Jump to content
Guest Guest

Haavakko sorsa/muu vesilintu hukuttautuu...

Recommended Posts

Guest Guest

Aletaanpa  laittaan tänne kuvia hukuttautuneista sorsista? loppuu se ikuinen ihmettely, että minne se haavakko hävisi. Itse en usko sorsan tekevän "itsaria" vaan katoavan  yleensä lähimpään rantaan. Puolisukeltaja heinuri saattaa sukeltaa 20-30 m. paetessaan pahaa metsämiestä haavoittuneena. Eli valokuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kerran ammuin heinurin alas. Tippui heikkovirtaisen kosken loppuliukuun, vastarannan tuntumaan. Lintu tippui kuin kuollut ja kunnon läsähdyksellä. Ei näkynyt enään lintua. Koira lähti hakemaan ja hetken etsi. Sitten alkoi seisomaan lintua rannalla. Käskyn saatuaan koira kaivoi linnun rantapenkereeltä. Eli sorsa oli kiivenny maihin ja mennyt hyvään piiloon, vaikka virta olisi voinut viedä linnun suvantoon. Ei sorsa siis sukeltanut kaislaan kiinni vaan nousi maalle piiloon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

kyllä mä oon nähny ku telkkä jumettaa ittensä vesikasviin kiinni. pyrstö heilu just pinnassa kun se potki jaloilla että pysyy korressa kiinni. kateltiin vähän aikaa sitä touhua, kunnes telkkä lopetti sätkimisen ja jäi pohjakasviin kiinni. nostettiin veneeseen niin kasvi tuli perässä.eipä hoksannu ottaa kuvaa, aika harvinaista tämä on ja suurin osa tapauksista on niitä, että sorsa sukeltaa rantaan monta kymmentä metriä ja piiloutuu sinne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Sopii tänne tekstiäkin laittaa.  :) Mutta itselle ei tosiaan koskaan tullut vastaan tapausta. Käsittääkseni eläimillä vain yhdellä on itsetuhovietti ja sen jokaineen meistä tunnistanee. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

No olen pari kertaa 30vuoden aikana kuopaissu heinurin pohjakasveista irti. Joten se on mahdollista herrat, mutta harvinaista. Ja ei niitä telkkiä kannata edes ampua, syö vähä mitä sattuu ja liha maistuu ihan vitulle! En ole ampunut telkän telkkää 25vuoteen, enkä ammu :-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joskus on sotkeutunut telkkä kalaverkkoihin ja kun on sitten päästellyt sen linnun siitä irti, se sukeltaa ja katoaa sen jälkeen. Eikä sitä telkkää näe enää ollenkaan.En tiedä sitten mitä se telkkä tekee, mutta ainakin ikäloput erämiehet soutotoolissa kertoilee, että se telkkä sukeltaisi pohjaan ja jäisi sinne.

Ja ei niitä telkkiä kannata edes ampua, syö vähä mitä sattuu ja liha maistuu ihan vitulle! En ole ampunut telkän telkkää 25vuoteen, enkä ammu :-)

Itse olen myös tullut tähän tulokseen. Turha tuhlata panoksia sellaisiin pieniin olemattomiin rääpäleisiin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No olen pari kertaa 30vuoden aikana kuopaissu heinurin pohjakasveista irti. Joten se on mahdollista herrat, mutta harvinaista. Ja ei niitä telkkiä kannata edes ampua, syö vähä mitä sattuu ja liha maistuu ihan vitulle! En ole ampunut telkän telkkää 25vuoteen, enkä ammu :-)

Jos se nyt tuolle maistuu niin eikös kannata suu makiaksi laittaa  ;) Saattaapi tulla tynkäketju, jos tänne pelkkiä kuvia pitää laittaa  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Hyvät herrat. Elkää haaveilko liikaa :-)  No kyllä se aika ilkeelle maistuu tuo telkkä meinaan :-D  V:stä en tiiä tai ehkä en kerro. Noni takaisin aiheeseen. :-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...