Jump to content
Guest Guest

metsästys

Recommended Posts

Guest Guest

Jos asuinalueeltasi löytyy hyvät mahdollisuudet harrastaa hirvenmetsästystä niin tottakai kannattaa hankkia hirvikortti. Hirvenmetsästys on hyvin mielenkiintoinen metsästysmuoto ja porukkametsästystä parhaimmillaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselleni nää hirven ja muitten sorkkaeläineten metsästäminen on senverran vieraampaa hommaa, että pitää nyt oikeen kysyä että mikä toi hirvikortti on?Itsellänihän on metsästyskrtti suoritettu (ja riistanhoitomaksu suoritettu) sekä hirven ammuntakoe suoritettuna, mutta tarviiko nykyään vielä noiden lisäksi jonkun erikseen hommattavan kortin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No ei muita kortteja,mutta metsästys on yleensäkin on hyvä harrastus johon kannattaa satsata.Olen koirani kanssa usein metsällä vaikka en viellä sitä kaurist ole nurin saannu niin jo se et voi mennä milloin haluaa metsälle on hieno.Tosin sain kunnon sävärit kun koira ajoi kaurista joka sit tähtäimen läpi katsottuna osoittautui peuraksi ja siihen ei minun luvat riitä viellä tänä vuonna ja olishan siinä ollu selittelenmistä miten peura on kaadettu haulikolla(rihlakko) :o

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No minäkin metsällä olen niin usein kuin vain aika ja keli sallii... Näitä sorkallisia en vain ole itse alkanut metsästämällä saalistamaan kun on noita liikenteen uhreja vain käynyt keräämässä. Muuten sitten näin ajavan koiran kanssa metsästävänä koen enemmän nämä pienet sorkkaeläimet (peura ja kauris) enemmänkin haittaeläimiksi. Varsinkin peurat jotka käy meillä pihasta syömäsä kaikki hyötykasvitkin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kun sen kokeen kävin ihan vain "kaiken varalta" ampumassa kun on toi 308, niin huomasin että oli niin helppo, että pitänee seuraavalla kerralla (eli nyt ensi syksyksi) ampua karhunkuvaa... Ois sit sekin jos vaikka tulisikin tarve lähteä nalle-jahtiin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...