Jump to content
Guest Guest

Reseptiä 30-06 Spr + 200gr Accubondille?

Recommended Posts

Guest Guest

Tarkoitus olisi ladata hirvelle ja peuralle 200 grainisella Accupondilla tulpattua patruunaa. Sattuisiko kenelläkään lukijoista olemaan kokemusta tässä kaliberissa ja luotipainossa jälleenlataamisesta. Erityisesti reseptiä jollain kotimaisella ruudilla kaipaisin.Olen lueskellut Paanasen kirjaa, 4. painos,  aiheesta, mutta siitä löytyy tälle repeti vain ulkomaisella ruudilla, mitä on täällä pohjolan perukoilla huonosti saatavilla.Toinen asia mikä askarruttaa on tuon pitkän luodin vakautuminen 11" -nousulla olevasta piipusta. Tästäkin kokemusta kaipaisin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Ruutimäärästä ei ole tietoa, mutta itse latasin 30-06 hirvipaukkuja woodleigh pp 240grainin luodilla. 100M. tarkkuus hyvä, kasa 25mm. Reijät pyöreitä. Vakautuu hyvin ainakin 100M. matkalleLaitoin vihtavuoren n550 ruutia 3.25grammaa. nopeutta latuksella tuli noin 700m/s. Itse luoti oli kyllä iso pettymys. Jo märkä paperi testit antoi huonoja tuloksia. Ja nyt kaksi hirveä kaadettu ko. paukuilla, niin en kehu luotia. Toisessa tapauksessa iso aikuinen hirvi ja puoli paha luu osuma, jäämäpaino prosentti 60%. Luoti ei minusta sienety kunnolla. Kulahtaa ja lyhenee vain (HUOMATKAA MALTILLINEN LÄHTÖNOPEUS). Ei kunnon shokki vaikutusta. Seuraavaksi meinasin kokeilla Woodleigin 220gr RN:nnää ja 220gr PP:tä. Pitäisi kestää vauhtia koska 300 win mag luoteja.Onko kellään tietoa paljonko saa vauhtia 13gramman Naturalikselle 30-06:sella.? Saako avautumaan kunnolla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...