Jump to content
Guest Guest

Punapiste tähtäin

Recommended Posts

Guest Guest

Elikkä otsikko kertoo... tarkoituksena olisi hirvihommiin laittaa tasco propoint :) MUTTA moa piste on 5 onko liian iso hirvelle? Ampumamatka olisi maximissaan 150 metriä ja 8 ringin sisään pitää mennä löysimmillään minun kriteerien mukaan 100 metriltä :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Ei ole liian iso hirvelle, yhen moan piste peittää sadalle metrille n.30mmx30mm pisteen, eli 5moa peittään n. 15cm pisteen, tuollainen isompi piste on todella hyvä jos tilanteet on nopeita, ja sakeassa maastossa. Itellä on rihlakon päällä aimpointti, jossa 4moa piste, ja hyvin olen pärjännyt sillä.Ja mitä tascoon tulee..noh sittepä sen huomaat, ei olisi ainakaan minun ensimmäinen valinta  :D sijoita hieman enemmän ja osta aimpointti, se ainakin kestää.Ja mikäli et olekkaan tyytyväinen siihen, niin ainakin saat myytyä sen pois, toisinkuin mitään halppis optiikkaa josta pääset eroon vain heittämälle sen roskiin  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kunhan keskittyy siihen ampumiseen, niin kyllä sillä kasinrinkiin ampuu aivan reippaasti. Mihinkään kasa ammuntaanhan tuota ei ole tarkoitettu, mutta kyllä sillä karhukokeen juuri saa ammuttua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ole liian iso hirvelle, yhen moan piste peittää sadalle metrille n.30mmx30mm pisteen, eli 5moa peittään n. 15cm pisteen, tuollainen isompi piste on todella hyvä jos tilanteet on nopeita, ja sakeassa maastossa. Itellä on rihlakon päällä aimpointti, jossa 4moa piste, ja hyvin olen pärjännyt sillä.
Ja mitä tascoon tulee..noh sittepä sen huomaat, ei olisi ainakaan minun ensimmäinen valinta  :D sijoita hieman enemmän ja osta aimpointti, se ainakin kestää.
Ja mikäli et olekkaan tyytyväinen siihen, niin ainakin saat myytyä sen pois, toisinkuin mitään halppis optiikkaa josta pääset eroon vain heittämälle sen roskiin  ;)

Aimpoint 7000L tuli sit minunkin rihlakon päälle kauris/peura metälle nyt mietityttää viellä et miten on laikastaja pärjänny tuon haulipuolen kanssa se ei mielestäni ole ongelma mutta kysyn josko sinulla on jo kokemusta ja miten on toiminnut ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

riippu hieman tilanteesta, jos on vaikkapa koiran haukussa lintu, niin silloinhan on aikaa tällätä se piste lunnun kylkeen, mutta pomppulintu tilanteissa yleensä ammun "vaistolla", tähän luonnollisesti tarvii itselleen sopivan aseen, muuten hommasta ei tule h*lvettiäkään..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...