Jump to content
Guest Guest

Teräshaulien käyttö perinteisessä haulikossa

Recommended Posts

Guest Guest

Minulla on päällekäispiipuinen Sauer&Shul 12/70, supistukset 1/4 ja 3/4. Aseen hankin vuonna 1994, se ei ole ns. teräshauleille suunniteltu. Painekesto on kuitenkin nykyaikainen eli kestää maks. 1200 bar. Kävin paikallisen Kärkkäisen aseosastolla ja siellä väitettiin, että teräshaulinen siedosta vanhoissa haulikoissa on uutta tietoa: etenkin amerikkalaisia panoksia voi käyttää, koska niissä teräshaulit ovat eräänlaisessa saattotupessa, joka suojaa piipun supistusosaa. Myyjä oli sitä mieltä, että voin ampua ko. panoksilla teräshauleja ja vieläpä suppeallakin piipulla (aikaisemmin olen lukenut, että ns. terähaulikestoisillakin haulikoilla pitäisi vältää tiukemmilla kuin 1/2 suppeilla supistuksilla ampumista). Onko muilla tietoa näistä uusista suosituksista?Attu 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

kyllä se tosta 1/4 varmaan sutjahtaa nätisti läpi mutta en itte menis ampumaan terästä 3/4 suppeen läpi, varsinkaan kun ei ole tarkoitettu teräkselle. Vaikka kuin ois hyvä tulppa, missä haulit kulkee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Itse on tullut ihan hyvällä menestyksellä ammuttua näitä uusia rautamällejä enkä ole huomannut mitään ongelmia vanhassa baikalissa. En sitte kyllä asetta yhtään säälikkään että en sano juuta tai jaata  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...