Jump to content
Guest Guest

Valmet Luigi Franchi 12/76 puoliautomaatti

Recommended Posts

Guest Guest

Olen ostamassa Valmet Luigi Franchi 12/76  puoliautomaattista haulikkoa, onko kokemusta kyseisen aseen toiminnasta tai muuten käyttökokemuksia. Lähinnä kiinnostaa toimivuus muilla kuin 76mm patruunoilla, syöttöhäiriöt yms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Varmasti kokeilun arvoinen ase. Itselläni ei kokemuksia kyseisestä aseesta ole mutta useampaa vanhaa puolimoottorihaulukkoa olen toiminnassa nähnyt niin vastaan sen perusteellä.Varmasti kaikki yli 30 g latauksella olevat panokset tulevat nikottelematta ulos. Trap/ skeet latauksien kanssa voi ehkä esiintyä ongelmaa. Aseen puhtaus vaikuttaa toimivuuteen myöskin paljon.Pyydä ase testaukseen ja jos miellyttää = onnellinen omistaja  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

kyllä kyllä, ase on suurinpiirtein 90-alusta, ollut aktiivisesti käytössä, arvio oli noin 1500-2000 kutia, mutta kuvan perusteella näyttäisi olevan hyvä kuntoinen päällisin puolin, nykyinen myyjä ei ole ampunut kuin 76mm patruunoilla, ostanut jokunen vuosi sitten lankomieheltään.. ja on tarkoitus käydä ampumassa aseella ja testata toimivuus, tsekata kunto yms. Kiekkopatruunat voi kyllä unohtaa suosiolla, sen tiesinkin :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

kyllä kyllä, ase on suurinpiirtein 90-alusta, ollut aktiivisesti käytössä, arvio oli noin 1500-2000 kutia, mutta kuvan perusteella näyttäisi olevan hyvä kuntoinen päällisin puolin, nykyinen myyjä ei ole ampunut kuin 76mm patruunoilla, ostanut jokunen vuosi sitten lankomieheltään.. ja on tarkoitus käydä ampumassa aseella ja testata toimivuus, tsekata kunto yms. Kiekkopatruunat voi kyllä unohtaa suosiolla, sen tiesinkin :D

http://www.ace-gun.com/product_details.php?p=1356 < onko se tälläsen näköinen? On kyllä sen verran outo tapaus kuitenkin  :) .Ei se nyt aivan tähtiin kirjoitettu ole ettei se toimis ratapaukuilla.. Vanhemmista puolareista noita skb:n tuotoksia on tullut seurattua niin ne on ollut aika kranttuja toimivuuden kannalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Tere.Omistin 90 luvulla kyseisen haulikon,pelasi todella hyvin en muista kuin yhden häiriön savikiekko pati jäi pesään jumiin.Kyseiseen aseeseen ei saa enää varaosia.Nyt minulla on vielä vanhempi versio 70mm panospesällä ja on tehnyt syöttöhäiriötä useamman kerran,mallithan eroaa että minun aseessa on palautin jousi perän sisällä "Valmetissa"makasiiniputken päällä ja 76mm panospesä,muuten ovat samallaisia,vielä yksi huomio varmistimen voi helposti muuttaa vasuriksi kuten minun piti tehdä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Joo valmetti franchi on ollu mukana jo vuojesta 1994. Savikiekko patilla ei pelaa. Vetoja löytyy. Tuo pitkä piippu mahdollistaa sen. Mulla on vm 1982 kärsinyt mut hyvä. Pelaa kun muistaa putsata. Valmetin eka ja vika puolari.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tää Valmet pelaa kyllä loistavasti savikiekkopanoksilla kunhan hoksaa pyöräyttää kaasumäntää 180 astetta. Kannattaa vaan muistaa kääntää takaisin kun rupeaa järeämpi paukkuja/normimetsästyspanoksia ampumaan. En muista onko siinä merkkiä miten päin pitää milloinkin olla, mutta sen kyllä hoksaa kunhan näkee sen. Kevyet panokset kun tarvii "kaasuja" enemmän lataukseen kuin raskaat panokset.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...