Jump to content
Perca

Tupakoitteko?

Recommended Posts

En polta, ne rahat jotka röökiin menisi, voi käyttää järkevämminkin, mutta täytyy myöntää, jotta sillointällöin sorrun tilaisuuden tullen pössyttelemään kuubalaisia käsinkäärittyjä sikareita, mutta onneksi tämä ei ole tapa, vaan sellainen sillointällöin juttu, kun oikein nautitaan.. Ne on liian kalliita poltella useasti :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ikävä kyllä joskus yli kymmenen vuotta sitten tuli aloitettua polttaminen, lopettaminen ei sitten niin helposti ole käynytkään. Pitää tosin myöntää että en ole edes ikinä oikein kunnolla yrittänyt lopettaa.. Pitäähän sitä jotain nautintoja olla, nuotiolla kun istuskelee ja kahvikupin jälkeen tupakan sytyttää ja sen rauhassa polttelee, mikä olisi parempaa..
Totta on toki että rahat ja terveys menee.. mutta jospa sitä jossain vaiheessa koittaisi lopettaa.

Sama vika : ) Aloittanut tupakin polton noin . 5 vuotta sitten , kunnolla olen silti polttanut vain 3-4 vuotta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

En polta ja olen ihan onnellinen että en ole koskaan aloittanut. Varsinkin kun yksi kaveri on yrittänyt jo pitkän aikaa lopettaa ja sitä sivusta olen seurannut, aika vaikeaa se näyttää olevan. Eikä sitä enää saa edes polttaa juuri missään niin kuin kultaisessa menneisyydessä sai.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

½vuotta ollut ilman piippua ja täytyy myöntää et yllättävän helppoa,kun vaan päätös on harkittu ja motiivi oikea.Minulla oli kannustimena 5v poika joka tuli papan piippu suussa hakemaan tupakalle joten tehtiin diili et ei polteta kumpikaan eikä ole kaduttanut ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No minähän poltan... Kahdeksan vuotiaasta asti aktiivisesti.Kolme vuotiaana alkanut astma ei ole siitä pahentunut (ennemmin jopa parantunut, sillä ei ole viiteen vuoten tarvinnut astmapiippua vetää yhtään)...Ja se rahan säästö ei varmaan minulla olisi myöskään toteutunut, sillä nuorempana sekin vähä mikä sätkätupakkaan menee olisi mennyt viinaan tai muihin päihdyttäviin.... Tai mopon bensaan. Ja sitten kun noista päihteistä irtauduin, niin on mennyt kaikki rahat kuitenkin talojen maksamiseen, Autoihin ja niiten osiin tai bensaan...Enkä kuitenkaan arkkuun ota rahoja mukaan.Ja on muuten lähipiiristä monta ihmistä (ja pari eläintäkin) kuollut syöpään, mutta näistä kuolleista ei yksikään ole tupakoinut...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ikävä kyllä joskus yli kymmenen vuotta sitten tuli aloitettua polttaminen, lopettaminen ei sitten niin helposti ole käynytkään. Pitää tosin myöntää että en ole edes ikinä oikein kunnolla yrittänyt lopettaa.. Pitäähän sitä jotain nautintoja olla, nuotiolla kun istuskelee ja kahvikupin jälkeen tupakan sytyttää ja sen rauhassa polttelee, mikä olisi parempaa..
Totta on toki että rahat ja terveys menee.. mutta jospa sitä jossain vaiheessa koittaisi lopettaa.

Sama vika : ) Aloittanut tupakin polton noin . 5 vuotta sitten , kunnolla olen silti polttanut vain 3-4 vuotta.
Tässä sitä ollaan, kunto vajonnut alaspäin, kokoajan saa rykiä ja räkiä keuhkojansa pihalle, ahdistaa pienikin kävelyretki, tällä hetkellä lopettaminen alkaa olla siinä mallissa, että max. 5 tupakkia tullut poltettua päivässä, loput korvattu  sähkötupakalla. Pikkuhiljaa!  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Kyllä sitä röökiä ja mustaa kahvia ja karjalanpiirakoita menee teeri suolla pakkasaamuina useasti :) Helpompi ois ollu jättää eka välistä, kuin viimenen :S Tullu öhyytettyä +15v

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Terve!Viime vuonna 25.12. olen viimeisen tupakkani polttanut. Sitä ennen harrastin enempi ja vähempi satunnaista tupakointia liki 10 vuoden ajan.. Tuo lopettaminen lienee yksi järkevimpiä päätöksiä elämässä. Itsestä se on kiinni, kukaan ei ole tuon päätöksen jälkeenkään tupakkaa suuhuni laittanut :)Aika monta metsästys- ja kalastuslupaa olisin niilläkin rahoilla ostanut, mitkä polttelin tuona aikana savuna ilmaan...Jokaisen oma asia toki mitä rahoillaan ja terveydellään haluaa tehdä. Viisasta tupakointi ei kuitenkaan missään mielessä mitattuna ole, vaan onko kaikki muukaan, tuskin...Jussi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Ei tulis mieleenkään, haiseeki niin pahalle.  :oja jejee, minä oon 15v. mutta koulussahan ne tupakat ja nuuskat kiertää, eikä se tupakan saaminen ongelma olisi  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

No kiertää kiertää mutta kun haiseekii niin pahalle kun luokan luo kävelee niin hajuaistihan siinä menee :P ja ne rahat voi käyttää esimerkiksi laadukkaaseen kiikaritähtäimeen tai panoksiin ja voihan sillä ostaa vaikka sorsapillin ;D

parin vuoden kuluttua nortti savuaa melko varmasti, kun tulee mopot,tytöt,keppana ja rööki, ai ai sitä nuoruutta kumpa saisin sen takaisin, niin huoletonta aikaa ainoat murheet oli että päivittäisiin bensa ja rööki ostoksiin riitti markkoja..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...