Jump to content
Guest Guest

Bilteman metsästysvaatteet??

Recommended Posts

Guest Guest

Hei!Olen metsästysharrastustani vasta aloittelemassa, joten apua kaivataan jutussa jos toisessa. Päällimmäisenä mielessä olisi jahtiin sopivat vaatteet, ja silmään pistivät Bilteman metsästystakki ja -housut. Näihin linkit : http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Metsastys/Vaatteet-ja-suojavaatteet/Metsastystakki-2000033519/http://www.biltema.fi/fi/Vapaa-aika/Metsastys/Vaatteet-ja-suojavaatteet/Metsastyshousut-2000033520/48-100_xl_1.jpg48-108_xl_1.jpg Ideana olisi harrastaa pääosin melko liikkuvaa metsästystä, joten vaatteiden hengittävyys olisi varmasti suotavaa. Onko kellään siis kertoa omankäden kokemusta kyseisistä romppeista? Tuntuivat paikanpäällä hypisteltyinä yllättävän hyviltä, mutta tietysti käyttömukavuudesta liikkeessä ja muusta ei mitään tietoa itsellä. Hinta vaan houkuttaisi, eikä tarvitsisi kestääkään kuin vaikka vain vuoden. Muutaman kommentin löysin noista housuista, ja ne olivat kyllä erittäin positiivisia. Ymmärrän tietysti, ettei halvalla saa parasta, mutta opiskelijalla ei valitettavasti ole mikään rajaton budjetti. Ja kysytään nyt vielä loppuun asesuosituksia: ideana ostaa pumppuhaulikko, lähinnä hinnan vuoksi. Remington 870 ei tuntunut itselle hyvältä, mutta onko jollakulla kokemuksia joko Winchester SXP:stä tai Weatherby PA-08:sta?Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Henkilökohtaisesti ole mitään kokemusta noista vaatteista taikka luettelemistasi aseista. Pahapa sikäli neuvoa. Varsin tyytyväinen olen itse ollut Deerhunterin Avanti-pukuun, tuon saa noin 180e hintaan. Liikkuvassa metsästyksessä käytän tätä pikkupakkasille saakka. Ei ole karmea hikipätsi ja viime vuonna sorsan aloituksessa kaatosateessa piti aluspaidan kuivana muualta paitsi patruunavyön kohdalta, johon vesi jää "seisomaan". Ihan alkusyksystä jos on ollut kovin lämmintä, olen käyttänyt jotain ikivanhaa Haltin maastopukua, jossa ei siis mitään veden- tai tuulenpitävää kalvoa ole.Sinällään nuo Bilteman takki ja housut hintaansa nähden varmaankin ihan asialliset. Eivät tosiaan hinnan kiroissa ole. Kannattanee vielä sen verran kokeilla, ettei kahise tuo kangas kauheasti.Edullisista haulikoista puhuttaessa itselläni ollut Baikalin päällekkäispiippuinen, jolla metsästelin kymmenkunta vuotta ongelmitta. Että jos 2 patruunaa/tilanne riittää... Pumppuhaulikolla olen ampunut eläissäni yhden laukauksen. Kannattaa seurailla käytettyjen aseiden markkinoita, josko sieltä saisi soivan pelin sopupelihintaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Henkilökohtaisesti ole mitään kokemusta noista vaatteista taikka luettelemistasi aseista. Pahapa sikäli neuvoa. Varsin tyytyväinen olen itse ollut Deerhunterin Avanti-pukuun, tuon saa noin 180e hintaan. Liikkuvassa metsästyksessä käytän tätä pikkupakkasille saakka. Ei ole karmea hikipätsi ja viime vuonna sorsan aloituksessa kaatosateessa piti aluspaidan kuivana muualta paitsi patruunavyön kohdalta, johon vesi jää "seisomaan". Ihan alkusyksystä jos on ollut kovin lämmintä, olen käyttänyt jotain ikivanhaa Haltin maastopukua, jossa ei siis mitään veden- tai tuulenpitävää kalvoa ole.
Sinällään nuo Bilteman takki ja housut hintaansa nähden varmaankin ihan asialliset. Eivät tosiaan hinnan kiroissa ole. Kannattanee vielä sen verran kokeilla, ettei kahise tuo kangas kauheasti.
Edullisista haulikoista puhuttaessa itselläni ollut Baikalin päällekkäispiippuinen, jolla metsästelin kymmenkunta vuotta ongelmitta. Että jos 2 patruunaa/tilanne riittää... Pumppuhaulikolla olen ampunut eläissäni yhden laukauksen. Kannattaa seurailla käytettyjen aseiden markkinoita, josko sieltä saisi soivan pelin sopupelihintaan.

Eivät ne kyllä kahisseet sen enempää kuin muutkaan esim. XXL:ssä käpistelemäni metsästysvaatteet. Baikaleita tuntuvat kaikki kehuvan, täytyypä varmaan käydä niitäkin vilaisemassa, eivät ole nekään hinnalla pilattuja. Kalvottomia maastopukuja minulla jo useampia juurikin lämpimille keleille varattuna mutta tuota Bilteman settiä mietin talvikuukausille. Vuori ei ollut mikään kovin paksu, mutta uskon että kerrastolla selviää kyllä kun liikkeessä olen kuitenkin valtaosan ajasta. Joku fleece vielä reppuun jos alkaa paleltaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Juuri näin. Jos meinaa liikkeessä pysyä, ei kannata mitään toppapukua ostaa vaan säädellä alle puettavien vaatteiden määrällä. Baikaleista mielipiteet vaihtelevat, toisten mielestä kelpaavat vain romuraudaksi. Omaa asettani en suuremmin voi kyllä moittia. Rajallisella budjetilla varteenotettava vaihtoehto. Tokihan Benellit ja Beretat sun muut ovat tosi hyviä, mutta eipä opiskelijan ole helppoa irrottaa >900e haulikkoon. Ostaa semmoisen sitten jos joskus myöhemmässä elämässä tarvetta kokee ja varallisuus antaa paremmin myöten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Jeps, kiitoksia vastauksista!Bilteman väki sanoi kledjujen olevan tarkoitettuja ympärivuotiseen käyttöön, joten tuskin niillä palelemaan joutuu, kunhan on kunnon vaatteet myös alla siis. Täytyy käydä kaupassa hipelöimässä sekä Winchesterit, Baikalit että Weatherbyt. Itselläkin tuo talous ei anna välttämättä myöten noihin Beretoihin, rahoille on myös muuta käyttöä.

Juuri näin. Jos meinaa liikkeessä pysyä, ei kannata mitään toppapukua ostaa vaan säädellä alle puettavien vaatteiden määrällä.
Baikaleista mielipiteet vaihtelevat, toisten mielestä kelpaavat vain romuraudaksi. Omaa asettani en suuremmin voi kyllä moittia. Rajallisella budjetilla varteenotettava vaihtoehto. Tokihan Benellit ja Beretat sun muut ovat tosi hyviä, mutta eipä opiskelijan ole helppoa irrottaa >900e haulikkoon. Ostaa semmoisen sitten jos joskus myöhemmässä elämässä tarvetta kokee ja varallisuus antaa paremmin myöten.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...