Jump to content
Perca

Kummalta puolelta ammut?

Recommended Posts

Jaa.... Pitäisiköhän alkaakkin koittamaan vasemmalta ampumista...Eli oikealta nykyään ammun (ja olen aina niin tehnyt), mutta koska melkein kaiken muunkin pystyn lähes yhtä hyvin hoitamaan vasemmalla kädellä...No kirjoittaminen ja veistäminen on semmoisia mitkä on selvästi hankalampia tehdä vasemmalla, mutta vasaroiminen, sahaaminen ja tatuointi ainakin sujuu melkein yhtä hyvin kummalla kädellä tahansa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

miten se määritellään että onko se että oon vasen kätinen jos vedän liipaisinta vasemmalla vai miten ?

No juurikin noin. Eli yleensähän sen käden sormella vedetään liipasimesta jonka puoleista olkapäätä vasten aseen perä on.  (anteeksi... Siis liipasinta puristetaan eikä vedetä) Siis jos ase on oikeaa olkaa vasten (yleensä myös silloin oikea silmä on parempi) ja oikean käen sormi on liipasimella, on ampuja oikeakätinen.Jos edellä mainitut asiat onkin vasemmalla, niin silloin on vasemmalta ampuja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Vasemmalta, ja olen täysin oikea kätinen  :PItselläni homma lähti siitä, että en saa silmiä millään kiinni niin että, vasen on kiinni ja oikea auki. Olen yrittänyt harjoitella, mutta ei niin ei. Toisin päin ei mitään ongelmaa, oikea kiinni ja vasen auki.Suunnilleen kymmenen vuotiaana kun aloin ampumaan ilmakiväärillä, niin aloitin sen vasemmalta puolelta juuri tämän takia ja siitä se sitten on jäänyt. Jos katsoo mitä hyvää tästä on, niin vasen silmä on minulla hallitseva, eli ampuma puoli on juuri oikea.Ja kyllä "väärältä" puolelta osuu myös, käyn ampumassa sportingia viikottain ja keskiarvolla 21-22 kiekkoa 25 kiekosta menee rikki  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Tere.Vasemmalta haulikolla ja kiväärillä molimmilta puolilta tilanteen niin vaatiessa.Kaikki aseet ovat oikeakätisiä vain haulikon perän kulma muutettu vasuriksi ja tietty varmistin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...