Jump to content
juho

Millaisia PCP-ilmakivääreitä omistatte?

Recommended Posts

Itse olen intohimoinen PCP-, eli paineilmakivääriharrastaja ja kiinnostaisi tietää että millaisia tussareita teillä on omistuksessa? Millaisia kokemuksia teillä on omista aseistanne?Itselläni on Airforce Condor 5,5mm (.22 kaliiberi) HighFlow-venttiilillä, josta lähtee raskaammalla panoksella 80-100 joulea tehoa ja on siten aika tehokas kivääri. Tarkkuuskin on ihan miellyttävä.Lisäksi omistan Fx Typhoon 5,5mm ja se on aivan järkyttävän tarkka ilmakivääri. Tehoa taas on noin 35 joulea, joten tehoa ei paljoakaan löydy ja yli 100m laukaukset alkavat mennä jo hieman roikoiksi. Tehdas antaa sille takuun, että kasa mahtuu 50m etäisyydellä 5 sentin kolikon alueelle. Seuraavaksi hankintalistalla on Edgun Matador R3 6,35mm (.25 kaliiberi), joka onkin sitten teholuokassaan vähintään samaa kuin Condor ja tarkkuudessa vähintään samaa kuin Typhoon.... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lainataampa hieman tätä aihetta, eli olen aikeissa hankkia itsellenikin moista PCP-ilmakivääriä. Mitäs mallia Jussi alan vankkumattomana konkarina suosittelisi ensimmäiseksi PCP-torrakoksi? ? Noita 5.5mm malleja vähän katsellut ja himoinnnut esim. http://teraasekeskus.com/tuotteet.asp?osasto=ilmaaseet&pageOffset=&ID=3546. Montakos kutia tuollaisilla ampuu täydellä säiliöllä?Ampumamatkat tulisivat olemaan luokkaa 20-100m

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lainataampa hieman tätä aihetta, eli olen aikeissa hankkia itsellenikin moista PCP-ilmakivääriä. Mitäs mallia Jussi alan vankkumattomana konkarina suosittelisi ensimmäiseksi PCP-torrakoksi? ? Noita 5.5mm malleja vähän katsellut ja himoinnnut esim.
Montakos kutia tuollaisilla ampuu täydellä säiliöllä?
Ampumamatkat tulisivat olemaan luokkaa 20-100m

Tuo Waltherin pyssy on käsittääkseni räyhäkkäästä ulkonäöstään huolimatta hieman tehoton (kuulopuheita, en ole itse kokeillut) ja tuo kiikaritähtäin on itselläni, enkä ole oikein tyytyväinen sen sumeaan kuvaan. Tuo säiliökin vaikuttaa melkoisen pieneltä ja pyssy muoviselta.Samalla rahalla suosittelisin hankkimaan esimerkiksi AirForce Condorin, koska siinä riittää potkua ja tarkkuutta enemmän kuin Waltherissa. Silloin ei tule aseen rajoitukset niin nopeasti vastaan ja tiedät saavasi tosi hyvän pyssyn. Toinen oikein hyvä vaihtoehto on Evanix Blizzard S10, jossa on 10 kudin makasiinikin ja tarkkuutta, laatua ja potkua hyvin. En ole kokeillut sitä, mutta olen ainakin kuullut sitä paljon kehuttavan ja joskus itsekin harkinnut sitä. Riistamaa niitä ainakin tuntuu myyvän: http://www.riistamaa.fi/cat/product_details.php?p=2426Hyvä ilma-aseista kertova YouTube-kanava on muuten: http://www.youtube.com/user/EdgunUSA

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En osaa sanoa tuosta Cometasta, kun ei ole tuttu merkki. Tiedoista katsoin että 50 joulea se antaa tehoa ja säiliö on keskikokoinen. Näyttäisi yhtäkkiä ainakin reilusti paremmalta kuin tuo Walther. Tässä löytyi myynnissä pyssymalli josta voin ainakin sanoa erittäin hyväksi: http://www.huuto.net/kohteet/ilmakivaari-airforce-condor-55-100joulea/236028293Tuossa Condorissa on tehoa 100 joulea ja tehoa kuitenkin seuraavaksi haluat. Säiliökin on tuplat tuohon Cometaan verrattuna. Condor on karumman näköinen, mutta hyvä ja tunnettu pyssy. Täälä voit lukea paljon keskusteluja Condoreista: http://www.talonairgun.com/forum/viewforum.php?f=4&sid=8f33b76e01cd839ceb1344f7eb6874e5

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Itse kanssa kahtellu tuollasta PCP pyssyä, tällä hetkellä omaan Hatsan Mod 125 4,5cal jousikäyttösen vekottimen, alunperin ostin rottien hätistelyyn, mutta sen verran yllätyin aseen tarkkuudesta 30-50m matkalla että alkoi tuo vanha ampumisen into heräilemään.Itse kattelu Hatsan BT65 SB Elite 5,5cal vekotinta, en kyseisestä vekottimesta ole vielä pahaa sanaa löytänyt internetin syövereistä ja youtubessa kyseisestä aseesta jopa yllättäviä videoita tarkkuuden ja tehon suhteen.Itse olen tykästynyt hatsanin hinta / laatu suhteeseen, esim tuo BT65 on tarkka, mutta ei se taida vertoja vetää tuolle FX typhoonille jolla nakuttaa 5cent kolikon kokoisen kasan 50m.Eikä siinä ihan Airforce condorin tehoakaan ole, mutta kunnioitettavat 71 joulea 5,5 kaliiperissa.Mutta hinnassa nuo hatsanit voittaa kyllä molemmat kilpailijat ja vara-osatkaan ei ihan liikaa maksa noihin hatsaneihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Vanhaan aiheeseen lisäten...Omasta kaapista löytyyEDgun matador r3m .25 calEdgun morana multishot .22 calKalibrgun cricket .25 calDaystate wolverine .303 calNoista normaalisti matkaan lähtee edgunit, jostain syystä ovat miellyttäviä käyttää. Matador säädetty jsb exact 1.645 g kudille 250 m/s vakiona ampuu tuota kutia 280 m/sMorana on edelleen vakiona, tuli uutukaisena vasta kesän lopulla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...