Jump to content
Guest Guest

Baikalin haulikot

Recommended Posts

Guest Guest

uudet baikalit (2000 ja eteenpäin) ovat huomattavasti huonompia, kuin ennen 2000 vuorra valmistetut, itse omistin 1988 valmistetun rinnakkais piippuisen mp-43: sen oli hyvä pyssy, sai uittaa vaikka missä, mutta ei ruostunut.Mutta muutama vuosi sitten kun olin näätä jahdissa kyseisellä haulikolla, niin toiseen piippuun oli mennyt lunta ilmeisesti, ja samalla kun ammuin näätää, niin sen aseen ja näädän tarina oli loppunut  :-[ Eihän ne tietenkään mitään beretan laatuisia ole viimeistely tasoltaan, mutta luotettavia aseita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Pitääpä varmaanki käydä kaupassa koittamassa kuinka sopis käteen, jos vaikka tälle syksylle jo ostaisi ;) Niinhän ne aseet paremmin kyllä kestää kun puhdistaa ja öljyää välillä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Itse omistan 2baikkalia. Molemmat ovat neuvostoliiton aikuisia vanhoja haulikoita, ja ovat olleet todella varmoja aseita omien kokemuksieni perusteella. Uudemmistakin on kokemusta ja ovat ihan varmoja pelejä olleet. Onko muilla näitä vanhoja neuvostoliitossa valmistettuja baikkaleita? Tai kokemuksia? Olisi mielenkiintoista kuulla mitä mielipiteitä teillä on kyseisistä aseista ja mitkä patruunat ovat sopineet hyvin haulikoihinne.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Itselläni ollut IJ-27 jo joitakin vuosia, ollut sinällään toimva peli, ei minkäänlaisa toimintahäiriöitä. Itselleni perä on vähän pitkä ja tasapainotus aseessa ei ole ehkä ihan samaa luokkaa kuin hiljan käytettynä hommaamassani rata-Beretassa. Alkuun myös varmistin vähän jäykkä mutta aikansa kun rumppasi niin pelaa nykyään hyvin. Suunnattomia laukausmääriä tuskin kestää. Sanoisin että toimiva, edullinen ase jos ei aio radalla kauheasti kulkea ja jos ei halua asettaan "sääliä".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Onhan se näin, että kerralla hyvä haulikko niin säästyy ylimääräiseltä sähellykseltä ::)

Eli toisin sanottuna laittakaa valmetti, niin säästytte ylinmääräiseltä sähellykseltä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Terve onko kokemusta baikal ij-27 :) ketokaa vapaasti on käytössä baikal 1 piippunen

Olen ampunut useita kertoja, kevyempi kun mp-153 ja ei ole kiekkopatruunoissa syöttöhäiriöitä! ;) Ja onhan siinä vähän hifistelty ulkokuorta ( kauniimpi ase kuin 153 ) :) Olen harkinnut ostaa sen tai vaihtaa tms omaan 153:seen..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Jep :D Luin väärin huomasin, että moka tullu ;) Eli tarkoitin mp-155 edellisellä viestillä.. Mutta ij-27 on hyvä ase jokatapauksessa suht kevyt ja helppo käyttää ja kestää..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kaapista löytyy rinnakkaispiippuinen IJ-43 johon olen ollut oikein tyytväinen. Hinta-laatusuhde on erinomainen ja riista putoaa samalla tavalla kuin kalliinmillakin. tulevaisuudessa tosin on hankintalistalla päällekkäispiippuinen ja todennäköisesti baikkalin ij-27?Meni viesti ensin supista keskusteluun  :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...