Jump to content
jyri

Autokeskustelua

Recommended Posts

Kyllä se on sama Sambou ostaa Subaru Impreza Wrx Sti jo. 10 000e saat evoon viritys paketin ja voin taata voimaa. Jos tehon takia autoa ostat osta joku vanha V8 Chevrolet Camaro SS tai joku vastaava. Subarun ostat samoissa hinnoissa tämä ralli legenda pyörii.

Subaru olis kanssa yksi varteen otettava tekijä, Camaroista viis, en ole amerikaanojen perään, eivät osaa tehdä edes järki kulutuksellisia autoja, toisin kuin japanilaiset.

maasturiksi siitä ei oo vaikka kuinka korottais( ja kuka hullu muutenkaan pilaa evoa korottamalla???)  ;D

Evoihin saa edullisesti säädettäviä koroiskareita yms, joten aina kun metsästyskausi lähestyy niin säädetään vähän korkeutta lissää ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kannattaa joku maasturi ostaa. Evo on tehty asvaltille, mutta rakentamalla senkin saa maasto kelpoiseksi. Jonku maasto auton ostat. Kukaan ei tosissaan Evoa rakentele maastoon, paitsi ralli käyttöön. Eli vahvempaa alustaa, tukivartta, turbo ahdetaan, jousitusta korotetaan, turvakaaria, suorapykälä laatikkoa yms. (Kunnon laadukkaista osista) ei saa 15tonnilla :-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kyllähän tottakai tuollainen suzuki olisi ihan helvetin kova metsästys käyttöön, mutta ei sillä sitten kehtaakkaan muualla ajaakkaan!

Juuri näin kuin sanoinki, en kehtais omalla suzukillani mihinkään kaupunkiin lähteä:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

No mutta ei sitä evoa kannata maastoon viedä. Voi tulla kallis remontti, jos viet vaikka korottaisitkin. Auton alusta ei oikeen sovellu maastoon, hiekkateille :-)  Parempi ostaa vaikka Carina 2 tai joku maasturi. Toyota Land Cruiserin ostat saat samalla rahalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nojoo, totta mutta omapahan on asiansa vaikka Ferrarista tekisi maasturin ja ajelisi kuin pulloperse sika pitkin peltoja :) Helpommalla pääsisi toki ilman mitään korokkeita yms kun ostaisi muutaman satasen ooppelin ja ajelisi sillä metsäajot, jos jää jumiin tai menee esim. öljypohja rikki niin ei muutakuin romu paaliin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Näin on. Metsästys auton saa halvalla :-)

Riippuu toki, vinssi eteen- ja taakse, pohjapanssari, mutarenkaat, snorkkeli, yms lisävarusteet tulivat maksamaan monia tuhansia suzukiini..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Näin on. Metsästys auton saa halvalla :-)

Riippuu toki, vinssi eteen- ja taakse, pohjapanssari, mutarenkaat, snorkkeli, yms lisävarusteet tulivat maksamaan monia tuhansia suzukiini..
meinaatko niin kosteaan ajaa että tarvii snorkkelin?;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Poke ei sitä nyt tommosia tarvihe. Raalla käsi pelillä ne autot pitää ojasta repiä eikä vinssillä. Kuha joku kottero on, johon ei pienet kolhut haittaa. Eikö se ole sama jo M1A2 Abrams tankki ostaa? :-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Henq, toinen mukava harrastus on myös offroad, eli kyllä se kosteissakin paikoissa on tullut käytyä upottamassa autoa:) no en tiiä tuosta panssarivaunusta, ei jää oikeen hyvät jäljet metsään:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Mitähä maanomistajat tykkää, kun suot rällätään? Tai jos valtion metsiä/soita ovat voi tulla noottia, jos jää kiinni. Sama homma tornaattorin tai enso kutsetin mailla :-) Itse ylitän suot kävelemällä ja mitä sitä edes tointaa suota ylittää? :-) Ja muistakaa valtion mailla puu metri on 200e sakko, eli kannattaa välttää taimien yli ajelua tai katkomista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Mitähä maanomistajat tykkää, kun suot rällätään? Tai jos valtion metsiä/soita ovat voi tulla noottia, jos jää kiinni. Sama homma tornaattorin tai enso kutsetin mailla :-) Itse ylitän suot kävelemällä ja mitä sitä edes tointaa suota ylittää? :-) Ja muistakaa valtion mailla puu metri on 200e sakko, eli kannattaa välttää taimien yli ajelua tai katkomista.

Omia maita yleensä on missä ajelen, papan mehtää ja suota:) yleensä siellä käyn jahdissa, autollakin luvankanssa:) ei pelkoa maksuista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Toyota Hiluxilla on ajeltu niin kaupunki kuin mettäajot tähän asti. Sellaiseksi välimalliksi sitä voisi luonnehtia. Ei mikään kauhean hyvä katuauto eikä mikään paras maastossakaan mutta soveltuu kumpaankin käyttöön silti hyvin. Isommat renkaat karkealla kuviolla kun laittaisi alle niin kulkisi huomattavasti paremmin maastossakin. Suurin vika on kevyt perä mikä ainakin talvisin vaikuttaa menoon huomattavasti.  Painoa kun laittaa lavalle niin alkaa hyökkäämään ihan eri tavalla. Kyseisen auton ostoa en ole koskaan katunut. Hiluxillakin yltää ihmetekoihin jos on osaava kuski jolla on kanttia ajaa vähän pahemmistakin paikoista. Itsestäni nyt en sitten tiedä, välillä alkaa surkuamaan autoa eikä aivan pahimmista paikoista viitsi ajaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Minä en oikeen tykkää noista lava maastureista, jäänyt vähä huono tunne tuolla safarilla, ei mennyt ei mistään.. Tais juuri olla tällainen vähän uudempi Hilux, ei ollut tasauspyörästön lukkoja, vinssi pelkässä keulassa yms. Mutta toki jos lukot löytyy eteen ja taakse, se muuttaakin asian täysin. Toki se menee paremmin ojien yli kuin tasaperäinen maasturi, kun on pitempi akseliväli.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Olen itse katsellut 2012 Ford Rangeria maasturia olisi vain päälle 30tonnia hintaa. On kai jonkin sortin testivoittaja maastoajossa, mitä olen kuullut. Mitä on porukka mieltä tekisikö autolla mitään? Kyllä mie luulen, että tekee mutta toistenkin mielipiteitä haluaisin kuulla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

No jos maastossa yms pusikoissa tykkäät sen hajottaa nii mikäs siinä!:) Itse en tykkää noista uusista maastureista, tollanen zil 6x6, Rasi, Sisu a45 tai Masi ois mukava maastoon:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...