Jump to content
valtsu

Kyyhkykaaveen valmistus!

Recommended Posts

Varmaan kannattaa ensin kysyä, jotta millaista materiaalia sinulla on käytettävissä? Puu vai kangaskuvia?Helpommalla varmaan pääsee kun ostaa kuvat, esim. kajaanin puuilossa oli 8kpl kyyhkyn "kuorikuvia" hintaan 10e, eikä ne erätukun kuvatkaan kovin kalliita taida olla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onhan niitä kuvia 6 kappaletta ostettuna, mutta nyt kiinnostaisi ite valmistaa kuvia...Muillakin kiinnostas nähdä minkälaisia ohjeita löytys ja minulla on sopivasti luppoaikaa ennen kyyhkystyksen alkua.Käytettävissä on puuta,kangasta ja muovia.Jossain oon nähnyt muovipullokyyhkyohjeet ja sekin oisi yksi vaihtoehto jos parempia ohjeita ei tule.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kun ei tullu muita ohjeita niin tekasin 6 kappaletta "muovipullokyyhkykaaveita".Vielä ehtii valmistaa tälle kaudelle...Tarvikkeet:1 pullo(2kyyhkyä), valkoista ja harmaata spraymaalia tjms.,käsisaha tai kuviosaha pullojen halkaisemiseen,puukko tukikeppien tekoon.Nykyiset muovipullot on hankalampi sahata kun muovi on ohuempaa ja vanhanmalliset muovipullot olisi suotavaa.1.Halkaise pullot kahtia vaikka käsisahalla.2.Hio pullojen sisä- ja ulkopinta mahdollisimman himmeäksi hiomapaperilla.3.Maalaa pullojen sisä- ja ulkopinnalle harmaata maalia ainakin 2 kerrosta.4.Kun maali on kuivunut, maalaa pullon kaulan kohdalle ja kylkeen valkoiset raidat.Katso mallia lintukirjasta.5.Tee pullonpuolikkaan yläosaan pienet reijät ja vuole niihin 15cm pitkät puutikut.6.Kaaveet on valmiita.En ole ite kokeillut vielä näitä,mutta luulisi toimivan jotenkuten. Kokeilkaa näiden toimivuutta ja tuokaa mielipiteet tänne. Jos joku keksii lisävirityksiä esim.pää niin kertokaa.Parempia ohjeita kaivataan jotta ois uusia tuulia tuleville kausille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokeilin muovipullokaaveita muutamana aamuna. Ylilentoja tuli jonkun verran. Saaliiksi ylilentävistä linnuista kolme ja yksi pomppulintu metsästä.Ammuin kyyhkyjä ennen kuin ne olivat ehtineet laskeutua niin en tiiä pullokyyhkyjen todellista toimivuutta.Pidän ylilentoja kohtuulisena näiden korkeuksien kyyhkykantoihin.Pellossa oli 6 muovipullokuvaa,2 kokokuvaa,3 kuorikuvaa ja yksi kokokuva oli puussa.Ei näistä muovipullokyyhkyistä näyttänyt kovin haittaa olevan. Muovipullot näyttää ruokailevilta kyyhkyilyä kun päätä ei ole.Seassa kannatta olla kaupallisia kyyhkyjä päät pystyssä.Yritän lisätä kuvia nuista pullokyyhkyistä jossain vaiheessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

itse olen tehnyt uretaanista sorsankuvia näin: otetaan yksi kyyhkyn/sorsan kuva ja halkaistaan se. sitten kuvaan (halkaistuun) porataan reikiä vähän sinne sun tänne. kuviin voi vielä vähän suihkuttaa vettä suihkepullosta jotta uretaani kuivuu nopeammin. sen jälkeen toinen kuvan puoliskoista täytetään uretaanilla vähän kukkuraksi asti ja puoliskot laitetaan kumirenksujen avulla vastakkain.kun uretaani on kuivunut irroitetaan puoliskot toisistaan varovaisesti etenkin nokan kohdalla ja kuva on maalia vaille valmis. sorsan kuvia olen hionut nauhahiomakoneella vähän alapuolelta jotta uivat luonnollisen näköisesti. ja rautalangasta saa ankkurinarujen kiinnitykset pujottamalla sen kaulan alta eturuumiista läpi ja taittamalla yhteen. yhdestä pullosta uretaania saa noin 3-4 sorsan kuvaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...