Jump to content
mehtalainen

.222rem aliäänilataus?

Recommended Posts

N340 olen joskus kokeillut,oli lopulta vastassa se kova paukku,luoti ei mennyt taululle asti,pihakoivun lehdet vaan varisi,korvat soi 2-3 tuntia ja hylsystä nalli putosi itsekseen pois.Annostus oli pienarinhylsyllinen kerrallaan 4 vielä toimi 5 oli liikaa.Valuluodit olis sopivia siihen hommaan,pieni kitka lähdössä,ei tarvitse niin paljon ruutia.Nyt rojauttelen marlinilla 400 grs valuluoteja penkkaan annos N340 0,7-0,8 g (grammaa)hyvin osuu 80 metriin.Paukku on pieni lojaus verrattuna hirvilatiin. Aliäänilatien kanssa pitää olla varovainen,voi tulla aseräjäys vastaan jos olosuhteet on sopivat(nalli pukkaa luodin liikkeelle ylimenokartioon ja sitten ruudin detonaatioaalto perään ja ase on poks halki...".ja ruutia eiollu rammaakaan")

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

woow tämä oli minulle tärkeä tieto!!! kun itse olen harkinnut ladata panoksia itse. nimenomaan ei tullut tuo nalli juttu mieleen, että se jaksaa työntää luotia jo liikkeelle ja seurauksena piippu rikko. jokainen tiedot hippu on tärkeää :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest .222Rem subsonic

Wanha aihe, mutta .222Rem ja 45 graininen luoti on sopiva aloitusannos .22LR hylsyllinen N310 ruutia. Huom! Missään tapauksessa ei pidä lisätä tai vähentää paljon tästä, eli sadasosan tai parin lisäys/vähennys pitäisi tuoda aliäänisen latauksen. Älkää siis missään tapauksessa vähentäkö esim. kymmenesosagrammaa suoraan! Ruudin lisäys vielä menettelee, sillä N310 on suhteellisen joustavaa "ylöspäin", eli ylöspäin on viritysvaraa joitakin gramman sadasosia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...