Jump to content
romu

Metsästyskortti

Recommended Posts

Kirjaa en lukenut oikeastaan ollenkaan. Lajit opetteli ja sekin oli turhaa

Huh... Riistalajien opettelu ei todellakaan ole turhaa, vaikkei niitä tutkintokokeessa kysyttäisikään. Kyllä ne metsästäjän oppaat oikeasti sisältää jokaiselle metsästäjälle tärkeää tietoa. Noita tietoja tarvitsee myöhemminkin harrastuksen aikana eikä vain tentin läpipääsemiseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirjaa en lukenut oikeastaan ollenkaan. Lajit opetteli ja sekin oli turhaa

Huh... Riistalajien opettelu ei todellakaan ole turhaa, vaikkei niitä tutkintokokeessa kysyttäisikään.
Kyllä ne metsästäjän oppaat oikeasti sisältää jokaiselle metsästäjälle tärkeää tietoa. Noita tietoja tarvitsee myöhemminkin harrastuksen aikana eikä vain tentin läpipääsemiseen.
Opettelu oli turhaa. Tarkoitin sitä että oli turhaa opetella oikein urakalla niinkuin minä tein. Että paineita siitä kokeesta ei kannata ottaa kyllä sen läpi pääsee. Niin ja tuola voi harjotella http://www.riista.fi/metstutkinto/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kirjoihin perehtyminen on yksi ehdoton edellytys kokeen läpäisemiseksi. On aina helpompaa, kun on lähdematsu josta lukea. Kaikkea ei kuitenkaan voi pelkästään kirjoja lukemalla oppia, vaan välillä on mentävä ulos luontoon ja metsälle oppimaan asioita käytännössä. Itsellä oli jo entuudestaan vuosittain useita reissuja ja niiltä saatuja kokemuksia pohjalla ennen kuin suoritin itse metsästyskortin. Tosin kirjojenkaan lukeminen ei ollut pahitteeksi, löytyi sieltäkin paljon mielenkiintoisia asioita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäpä kysäsen tähän, että tietääkö kukaan kuinka nuori on ollut se joka on nuorimpana suomessa hankinut metsästyskortin?

Jos hän olisi oppinut lukemaan 6 vuotiaana ja saanut kortin 7 vuotiaana. Tiedätkö itse?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäpä kysäsen tähän, että tietääkö kukaan kuinka nuori on ollut se joka on nuorimpana suomessa hankinut metsästyskortin?

Jos hän olisi oppinut lukemaan 6 vuotiaana ja saanut kortin 7 vuotiaana. Tiedätkö itse?
En tiedä mitään tuommoisesta. Jossain vanhassa metsästys lehessä oli juttua silloin nuorimmasta suomessa metsästyskortin saaneesta. Silloin se oli poika joka oli 9v. Mutta mikä on nytten nuorin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäpä kysäsen tähän, että tietääkö kukaan kuinka nuori on ollut se joka on nuorimpana suomessa hankinut metsästyskortin?

Jos hän olisi oppinut lukemaan 6 vuotiaana ja saanut kortin 7 vuotiaana. Tiedätkö itse?
En tiedä mitään tuommoisesta. Jossain vanhassa metsästys lehessä oli juttua silloin nuorimmasta suomessa metsästyskortin saaneesta. Silloin se oli poika joka oli 9v. Mutta mikä on nytten nuorin?
En mie vaan tiedä. Itse oon saanu kortin 9v... ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kannattaa lukea metsästäjän oppaista ohuvempi kokonaan ja isosta tärkeimmät eli aseet ja patruunant ja metsästysmuotoja kannattaa vilkaista ja muuta mitä näät tarpeelliseksi.Sitten kannattaa mennä kurssille jos vain on mahdollista. Ja jos tahtoo netissä harjoitella niin alla on melko hyvä osoite    http://shiekkal.letku.net/quizv1.0/quiz1.php

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika helppohan tuo testi oli vaikka meni 7 väärin. Pari sellaista virhettä että en lukenut kaikkia vaihtoehtoja tarpeeksi tarkasti.  :-

Mistä tiiät että 7 meni väärin. Minä en vieläkään ole löytänyt sitä tuloslistaa.Auttakee poloista. :'(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika helppohan tuo testi oli vaikka meni 7 väärin. Pari sellaista virhettä että en lukenut kaikkia vaihtoehtoja tarpeeksi tarkasti.  :-

Mistä tiiät että 7 meni väärin. Minä en vieläkään ole löytänyt sitä tuloslistaa.
Auttakee poloista. :'(
Kun oli veikattu niin niitä alettiin heti tarkastamaan. ELi samana iltana sain kuulla tulokset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika helppohan tuo testi oli vaikka meni 7 väärin. Pari sellaista virhettä että en lukenut kaikkia vaihtoehtoja tarpeeksi tarkasti.  :-

Mistä tiiät että 7 meni väärin. Minä en vieläkään ole löytänyt sitä tuloslistaa.
Auttakee poloista. :'(
Kun oli veikattu niin niitä alettiin heti tarkastamaan. ELi samana iltana sain kuulla tulokset.
Niihä se tietty on. Empä ajatellu topicin aihetta ;DItellä oli koulussa testi ja pahimmoilleen oli 1 virhe liikaa. toisella kerralla oli 4 virhettä ja läpi. Taisin olla sillon 15v.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...