni toimii sarjat putkeen kolmella laukauksella niin nopeesti kun kerkee vaan liipasinta painaa: 12/70 - 12/70 - 12/70 36g latauksella, 12/76 - 12/76 - 12/76 50...52g latauksella tai 12/70 - 12/76 mixeillä, lisäksi esim. 12/70, 12/76 ja 12/89 mix toimii täysin luotettavasti, MUTTA tuolla ruuvaamallani kasumännän asetuksella ei toimi putkeen 12/89 - 12/89 -12/89 josta sarjasta vain eka tietty laukeaa ja jo tokan jättää lataamatta, eli jos käyttää pelkästään 12/89 3 krt putkeen ni pitäs olla eri kaasumännän ruuvausasento ja sit muut eivät lataisi enää luotettavasti... Minulle ei tuolla väliä kun jos vaikka esim. yleislinnustusta ja lisäksi Hanhi hommaa ajatellaan ni voin ampuu esim. sarjaa 12/76 - 12/76 - 12/89 ilman lataushäiriötä - ase käy minulle poskella uskomattoman hyvin ja tuolla Carlssonin IM (3/4-osa) supparilla todella tappavan tehokan peitto jolla Armusan 12/70 36g nro:6 (2.7mm) tippuu kyyhkyt max 45m ja samalla paukulla myös sorsat (haapanat, telkät ja heinurit) 40m päähän kyköpaukulla ns. "rättinä alas. Ukkometot ja teeret tippuu sit hyvin Armusan 12/76 50g nro: 3 (3.5mm) - ase siis toiminut täysin toimintahäiriöttömäasti noilla 12/70 ja 12/76 tuolla asetuksella, vain muutaman kerran alussa teki nuo lataushäiriöt ennenkuin löytyi oikea asetus. Tosin joka reissua ennen ruiskutan aina reilusti aseöljyä(CRC) kaikkiin likkuviin osiin eli luistin ja luistin kiskot ja laukaisukoneisto. Kun sain Baikalin kaupasta ni ensitöikseni purin se aivan palasiin ja jynssäin venäjän tehdasrasvat pois ja reilusti öljyä käyttäen voitelin kaikki osan ennen ensimmäistäkään laukausta. Sit viimesyksynä jokaisen n. 50 laukauksen jälkeen purin ja puhdistin aseen täydellisesti. Tänä vuonna arvelin kokeilla kuinka kauan voi tolla MP-153:lla puhdistamatta ampua ennenkun tulee lataushäiröitä, tänä syksynä olen tähän saakka ampunut 69 laukausta eikä yhtään lataushäiriötä aseessa (siis liikkuvien osien öljyämin joka ikisen reissun jälkeen mutta ei muuta huoltoa/purkua tms)Negatiivisia asioita: - ase on etupainoinen verrattuna muihin aiemmin omistamiini puolareihin - mutta siihen hyvin pian tottuu ja itseasissa pidän siitä - ase on painavampi verrattuna muihin aiemmin omistamiini puolareihin - ase ns. "Halko" - ei todellakaan mikään kaunis tms, perus- ja varmatoiminen työkalu vähän niinku Vasara tai Ruuvimeisseli, heh ;-)Kokonaisuutena voin erittäin lämpimästi suositella tätä MP-153 12/89 synteettisellä tukilla kun siinä on vain lisäksi toi Carlssonin IM suppari ja kunnon loistejyväkisko - on nimittän todellakin hinta/laatu suhde kohdillaan!Ensi vuonna ostan itselleni aivan samanlaisen haleksin lisähaulikoksi - mutta CAMO värityksellä ni toimii paremmin Kyyhkypassissa kun toi musta "halako" erottuu kuiteski aika hyvin Kyköjen näkökenttään tarkkanäköinen ja arka lintu kun on....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Tervehdys kaikille ! 
Olen seurannut jonkin aikaa tätä saittia ja hyviä juttuja. Arvelin oman kokemukseni pohjalta kommentoida tätä MP-153 asiaa.
Minulla itselläni on vajaat 30v kokemusta metsästyksestä ja olen vannoutunut lintumies, kaikki käy - kanalinnut, sorsat, kyyhkyt (ja ennekaikkea hanhet jos ees ekan kerran näillä leveysasteilla pääsisi yrittämään kanukkia tai metsuria, passissa olleessa olisin saanu kyl joka syksy jätesäkkitolkulla valkkareita kun lenteleevät väijypaikan eestä minimissään n. 20m etäisyydellä).
Jep - eli siis siihen Baikal asiaan. Pohjustan ennen kommentointia MP-153 jotta minulla on ollut yht. 5 haulikkoa ja yksi rihla tuona aikana, eka hommattu oli v-86 Benellin intertiatoiminen olikohan se Montefeltro 12/70 joka oli sillä hetkellä yksi parhaita vaihtoehtoja ja kallis 18v nuorelle pojalle, mutta oli hyvä valinta ensihaulikoksi - sillä opin hyvin ampumaan ja  tippui sorsia. Sit vaihdoin sen v-92 Tikan 12/76 MP97A johon otin lisäksi Lokan 36" pitkän lisäpiipun - siksi että tuli tulivoimaa lisää tosta Benellin 12/70 --> Tikan 12/76. Käytin Tikassa 1/2 supparia (Benellissä käytin 1/1 Full). Tikalla pystyi tolla 1/2-supparilla ampumaan myös terästä jne. Tikan jälkeen mulla on ollut mm. 10/89 Neff ja Browningin pumppu 12/89 sekä Tikan 512S Rihla mutta en tykännyt niistä ja möin pois.
Viimesyksynä alkoi taas polte saada uusi haulikko kun toi Tikka on ollu  jo 20v käytössä. Tsekkailin eri vaihtoehtoja ja ykkösvaihtoehtona pidin tietty Benellin SBE II 12/89 - mut hinta yli  2000 eur ja aikani punnittuani erinäisiä muita vaihtoehtoja päädyin lopulta tohon Baikalin MP-153 12/89 vaihtoehtoon synteettisellä tukilla. Lisäksi ostin siihen Carlssonin IM (3/4-osa suppari  joka teräshaulikelponen) ja pitkä neonvihreä loistejyväkisko magneettikiinnityksellä. Tuolla kokoonpanolla tuli hintaa yht. 550 eur ja on joka ikisen euron/sentin arvoinen, alla perusteluja tähän saakka mitä olen n. 250 laukausta sillä ampunut:
Positiivisia asioita:
- ase on luotettava, varmatoiminen ja kestävä
  * mulla tumpelolla esim. kyyhkypassissa tippui ladattu ase polvilta kivikolle eikä ase edes lauennut, huh! - Onneksi olin yksin jos vaikka olisikin lauennut ni lähin talo 300m päässä onnex, anyway tuli tietty muutamia pintanaarmuja etutukin ja perän väliseen metalliseen runko-osaan, ei muuta
- ase on on toiminut latauksiltaan erittäin luotettavasti oikealla asetuksella, alussa kaasumännän tehdasasetuksilla ei toiminut lainkaan ja tuli lataushäiriöitä, nyt oikean kohdan säädettyäni toimii sarjat putkeen kolmella laukauksella niin nopeesti kun kerkee vaan liipasinta painaa: 12/70 - 12/70 - 12/70 36g latauksella, 12/76 - 12/76 - 12/76 50...52g latauksella tai 12/70 - 12/76 mixeillä, lisäksi esim. 12/70, 12/76 ja 12/89 mix toimii täysin luotettavasti, MUTTA tuolla ruuvaamallani kasumännän asetuksella ei toimi putkeen 12/89 - 12/89 -12/89 josta sarjasta vain eka tietty laukeaa ja jo tokan jättää lataamatta, eli jos käyttää pelkästään 12/89 3 krt putkeen ni pitäs olla eri kaasumännän ruuvausasento ja sit muut eivät lataisi enää luotettavasti... Minulle ei tuolla väliä kun jos vaikka esim. yleislinnustusta ja lisäksi Hanhi hommaa ajatellaan ni voin ampuu esim. sarjaa 12/76 - 12/76 - 12/89 ilman lataushäiriötä
- ase käy minulle poskella uskomattoman hyvin ja tuolla Carlssonin IM (3/4-osa) supparilla todella tappavan tehokan peitto jolla Armusan 12/70 36g nro:6 (2.7mm) tippuu kyyhkyt max 45m ja samalla paukulla myös sorsat (haapanat, telkät ja heinurit) 40m päähän kyköpaukulla ns. "rättinä alas. Ukkometot ja teeret tippuu sit hyvin Armusan 12/76 50g nro: 3 (3.5mm)
- ase siis toiminut täysin toimintahäiriöttömäasti noilla 12/70 ja 12/76 tuolla asetuksella, vain muutaman kerran alussa teki nuo lataushäiriöt ennenkuin löytyi oikea asetus. Tosin joka reissua ennen ruiskutan aina reilusti aseöljyä(CRC) kaikkiin likkuviin osiin eli luistin ja luistin kiskot ja laukaisukoneisto. Kun sain Baikalin kaupasta ni ensitöikseni purin se aivan palasiin ja jynssäin venäjän tehdasrasvat pois ja reilusti öljyä käyttäen voitelin kaikki osan ennen ensimmäistäkään laukausta. Sit viimesyksynä jokaisen n. 50 laukauksen jälkeen purin ja puhdistin aseen täydellisesti. Tänä vuonna arvelin kokeilla kuinka kauan voi tolla MP-153:lla puhdistamatta ampua ennenkun tulee lataushäiröitä, tänä syksynä olen tähän saakka ampunut 69 laukausta eikä yhtään lataushäiriötä aseessa (siis liikkuvien osien öljyämin joka ikisen reissun jälkeen mutta ei muuta huoltoa/purkua tms)
Negatiivisia asioita:
- ase on etupainoinen verrattuna muihin aiemmin omistamiini puolareihin - mutta siihen hyvin pian tottuu ja itseasissa pidän siitä
- ase on painavampi verrattuna muihin aiemmin omistamiini puolareihin
- ase ns. "Halko" - ei todellakaan mikään kaunis tms, perus- ja varmatoiminen työkalu vähän niinku Vasara tai Ruuvimeisseli, heh ;-)
Kokonaisuutena voin erittäin lämpimästi suositella tätä MP-153 12/89 synteettisellä tukilla kun siinä on vain lisäksi toi Carlssonin IM suppari ja kunnon loistejyväkisko - on nimittän todellakin hinta/laatu suhde kohdillaan!
Ensi vuonna ostan itselleni aivan samanlaisen haleksin lisähaulikoksi - mutta CAMO värityksellä ni toimii paremmin Kyyhkypassissa kun toi musta "halako" erottuu kuiteski aika hyvin Kyköjen näkökenttään tarkkanäköinen ja arka lintu kun on....

varalta kirjoitit oikein kunnon saarnan. eipä ole paha:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Nuo Carlsonin supistajat toimivat hyvin tilasin koko setin M, IM, Full, Extendet Turkey paras kuvio taitaa syntyä juuri tuolla 3/4 eli IM, mutta myös Full tekee hyvää kuvaa. Estendet Turkey tekee kunnon kuvan vasta +45m jotenka hanhi/metso jahtiin suosittelen Extendet Turkeyta, koska hanhi ja metso eivät yleensä laske alle 30metriin yleensä metsoa joutuu hieman pitemmälle juuri arkuuden takia ampumaan ja hanhea myös :) Luulisin että metson alykkyysosamäärä on ihmistä korkeampi :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

ja pitkä neonvihreä loistejyväkisko magneettikiinnityksellä.

Moi, mistä hommasit tuon loistejyväkiskon?
Moikka - ostin ihan samasta kaupasta samalla kertaa mistä k.o. aseen eli Carlssonin asemyymälästä (ase, suppari, loistejyvä ja kantohihna)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Tervehdys kaikille ! 
Olen seurannut jonkin aikaa tätä saittia ja hyviä juttuja. Arvelin oman kokemukseni pohjalta kommentoida tätä MP-153 asiaa.
Minulla itselläni on vajaat 30v kokemusta metsästyksestä ja olen vannoutunut lintumies, kaikki käy - kanalinnut, sorsat, kyyhkyt (ja ennekaikkea hanhet jos ees ekan kerran näillä leveysasteilla pääsisi yrittämään kanukkia tai metsuria, passissa olleessa olisin saanu kyl joka syksy jätesäkkitolkulla valkkareita kun lenteleevät väijypaikan eestä minimissään n. 20m etäisyydellä).
Jep - eli siis siihen Baikal asiaan. Pohjustan ennen kommentointia MP-153 jotta minulla on ollut yht. 5 haulikkoa ja yksi rihla tuona aikana, eka hommattu oli v-86 Benellin intertiatoiminen olikohan se Montefeltro 12/70 joka oli sillä hetkellä yksi parhaita vaihtoehtoja ja kallis 18v nuorelle pojalle, mutta oli hyvä valinta ensihaulikoksi - sillä opin hyvin ampumaan ja  tippui sorsia. Sit vaihdoin sen v-92 Tikan 12/76 MP97A johon otin lisäksi Lokan 36" pitkän lisäpiipun - siksi että tuli tulivoimaa lisää tosta Benellin 12/70 --> Tikan 12/76. Käytin Tikassa 1/2 supparia (Benellissä käytin 1/1 Full). Tikalla pystyi tolla 1/2-supparilla ampumaan myös terästä jne. Tikan jälkeen mulla on ollut mm. 10/89 Neff ja Browningin pumppu 12/89 sekä Tikan 512S Rihla mutta en tykännyt niistä ja möin pois.
Viimesyksynä alkoi taas polte saada uusi haulikko kun toi Tikka on ollu  jo 20v käytössä. Tsekkailin eri vaihtoehtoja ja ykkösvaihtoehtona pidin tietty Benellin SBE II 12/89 - mut hinta yli  2000 eur ja aikani punnittuani erinäisiä muita vaihtoehtoja päädyin lopulta tohon Baikalin MP-153 12/89 vaihtoehtoon synteettisellä tukilla. Lisäksi ostin siihen Carlssonin IM (3/4-osa suppari  joka teräshaulikelponen) ja pitkä neonvihreä loistejyväkisko magneettikiinnityksellä. Tuolla kokoonpanolla tuli hintaa yht. 550 eur ja on joka ikisen euron/sentin arvoinen, alla perusteluja tähän saakka mitä olen n. 250 laukausta sillä ampunut:
Positiivisia asioita:
- ase on luotettava, varmatoiminen ja kestävä
  * mulla tumpelolla esim. kyyhkypassissa tippui ladattu ase polvilta kivikolle eikä ase edes lauennut, huh! - Onneksi olin yksin jos vaikka olisikin lauennut ni lähin talo 300m päässä onnex, anyway tuli tietty muutamia pintanaarmuja etutukin ja perän väliseen metalliseen runko-osaan, ei muuta
- ase on on toiminut latauksiltaan erittäin luotettavasti oikealla asetuksella, alussa kaasumännän tehdasasetuksilla ei toiminut lainkaan ja tuli lataushäiriöitä, nyt oikean kohdan säädettyäni toimii sarjat putkeen kolmella laukauksella niin nopeesti kun kerkee vaan liipasinta painaa: 12/70 - 12/70 - 12/70 36g latauksella, 12/76 - 12/76 - 12/76 50...52g latauksella tai 12/70 - 12/76 mixeillä, lisäksi esim. 12/70, 12/76 ja 12/89 mix toimii täysin luotettavasti, MUTTA tuolla ruuvaamallani kasumännän asetuksella ei toimi putkeen 12/89 - 12/89 -12/89 josta sarjasta vain eka tietty laukeaa ja jo tokan jättää lataamatta, eli jos käyttää pelkästään 12/89 3 krt putkeen ni pitäs olla eri kaasumännän ruuvausasento ja sit muut eivät lataisi enää luotettavasti... Minulle ei tuolla väliä kun jos vaikka esim. yleislinnustusta ja lisäksi Hanhi hommaa ajatellaan ni voin ampuu esim. sarjaa 12/76 - 12/76 - 12/89 ilman lataushäiriötä
- ase käy minulle poskella uskomattoman hyvin ja tuolla Carlssonin IM (3/4-osa) supparilla todella tappavan tehokan peitto jolla Armusan 12/70 36g nro:6 (2.7mm) tippuu kyyhkyt max 45m ja samalla paukulla myös sorsat (haapanat, telkät ja heinurit) 40m päähän kyköpaukulla ns. "rättinä alas. Ukkometot ja teeret tippuu sit hyvin Armusan 12/76 50g nro: 3 (3.5mm)
- ase siis toiminut täysin toimintahäiriöttömäasti noilla 12/70 ja 12/76 tuolla asetuksella, vain muutaman kerran alussa teki nuo lataushäiriöt ennenkuin löytyi oikea asetus. Tosin joka reissua ennen ruiskutan aina reilusti aseöljyä(CRC) kaikkiin likkuviin osiin eli luistin ja luistin kiskot ja laukaisukoneisto. Kun sain Baikalin kaupasta ni ensitöikseni purin se aivan palasiin ja jynssäin venäjän tehdasrasvat pois ja reilusti öljyä käyttäen voitelin kaikki osan ennen ensimmäistäkään laukausta. Sit viimesyksynä jokaisen n. 50 laukauksen jälkeen purin ja puhdistin aseen täydellisesti. Tänä vuonna arvelin kokeilla kuinka kauan voi tolla MP-153:lla puhdistamatta ampua ennenkun tulee lataushäiröitä, tänä syksynä olen tähän saakka ampunut 69 laukausta eikä yhtään lataushäiriötä aseessa (siis liikkuvien osien öljyämin joka ikisen reissun jälkeen mutta ei muuta huoltoa/purkua tms)
Negatiivisia asioita:
- ase on etupainoinen verrattuna muihin aiemmin omistamiini puolareihin - mutta siihen hyvin pian tottuu ja itseasissa pidän siitä
- ase on painavampi verrattuna muihin aiemmin omistamiini puolareihin
- ase ns. "Halko" - ei todellakaan mikään kaunis tms, perus- ja varmatoiminen työkalu vähän niinku Vasara tai Ruuvimeisseli, heh ;-)
Kokonaisuutena voin erittäin lämpimästi suositella tätä MP-153 12/89 synteettisellä tukilla kun siinä on vain lisäksi toi Carlssonin IM suppari ja kunnon loistejyväkisko - on nimittän todellakin hinta/laatu suhde kohdillaan!
Ensi vuonna ostan itselleni aivan samanlaisen haleksin lisähaulikoksi - mutta CAMO värityksellä ni toimii paremmin Kyyhkypassissa kun toi musta "halako" erottuu kuiteski aika hyvin Kyköjen näkökenttään tarkkanäköinen ja arka lintu kun on....

varalta kirjoitit oikein kunnon saarnan. eipä ole paha:)
Terve - joo arvelin ihan vaan oman kokemuksen pohjalta kertoa kuinka on pelittänyt k.o. tussari, jos joskus saa halvalla jotain hyvää tässä maailmassa ni kannattaa jakaa tietoa ;-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest
Ase hakkaa 100-0 Beretan Urikan :-) Ase on hyvä ja varmasti toimii vaikka upottaisit suohon ja ampuisit :-)[/quoteNiin siis miltä ominaisuuksiltaan tää nyt hakkaa beretan? Suossa ampumista ei hyväksytä perusteluksi, eihän kukaan oikeesti pidä tuollaista hyvänä ominaisuutena.. Tietty toimiihan se berettakin vaikka kuin uittaa mutta itellä on tapana pitää huolta aseesta oli se ny sitten Baikal tai beretta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Sillä, koska se tulee asemaasta, jossa osataan valmistaa luotettavia ja varma toimisia aseita yms.. Ja beretat tunnetaan huonoista kaasumännistä! Kunnioittakaa venäjää en ymmärrä miksi kaikki haukkuu sitä! Toden näköisesti siksi, koska pelkäävät! Sitä maata kannattaa kunnioittaa mm hienojen metsästys maiden, siperian tiikereiden, ase teollisuuden takia suomalaisetkin kopioivat rk-62 ak-47:sta juuri sen takia, koska täällä ei osata mitään itse valmistaa :) En väitä, että beretat ovat paskoja, mutta niihin pitää upottaa yli 1500e jos haluaa, että kaasumännät kestää.. Toki beretta tekee mainioita päälekkäispiippuisia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Menipä lainauskin perseelleen aikasemmassa viestissä ku sen verta alko ketuttaa. Joo, elikkäs.En tiä baikkalista vaa mun urikalla on kohta työnnetty 1000 laukausta ilman että on koneistoa kertaakaan putsattu, tai kaasumännän reikiä. Ihan paska puhetta että beretta tekis huonoja kaasumäntäaseita.Venäjä on tunnetusti paska maa ja halpa ase on aina halpa ase. Tulee sieltäkin niitä kalliita aseita.Suomalaiset vaan paransi sitä asetta esim tarkemmaksi. Kopioihan venäläisetkin suomikonepistoolin, eihän sielläkään osata sitten valmistaa mitään.Suomalaiset myös kopioi mosin nagantin ja paransi sitä. Voidaanko tästä vetää semmonen johtopäätös että venäläinen ase on hyvä ainoastaan silloin kun sitä on paranneltu?Ja onhan ak-47 eri aseiden ominaisuuksia yhdistelemällä tehty pyssy, eli sekään ei tavallaan ole uniikki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Moikka - ostin ihan samasta kaupasta samalla kertaa mistä k.o. aseen eli Carlssonin asemyymälästä (ase, suppari, loistejyvä ja kantohihna)

Ok, kiitoksia. Soitinkin paikalliseen Carlsoniin niin löytyy suoraan hyllystä noita kiskoja hintaan 27,50€. Satutko muistamaan mikä on tuon Baikalin sen piipun päällä kulkevan kiskon leveys? Niitä on kuulema kolmea eri leveyksisiä noita loistejyviä. Itse en tähän hätään pysty mittaamaan kun ase säilytyksessä appiukon luona asekaapissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Venäjässä ei ole mitään paskaa :) Upea maa! Ei ole moittimista kannattaa käydä siperiassa! Suosittelen. Upeat kalastus maat (eikä ole mitään kasvatuslaitoksissa kasvatettua kalaa) Hienot metsästys maat Kamchatkan Niemipaa yms.. Tykkään ite maasta, mutta mielipiteitä on erillaisia

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

todella upea. korruptio, mafia, paska elintaso, köyhien olot... rakennuskanta esihistoriallista. Mä ymmärrän että jossain siperiassa on tosi hauska käydä mettällä mutta haluaako venäjällä kukaan asua..? ei.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kuuluuko nuo puheet Venäjän korruptiosta tai hienoudesta tähän viestiketjuun? Perustakaa Venäjä-ketju tuonne missä sitten painitte.

piti kuitata ettei ny aleta sentää keulia.jatkakaahan haulikosta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...