Jump to content
Guest Guest

Koira söi jänikseltä pään ??!!!??

Recommended Posts

Guest Guest

Ajokoira-pysytkorva mix oli normi flexilenkillä..yhtäkkiä jalkojen vierestä lähti jänis..koira sai tämän kiinnin narun nokasta.. puri päästä, ja söi siltä pään, ei irrottanut millään, että ois voinut pelastaa jäniksen, ja estää koiraa syömästä sitä. Nyt koira ollut sairaana 5 pv., joka alkoi oksentelulla, ja sitkeä ripuli vaan jatkuu.röntgenissä ei pahempia ainakaan 3 pv tapahtuman jälkeen havaittu. Ell meinasi ensin siellä on koko kallo, ja vieläkin pelkona että luut aiheuttaa kulkiessaan tukoksen... Ikävää kun tuollaiselle oppi..mahtaa tehdä tuon tempun vastaisuudessakin jos ripulista toipuu. Onko muilla vastaavia kokemuksia, miten tuota pois oppii, kun jäniksiä ei ole tarkoitus edes metsästää,ketulle ajateltu alunperin..mutta saapa nähdä sekoaako tästä eteenpäin jäniksen hajusta ettei sen jälkeen ymmärrä minkään muun päälle ?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Itselle tuli ihan ekana mieleen, ettei olis vaan koira saanut siltä jänikseltä ruttoa?  :- Tänä vuonna sitä on jäniksissä esiintynyt ainakin paikka paikoin...Jussi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Itse olen yleensä syöttänyt ampumieni jänisten päät ajokoiralle eikä se ole kyseisistä oireista kärsinyt. Harvinaisen tyytyväinen on koira aina ollut kun on saanut rouskuteltavaa. Toki jos koirasi nieli pään kovin suurina paloina, voivat ne mahdollisesti aiheuttaa jotakin vaurioita mahaan tai suolistoon. Oma koirani ei jänistä syömällä ole ajotapojaan muuttanut (itselläni on kaksi suomenajokoiraa, toinen kettuajuri ja toisesta on tullut puhdas kotikoira puutteellisen metsästysintonsa takia). Tämä jälkimmäinen on juurikin se jolle olen jäniksenpäät syöttänyt. Nuori koira voi toki saada intoa jäniksenajamiseen tuollaisesta tempusta. Paras apu varmaan on kouluttaa sitä alueilla jossa ei jäniksiä juuri ole ja koittaa lopettaa mahdolliset jänisenajot heti alkuunsa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen myös koirille jäniksen päät antanut aina nylkemisen yhteydessä. Joku parikymmentä vuotta sitten jostain luin että etuhampaat voisi tehdä haavan koiran kurkkuun/ suolistoon, joten siitä lähtien noi etuhampaat olen lyönyt puukon hamaralla poikki ennen pään antamista koiralle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Oma kohtasesti on auttanut se että ei ole pahemmin välittänyt koiran kiinnostuksesta jäniksiin ja jos se ei auta niin sinappia koiran nenään kun saat kiinni kesken ajon..Vanhan ajan konsti..Joko koira lopettaa sen touhun tai oppii pelkäämään.Jälkimmäistä en itse ole käyttänyt mutta monet pystykorvamiehet käyttävät kyseistä taktiikkaa menestyksekkäästi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Oma kohtasesti on auttanut se että ei ole pahemmin välittänyt koiran kiinnostuksesta jäniksiin ja jos se ei auta niin sinappia koiran nenään kun saat kiinni kesken ajon..Vanhan ajan konsti..Joko koira lopettaa sen touhun tai oppii pelkäämään.Jälkimmäistä en itse ole käyttänyt mutta monet pystykorvamiehet käyttävät kyseistä taktiikkaa menestyksekkäästi.

Ja tästä seuraa se että koiraa ei saa millään kiinni, ja sitten esson baarissa toimitellaan että kyllä naapurin reiskalla on RIISTAVERINEN ajokki kun sitä ei saa kukaan eikä mikään kiinni pariin päivään..Itselläni on keino jolla jäniksen ajot loppuu kertaheitolla tottelevaisuuden kärsimättä, nimittäin F....m

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...