Jump to content
Guest Guest

valokuvien tärähtely

Recommended Posts

Guest Guest

Osaisko joku kertoa miten mun kuvaama materiaali tuppaa olemaan niin tärähtänyttä? Yritän aina olla mahdollisimman paikoillani, ja kuvat näyttää nopeesti katottuna hyvältä, mutta kun katon niitä reissun jälkeen kotona koneen näytöltä niin ne on suttuisia ja tärähtäneitä.  >:( Tosi monta hyvää kuvaa menny pieleen. Kamera on Nikonin Coolpix mikälie, jossa kaikki automaattivalotukset ja tarkennukset päällä.  :-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Taitaa olla se perushomma tosiaan että otta 1000 kuvaa saat yhden hyvän. Aina kun käsivaralta kuvaa tahtoo niitä huti laakeja tulla. Tarpeeksi kun yrittää niin joskus onnistuu. Itsellä kävi tuuri videokameran kanssa viime viikonloppuna. Hirvenkaatoa oman koiran haukusta on koitettu kuvata useampaan kertaan. Nyt sitten kaikki sattui kohdalleen. Niin ja tosiaan tuo zoomi pilaa monet kuvat. Sitä käyttäessä jalusta melkein ehdoton.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Suurella zoomilla tuppaa noita tulemaan mutta harvemmin se kärppä on aivan vieressä hirvistä ja metsoista muista puhumattakaan :-  itse siirryin video kameraan ::)

Kiitos vastauksista. Nyt kun mietin niin taidan kyllä zoomailla aika usein. Se on vaan vaikee usein päästä lähelle. Ja ilmeisesti härämässä tulee helposti myös, näin kaveri ainakin väitti. Olisko vinkkejä hyvään jalustaan? Osaan kyllä löytää netistä niitä mutta minkähän niistä nyt sitte ostais? Miljoona eri vaihtoehtoa: http://www.verkkokauppa.com/fi/search?q=jalusta&c=23aNoita kuvia kun muuten olin painattamassa niin sanoivat painosta että resoluutio ei riitä? Mitenkähän se voi olla mahdollista? A5 koossa olisin halunnut niitä painattaa mutta eivät ole ilmeiesti tarpeeksi isoja? Lafka on print24 painotalo. Onko mulla kameran asetuksissa jotain vikaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...