Jump to content
Guest Guest

haulikko

Recommended Posts

Guest Guest

mitä näistä haulikoista suosittelisitte aloittelevalle 7:luokkalaiselle metsästäjälle:puoli automaatti pumppuhaulikko rinnakkais-päälekkäis piippuista haulikkoa.yksi piippuisella olen metsästänyt tämän syksyn. vastauksia!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No itse tossa iässä käytin lähinnä sitä haulikkoa mikä milloinkin oli saatavissa. Yleisimmin oli Valmetin 112 päälekkäispiippuinen tai Mossbergin 500 pumppuhaulikko...Jos on mahdollisuus valita, niin käytä sitä mikä tuntuu sopivimmalta. Kuitenkinhan ihan perusasioitten opetteluun toi yksipiippuinen on paras, ja hiukan kokeneemmalle ehkä päälekkäispiippuinen.Pumppuhan on enemmän meidän erikoisuuden tavoittelijoitten vehje tai niitten jotka tykkää kun saa ampua per...leen monta paukkua ohi.Puoliautomaatti on enemmänkin harrastelijoitten vehje joka ei aina toimi...No näähän oli mun mielipiteitä ilman mitään järkevää perustelua...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

ihan höpöä että puolari ei toimis, jos vaan laadukkaan ostaa niin ei ole ongelmia, nimimerkillä 1000 laukausta puolarilla tänä kesänä/syksynä ilman ongelmia.sanotaanko näin että osta se mikä nousee hyvin poskelle ja tuntuu hyvältä kädessä. ei siinä paljon muuta kriteereitä ole, paitsi puolareissa kannattaa vältellä niitä turkin "ihmeitä"

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Sen verran voisin vinkata että jos enemmän olet lintumiehiä niin kannattaa harkita puoliautomaatin tai pumppuhaulikon ostamista. Monipuolisempaan metsästykseen kannattaa mahdollisesti ostaa päällekkäispiippuinen. Tärkein kriteeri tuossa kuitenkin jo mainittiinkin, eli se että ase sopii hyvin juuri sinulle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

No jos pienellä budjetilla pitää ase saada irti niin kannattaa varmaan ostaa päällekkäispiippuinen haulikko. Halvoissa puoliautomaatti- ja pumppuhaulikoissa esiintyy usein erinäisiä "ominaisuuksia" joita myös vioiksi kutsutaan. Sitä en sano että halpa puoliautomaatti- tai pumppuhaulikko ei toimisi yhtä hyvin kuin samanhintainen päällekkäispiippuinenkin, mutta kun on paljon liikkuvia osia niin vikojen mahdollisuus on aina suurempi. Jos minun itse pitäisi valita jonkin näistä kolmesta haulikkotyypistä pienellä budjetilla hankittavaksi, niin minä ostaisin päällekkäispiippuisen. Päällekkäispiippuinen on näistä kolmesta myös luotettavin talviolosuhteissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...