Jump to content
Guest Guest

Vinkkejä ensi aseen hankintaan

Recommended Posts

Guest Guest

Eli aloittelijalla olisi haulikko hakusessa mutta mikä? Suosituksia. Alustavasti olin ajatellut sijoittaa aseeseen noin 500€.Myös kivääri / pienoiskivääri kiinnostaa ja ovat mahdollisesti ostoslistalla. Tutulla olisi puoliautomaatti (piakkari) myynnissä mutta mitenköhän mahtaa luvat herua kun kyseessä on kumminkin ensi aseiden hankinta? Metsästäjän tutkinto on suoritettu kuukausi takaperin sekä parhaillaan juostaan ampumaradalla, jotta pääsisi ampumaseuran jäseneksi. Vinkkejä aloittelijalle. Kiitos.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kiitos näistä. Muutaman ampumakerran jälkeen olen jotenkin tykästynyt päällekkäispiippuiseen (rinnakkais ja puoliautomaatti myös testattu) ja olin jo ehtinyt harkita Baikkalia mutta mutta...Ja piakkaria tosiaan harkitsemassa se takia että voi ampumaradalla harjoitella ilman että lompakkoon ilmestyy karmea lovi. Järeämpää kivääriä sitten myöhemmin jos tarvetta ilmenee.Tarkoituksena tosiaan aloittaa metsästysharrastus vesilinnuilla ja mahdollisesti metsäkanalinnuilla, isommat otukset saavat vielä odottaa. Eli näillä tiedoilla rupean kahlaamaan käytettyjä haulikoita läpi. Osaatteko suositella jotain hyvää liikettä? Ja lisää suosituksia aseista otan mielelläni vastaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

JeeJee mikähän vika noissa Baikkal haulikoissa on. Ne ei ole kalliita ja sortaa hyvin on toimintavarmoja.Tämä taitaa mennä saaan kastiin noitten JJakt asujen kanssa,kaikki haukkuu tuhannet käyttää.Se on varmaan se nimi joka tekee noista huonoja ::) ???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kuulostaa siltä että Baikal on syytä jättää hankkimatta. Olen joskus aiemminkin kokenut "persaukisella ei ole varaa ostaa halvinta" sanonnan todellisen merkityksen.  :)Joten syytä nostaa Budjettia, nälkä kasvaa...Mitä mieltä raati on Valmet/Tikka haulikoista?Laina Valmetilla on tullut muutamat kerrat ammuttua ja se tuntuisi istuvan mukavasti "poskelle" sekä olen sillä jopa johonkin osunutkin mutta kun noita vertauskohteita muista aseista ei pahemmin ole.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kuulostaa siltä että Baikal on syytä jättää hankkimatta. Olen joskus aiemminkin kokenut "persaukisella ei ole varaa ostaa halvinta" sanonnan todellisen merkityksen.  :)
Joten syytä nostaa Budjettia, nälkä kasvaa...
Mitä mieltä raati on Valmet/Tikka haulikoista?
Laina Valmetilla on tullut muutamat kerrat ammuttua ja se tuntuisi istuvan mukavasti "poskelle" sekä olen sillä jopa johonkin osunutkin mutta kun noita vertauskohteita muista aseista ei pahemmin ole.

Oma mielipiteeni on että valmetit/tikat ovat helvetisti ylihintaisia..Itselläni on vuosien kokemus haulikoista niin radalla kuin metsälläkin, ja täytyy sanoa että valmetin hinnalla saa saa paljon muuta pätevämpää kalustoa, mutta mieti tarkkaan..Sopimattomastakin aseesta saa erinomaisen kunhan perä veistellään mittojen mukaan ja ase painotetaan oikein.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Samaa mieltä marko v:n kanssa, valmetit ja tikat ovat suurinsuurin osa aivan törkeän ylihintaisia, itselläkin on useamman vuoden ja muutamankymmenen eri haulikon kokemusta haulikoista, hintaluokassa 50€-4500€Ja jos nyt ajateltaisiin aloittelijalle kohtuuhintaista päällekkäis piippuista haulikkoa, niin browning, valmet ja tikka, niitä suosittelen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

hei

 

itselläni SKB-500,rekyylivaihtavalla,vuosimallia -83.Ammuttu niin paljon,että hirvittää...Mutta piiput soivat,kuin kirkonkellot :)

 

Ei yhtään syöpymää,nää piipuis,kauniit kaiverrukset ja menee kiinni äänettömästi.Parhaiten sopineet Winhesterin panokset.

 

Täydellinen ase.Kavereitten monta Valmettia menneet romuttamoon :)

 

Mike

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...