Jump to content
Guest Guest

syksyinen/talvinen haaska metsästys

Recommended Posts

Guest Guest

Tarkoitus olisi siis kytätä pienpetoja haaskalta. Haaska on ollut säännöllisessä roippeitten lisäyksessä noin kaksi viikkoa ja pari kuukautta niin että olen vienyt sinne epäsäännöllisesti kalaa tms. Nyt on haaskalla käynyt joku noin viikon ja vein eilen omenoita niin tänään oli kaikki syöty , mikä elukka voisi olla ollut asialla. Myös kalaa ja jäniksen roippeita hävinnyt jonkin verran. Itse haaska on maahan kaivettuna ja haaska sijaitsee viitisen metriä järven rannasta että järvi heijastaisi valoa ja talvella elukat voivat tulla jäätä pitkin haaskalle. Neuvokaa jos viitsitte koska olen aloittelija. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Niin mitäs elukoita meinasit teilata? Normipiekkarilla eli 22lr:llä ei taida ihan kaikkea pienpedoksi luokiteltavaa olla luvallista ampua. 20m matkalle varmaankin haulikolla kyllä kaatuu aivan mainiosti, varsinkin jos testaat patruunasi, että niissä on kuviot ja upotukset kohdillaan ja laitat riittävän tiukan supparin.Ei ole kylläkään kokemusta aiheesta mutta vastasin perstuntumalta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

No siinä tapauksessa vastaus on hyvin yksiselitteinen eli haulikko, 22lr:llä et saa lain mukaan ampua kettua etkä supikoiraa. Riittävän karkeaa raetta vain piippuun, että kanssa kaatuvat. Ja jos pakkasessa meinaat ampua, kannattaa pikkuisen testata patruunoita, kaikki patruunat eivät pakkasella toimi kunnolla, ts. lähtönopeudet putoavat raakasti... Mutta kyllähän haulikossa teho riittää tuolle matkalle, ei epäilystä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...