Jump to content
Guest Guest

Metsästyksestä kiinnostunut, täysnoviisi, kaipaa neuvoja

Recommended Posts

Guest Guest

Heipä hei,Kuten tuosta otsikostakin tulee ilmi, täällä olisi yksi metsästyksestä kiinnostunut 26v. naisen alku etelä/länsi-suomesta, jolla ei ole oikeastaan mitään kokemusta metsästyksestä. Olen maalta kotoisin ja meidän metsissä on aina metsästetty ja toki tuttavapiirissä on ollut metsästäjiä, mutta omasta perheestä tai sukulaisista kukaan ei metsästä. Olen vuosia pitänyt metsästystä kiehtovana, ekologisen ja eettisen lihan ja riistanhoidon kannalta.Haluaisinkin vinkkejä että miten edetä, miten ja missä voisin tutustua eri metsästysmuotoihin, millaista kirjallisuutta suosittelette täysin aloittelevalle? En siis edes tiedä mikä metsästysmuoto minua kiinnostaa, pääasiassa kuitenkin metsästys josta voi saada jotain syötävääkin. Olen aina ollut erittäin eläinrakas, joten olisi mukavaa joskus metsästää koiran kanssa. Ehkä pääasiassa hirvien, peurojen ja mahdollisesti myös sorsien ja/tai muiden siivekkäiden.Kaikista neuvoista ja vinkeistä erittäin kiitollisena, toivotan kaikille rauhaisaa joulun odotusta ja menestyksekästä vuotta 2013! Tämä on yksi mun ensi vuoden haaveista ja tavoitteista, tutustua metsästykseen ja päästä toivottavasti myös kokeilemaan.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Tervetuloa mukavan ja perinteisen harrastuksen pariin.Parhaiten pääset koko harrastuksesta jyvälle ja alulle, kun suoritat metsästäjätutkinnon.Se on joka tapauksessa ensimmäisenä suoritettava ja riistanhoitomaksu maksettava, ennen kuin on mahdollista lain puitteissa metsästystä harrastaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Tervetuloa mukaan!Ei muuta kuin tietoa haalimaan, kirjastosta saat kirjat ja niitä lukemalla opit tarvittavattiedot metsästäjän tutkintoa varten.Suosittelen myös käymään vapaaehtoisen 12 tuntia yhteensä kestävän koulutustilaisuuden,metsästäjäkurssin. Koulutustilaisuus järjestetään yleensä 3-4 illan aikana.Tilaisuus ei ole kallis, n. 20-30 euroa. Sieltä saa hyvän pohjan kirjallistakoetta varten ja tietenkin myös tulevia metsästysreissuja varten.Loput oppii käytännön kautta, ja jahtitovereilta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No tuossahan tuli noi esille miten varsinaiseen metsästykseen pääsee sitten kiinni... (ja kirjoituksestasi ymmärsin että olisi jonkinlaista maaomaisuuttakin, jonka kautta pääsy seuraankin helpottuu)Mutta noin ihan sitä alkumietintää vartenhan voi käydä vaikka kirjastosta lainaamassa metsästyksestä kertovia kirjoja (jos vaikka nistä vähän selviäisi mikä lopulta kiinnostaisi). Kuitenkin tuon asuinpaikkasi huomioiden ekä noitten kanalintujen metsästys ei ainakaan liene sopivin metsästys-laji lyhyen metsästysajan ja heikohkon saaliskannan takia.Eli jos saalistakin kaipa ja pitempää metsästyskautta, niin parhaita lajeja olisivat ehkä valkohäntäpeura, metsäkauris, jänis  ja pienpedot. Ja noihin kaikkiin sopisi hyvin juurikin tuo mäyräkoira.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kiitos kaikille vastauksista ja vinkeistä!  :) Täytyy siis suunnata kirjastoon etsimään alan kirjallisuutta. Mistä mahtaa löytyä noiden metästyskurssien ja -tutkintojen järjestysajankohdat ja paikat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...