Jump to content
Supikoira

Äänestys: Mikä on pahin uhka nykyisille kanalintukannoille?

Recommended Posts

Yks juttu minkä voisi nostaa osatekijänä esille on myyräkannat. Kun myyriä on paljon, etenkin ketun saalistus painottuu enemmän runsaaseen myyräkantaan.

Pitää kyllä itse ottaa kantaa kyseiseen väitteeseen. Kyllä Perca olet tässä asiassa oikeilla raiteilla, en väitäkkään muuta, mutta ei ne ketut niin huomattavasti sitä kanalintu kantaa rokota, että se yksin omaan olisi myyrä kantojen luhistumisen seurausta, vaan kyllä tämän kaiken kannan romahtamisen takana on IHMINEN!. Me olemme tuhonneet teerien soidin nevoja tekemällä niistä turpeen nosto paikkoja, ja olemme saastuttaneet ilmaa sen verran paljon, että on tullut ns. "kasvihuone" ilmasto. Nyt kun kesät on kuumia ja välillä todella sateisia, teerien munat eikä varsinkaan poikaset voi selvitä näistä kaikista koettelemuksista hengissä. Mitä nyt olen lehtiä lukenut niin jotkut syyttävät kanahaukkoja, pöllöjä sun muita peto-eläimiä syyllisiksi tähän ankeaan ja surulliseen todellisuuteen, mutta sopisi ihmisen välillä katsoa peiliin ja kysyä itseltään silloin tällöin, että mitä olisi voitu tehdä toisin. Ei kenenkään tarvitse sitten herneitä nenäänsä vetää tästä minun mielipiteestäni, sanavapaus maassamme kun on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...