Jump to content
Perca

Mikä sinulla juuri nyt potuttaa, ärsyttää, kyrsii?

Recommended Posts

Se kun tämä yks "kaveri" jauhaa paskaa minkä kerkiää näistä metätys reissuistaan vaikka ei tiiä metätyksetä mitään. Kerran sano että ampu haulikolla KARHUPAUKUILLA!!?  ikkunasta räkättejä ja vaikka mitä muuta että hän tehny sitä ja tätä ja on paras siinä ja tässä. PER###E!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Auton ruosteet.. vähän naksuttaa.. tänään tullut hiottua ja maaalattua lokarin kaarta ja tuli kuskin ovi puotettua pois ja sitä vähän rälläköityä.. huomenna sitten jatkuu oven rassailut. Pitää koittaa saada enemmän aikaiseksi kuin tänään..-Arska_1

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyrsii ja rankasti!Itse en harrasta metsästystä,muuten kuin kameralla.Asumme ns.maaseudulla ja pidämme muutamaa kanaa ja kukkoa pihalla vapaana kesäisin,lumien tuloon saakka.Tämä pohjatietona.Tänään juoksi pihalle KOLME norjan harmaata hirvikoiraa ja meillä tietty kanat ulkona.Kaksi koiraa nappasi paistin,(näin ikkunasta)ja lähti hippasemaan pellolle.Koiran yksi omistajista tuli juosten paikalle ja huus tullessaan ettei koirat ole vihaisia eikä tee kotieläimille pahaa.Niinpä.Meni hetki ja toinen koiranomistaja ajoi paikalle ja kysyi mitä vahinkoja tällä kertaa koirat on tehneet...Kuulemma eivät ole KOSKAAN tehneet mm kanoille mitään?!Loput 4 kanaa+kukko pääsi karkuun.Nyt on tapahtumasta 3 tuntia,eikä kanoja vielä näy.Mitä sanoo LAKI kyseisestä?Mitäs jos koira tekee vahinkoa joko omaisuudelle/kotieläimille?Selvitän asian karvoja myöten ja vien asian niin pitkälle kuin tarvis on.Entäs jos pihalla olisi ollut pieni lapsi leikkimässä?HUOM! EN ole koirien vihaaja,itselläni on ollut 4 koiraa,joten tiedän jotain koirien koulutuksesta etc.Nämä kyseiset koirat ei olleet kuulevinaankaan komentoja/kieltoja.Eivät tulleet kutsumalla paikalle,joten aika villinä saavat olla?Koirien omistaja antoi tietonsa,ihan niinkuin asiaan kuuluu.Lupasi kyllä korvata vahingot,mieli teki sanoa,että kanala on tuolla,senkun menet munimaan!Kanat/kukko on meillä enemmän lemmikkeinä,kuin tuotantoeläiminä,joten siksi kyrsii rankemman päälle.Kertokaapa metsästäjät mielipiteenne asiasta.En usko,että nämä(ainakin 2 kanaa)olisivat ensimmäiset metsästyskoiran "uhrit".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huonoa tuuria, tosin kanoja ja lapsia ei kannata verrata keskenään. Koiran omistaja joutuu korvaamaan vahingot.

Juu,en lapsia/kanoja vertaakaan.Tiedän tapauksia,että irrallaan juossut koiruus on purrut lasta pihalla...koira on kuitenkin..vain koira.Mutta se siitä.Jotenkin on ainakin täällä itärajalla metsästäjien käytös ollut melkoisen päällekäypää.Yleisillä teillä ajellaan kuin olis tuli pers...alla ja jos siitä erehtyy sanomaan,niin ainakin katse on melko kylmä.En halua moista yleistää,mutta moiset tapaukset jää helpommin mieleen kuin asialliset pyssymiehet. :-XVahinkojahan sattuu,niiltä ei välttyne?Metsästys on varmasti mukava harrastus,mutta vastuuasiatkin kannattaa muistaa.Kait metsästyskoiriakin voisi kouluttaa,jollei muuten,niin ainakin kutsusta tulemaan luokse?Olen itse kouluttanut 4 erirotuista koiraa,mm urosrottwailereita jotka tiedetään kovapäisiksi.Ajotilanne on tietty liian kova pala saada koiraa uskomaan,mutta talojen pihat ei liene ajopaikkoja?Noh,ei tehjä kärpäsestä härkästä.Harkitsen vielä paikallislehteen kirjoittamista asiasta.Jotenkin tuntuu,että pienessä kylässä ei uskalleta sanoa asioista suoraan?Ei haluta loukata ketään,mielestäni kuiteskin asiat on parempi selvittää,eikä kerätä niitä hampaankoloon.Mukavaa syksyä metsästäjille,kaikesta huolimatta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vieläkin kyrsii se, että en päässyt osallistumaan tänä vuonna metsäkanalintujahtiin seuran mailla ollenkaan noiden pyyntiaikarajoitusten takia.Joten sen seurauksena piti lähteä viikoksi pupujahtiin, kelitkin nyt kohdillaan, kun lunta saatiin maahan vajaa 10cm. Mutta nythän se myrkyn lykkäsi, kun pomo eilen soitteli, jotta tuo ensi viikolle suunniteltu reissu näyttää lykkääntyvän töiden takia, joten pistää pikkuisen v***ttamaan.. :-Sitten onkin Saksaan lähtö edessä kolmeksi kuukaudeksi, joten se metsästyskausi olikin sitten siinä! PRKL!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muistikortti hajos kamerasta justiin nyt kun sitä tarvis, oon vaihtanut aina kortteja kameran ja riistakameran välillä kun olen käynyt tarkistamassa riistakameran ja nyt ei oo ku yks kortti  >:(Reilu 3 kuukautta kesti tuoki paska ja makso melkein 30 euroa, nykyajan romua.http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=35412&back=42121

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muistikortti hajos kamerasta justiin nyt kun sitä tarvis, oon vaihtanut aina kortteja kameran ja riistakameran välillä kun olen käynyt tarkistamassa riistakameran ja nyt ei oo ku yks kortti  >:(
Reilu 3 kuukautta kesti tuoki paska ja makso melkein 30 euroa, nykyajan romua.

Saanko suositella Scan Disc-kortteja?Ei ole vuosikausiin ollut mitään ongelmia. Ja itse en muita osta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin, että jos sitä huomenna menisi rusakko-, ja fasaanimetsälle lähipelloille..Katsoin sääennustetta, niin lupaavat sen verran kovia pakkasia, että en taida mennä itsenäni vartavasten jäädyttämään.Toivottavasti ennusteet ovat väärässä...Katsotaan, miltä huomenna näyttää ja jos huonolta, niin pitää siirtää reissua myöhemmäksi.Huvittaisi vain näin viimeisellä lomaviikolla käydä vielä metsällä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...