Jump to content
rimi13

Onko Hirviporukanne ukkoutumassa?

Recommended Posts

Laitetaampas tämmöinen aihe....Laskeskeltiin hirviporukkamme keski-ikää, se oli n.45v, meillä on noin 5 jäsentä alle 40 ja muutama yli 60. Ei ihan vielä ole porukka ukkoutumassa :) ollaan saatu muutama nuori jäseneksikin (yksi nuori nainenkin). Itse olen 35.  Meillä nuoria kannustetaan hirviporukassa todella hyvin, ovat ihan samassa arvossa kuin vanhatkin, vaikka aina ei metsästys kokemusta ole niin paljon. Itsekkin aloitin nuorena hirvimetsästyksen ja nyt alkaa 20:nes syksy. Mites muiden tilanne?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ukkoutuminen taitaa olla valitettava suunta hyvinkin monessa porukassa, itse olen kahdessa porukassa mukana ja nopealla ynnäilyllä molemmissa keski-ikä menee yli 50 vuoden. Nuoria ei niin hirveästi ole mukaan tulossa, vaikka heitä kyllä kaivattaisiin. Itsellä ikää kertynyt 25 vuotta ja molemmissa seuroissa olen sitä nuorinta kaartia, jos kehitys menee samaan suuntaan voi todella miettiä miten hirvet metsästä pois saadaan 15 vuoden kuluttua... mukana jahdissa olen ollut 10 vuotiaasta asti ja aseen kanssa 13 vuotiaasta ja molemmissa seuroissa tuosta ajankohdasta laskien väkimäärä on pienemään päin. "Lainamiehiä" ei vielä porukoissa juuri näy mutta jonkin ajan kuluttua niitä varmasti alkaa olla väen vähyyden takia, toivottavasti silloin ei liian jyrkät säännöt estä heidän mukana oloa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alkaa olla miehet vähissä kymmenen jahdissa on jo paljon ,kun sain viimeisen ammuttua oli vain neljä.Kova pakkanenkin rajoittaa menoa passiin,kun on yli 20 astetta niin ei ole tunkua.Melkein kaikki alkaa olla siinä iässä ettei suksi luista.Ei ole tullut laskettua keski-ikää,mutta taitaa mennä yli 50.Itelläkin pumppu vaivaa ,ettei uskalla enää mennä niinkuin on mieli.Koira toi viimeisen hirven melkein syliin ja siihen se sitten jäi huilailemaan.Hornady-muovikärki kävi kylässä ja teki tuhojaan,ei tarvinnut kaukaa etsiä,osuma oli keskellä pumppua.Paleli niin pirusti passissa,että jos vähänkin kauemmin olis pitäny olla,niin ampumatta olis jääny ja hampaitten kalina kuulunu pariin sataan metriin.(-20 ja kova tuuli).Jahti on sitten ohi ja reikärauta naftaliiniin syksyä oottamaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...