Jump to content
Guest Guest

mikä on mielestäsi paras metsästysmuoto?

Recommended Posts

Guest Guest

Melkein on mahdoton alkaa erittelemään. Jokainen metsästysmuoto on yhtä nautinnollinen kokemus. Jos aivan pakko on jotain valita niin varmaankin hirvijahti ja turkisriistan metsästys ja sorsastus ovat niitä kaikkein rakkaimpia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En oikein minäkään osaa noista sitä kaikkein parasta/ mukavinta valita...Eli eniten aikaa vuodessa käytän ajavalla koiralla rusakon ja ketun metsästykseen... Seuraavaksi eniten ehkä pienpetojen pillillä houkutteluun. Elokuussa semmoinen vuosittain vaihteleva aika kuluu kyyhkysiä pellon laidalla kytätessä.Toisaalta harmi kun tuo haaskalta ketun vahtiminen on jäänyt viimevuosina vähiin kun haaska-aineita on hiukan hankalampi saada/ kerätä. Myös piisamin keväinen metsästys on jäänyt kun noitten kannat on tippuneet lähes olemattomiin... Ja osin myös siksi ettei enää niitä "oikeita" rautoja saa käyttää (niitä polkurautoja)... Ja mertahan ei taida toimiakkaan muualla kuin ruovikkoisilla "järvillä" ja pelto-ojissa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kaikki jahtimuodot on mukavia jokaiselle on oma jahtiaika sitä mukaan menenkin.Ketun kyttyy on hauskin ei mitään pilliä tai haaskaa istuu vaan paikoilla pellon laidalla niin menee jokatapauksessa ohi ja kumoon :) viimeisin tilanne oli kun kyyhkyjä olin kyttäämässä puolari kädessäKetunperkele tepastelee 70 m päässä ohi eikä ollut luodinkoa mukana koktin kaikkeni tehdä että saan lähemmäksi vikisin kurkulla vaikka mitä lopuksi ampasin juoksen perään enkä päässyt tavoite etäisyyteen oli minua hiukan nopeampi :/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kaikki koirilla tapahtuva metsästys, varsinkin laikan kanssa ;) koskaan ei tiedä, mitä siellä on haukussa, monesti koira myös itse nappaa lintuja, kettuja ja jäniksiä, ja tuo ne minulle :)Talviaikaan myös on mukavaa hommaa lähteä laikan kanssa näätää jäljittämään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...