Jump to content
Guest Guest

Luotettavin haulikkomerkki (rohkeasti vastaamaan)

Recommended Posts

No itellä on nykyään (ollut jo yli 10 vuotta) toi Mossberg käytössä ilman vikoja... (keväällä ekan kerran purin ja puhdistin sisuskalut)Mutta en sit tiedä oisko muut luotettavampia...Savagen pumppukin toimi 5 vuotta (käytettynä ostettu) ilman vikoja, mutta kun oli vain kiinteä täys suppea piippu vähän turhan tiukka radalla kiekkoja ampua...Sitä ennen Baikal IJ27 EiC ilman muita vikoja kuin mitkä heti uutena ilmeni (mutta se jo muutaman vuoden jälkeen takavarikoitiin)...Sitä ennen oli muutama eri malli Valmetin päälekkäispiippuisia, ja vain yhdessä ehti öljyt pinttyä kaksoislaukauksen estimeen (sekin oli jo silloin yli 30 vuotta vanha haulikko).Myös Mossbergin 500 mallia käytin kakarana, mutta ei siihenkään tullut vikoja....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Benelliin ja Baikaliin tyydyn, mutta Benelli ollut vasta 2 viikkoa :D Joten en pysty siinä kauheasti viellä kehumaan. Mutta tätän asti toiminut ilman ongelmia luulisin, että 2000e Benellin pitäisi toimiakkin :) Baikal on pelittänyt 10vuotta ilman ongelmia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Super Black Eagle II 12/89 kannattaa hommata, kun rahaa saa :) Erittäin kevyt nuorille, vanhoille, helppo käsitellä ja jotenkin hyvän näköinen ase ja säädettävä perä yms. hienouksia.. Muuta en voi 2viikon kokemuksella sanoa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Itse ostin juuri tuon SBE 2 juuri huhujen ja kommenttien perusteella. En missää nähnyt että kukaan olisi haukkunut asetta.. Aseesta olisin voinut maksaa vaikka 3000e! Aseenkanto laukkukin kaupan päälle tuli :) Ja hivizin valokuitua löivät messiin samaan hintaan :) Olin ensimmäinen joka osti SBE:n tämän kylän aseliikkeestä asukkaita 12 800 niin ei paljoa ole!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Vaikkaan 2,5-4tonnia :) Mutta ei haittaa :) Rahaa on! 35vuotta rahallisissa rakennus töissä. Ja vaimoke lääkäri! Mutta voin sanoa, että hän ei minun harrastuksiani kustanna. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

oishan tuohon voinut hieman enemmän laittaa vaihtoehtoja...2-reikänen miroku 800 on vakuuttanut.. jotai 40v vanha eikä tietääkseni ole koskaan ole ollut mitään ongelmaa. alkuperäiset osat aseessa ja ammuttu tuhansia ja tuhansia laukauksia.valmet 412 pelittäny hyvin, niin paska vaan ampua ja käsitellä ettei sitä käytä hullukaan:D tietty harvemmin 2piippusissa mitään ongelmia onkaan. pitkälti kaikki haulikot pelaa jos huoltaa kunnolla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt saan varmaan Cheyennen vihat niskaan, mutta kuitenkin, itsellä oli mosbergin pumppu käytössä 7 vuotta ja ainut missä aseessa tykkäsin oli varmistin. Oli melko epävarma ase kaikenkin puolin. Nyt on Remigtonin 877 nitro magnum ollut käytössä 2 syksyä ja huomattavasti paremmalla prosentilla on tullut onnistumisia.. Tykkään itse kyllä kovasti. Ei mitään ongelmia ollut ensimmäistäkään kertaa ja muutenki ase sopii omalle poskelle loistavasti, vaikka se ei tämän aiheen pointti ollutkaan.. Isällä ja veljellä Remigton 870 ja ne pelannut molemmat kanssa yli 10 vuotta ilman mitään ongelmia. Lisättääköön nyt vielä, vaikka haulikko keskustelu onkin, että kivääreiksi ollaan me kaikki kolme yksi kerrallaan vaihettu Remigtonin 30-06 automaatit ja kertaakaan ei syöttövirhettä eikä mitään muutakaan ongelmaa ollut kellään. Että en itse lähde tätä merkkiä ainakaan kovin hepposesti vaihtamaan..  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Remingtonin pumput ovat jotenkin tönkköjä :-) Ja erittäin epäluotettava nopeisiin tilanteisiin isolla panoksella!

Ei pysty tätä allerkirjoittaan sitten millään. 89 ja 76 ammuttu paljon nopeissa ja vähemmän nopeissa tilanteissa ja hyvällä onnistumis prosentilla ilman mitään häikkää.. Jos muut puhuu toista niin sitten meijän perheeseen on sattunu harvinaisen laadukkaita yksilöitä...  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No en toki sitäkään epäile etteikö noissa Mossbergeissäkin olisi paljon laadullista vaihtelua...Nehän on vähän kuten Baikalit, eli niitä tehdään paljon ja koitetan tehdä halvalla pääasiallisesti käyttöön...Siis viimeistely on vähän sitä että valun jälkeen pyyhkäistään hanskalla liat pois...Ulkopuolellahan toi ei toimintaan vaikuta, mutta "sisäiset osat" saisi olla tarkemmin työstettyjä.Itse olen Mossbergissa kuullut ainakin noitten ulosvetäjän kynsien olleen heikko kohta joita monilta on katkeillut. Ja sen jälkeen kun itse ton lukko-koneiston ja liipasinsysteemin purin ja puhdistin, niin en sitäkään epäile etteikö niissäkin helposti tulisi toimintaan vikoja.Eli itse saan siis olla onnellinen että toi (tai noi kumpikin Mossbergi mitä mulla on ollut on olleet jopa parempia kuin hintaan nähden voisi odottaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...