Jump to content
Guest Guest

supikoiran metsästys

Recommended Posts

Guest Guest

Kertokaahan nytte tänne että jos supien poksuttelua harrastatte niin miten te niitä ammutte esim. koiralla , haaskalta ..  Sitten kertokaa minkä lainen kivääri pittäis olla ja tämän kaliiperia. Niin ja että minkä laisiin paikkoihin haaska kannattaa laitta ja mitenkä kauas mennä siitä passiin :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No koiran kanssa en ammu yleensä supikoiria. Joko koira tappaa sen tai jos ei, niin sitten 22 revolverilla ammun.Jos haaskalta ampuu, niin silloinhan haulikko on paras. Jos kiväärillä ampuu, niin ei niin väliä minkä kaliberinen on. Jos meinaat nahan ottaa talteen, niin kannattaa kokovaippasta luotia käyttää.Ja itse oon haaskaa pitänyt noin 25 metrin päässä kyttäyspaikasta. Haaskan oon sijoittanut aukealle paikalle että saa paremmin hyödynnettyä kuutamoa tai illan vähäistä valoa. Mieluiten sellaisessa paikassa jossa on joku valmiiksi oleva rakennus josta voi ampua. Tosin noi haaskat on olleet kettua varten, mutta käyhän supikin samalla haaskalla :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

minulla on haaska n.30 metrin päässä mökistä rantapellolla, ammun kiväärillä, iso veljen lataamilla B-tipeillä eli ampuu supia melkein mihin vaan niin siihen jää. kiikari on Bushnel 3-12x50 näkee hyvin. supeja ammutaan haaskalle 20-40 per syksy ja muutama kettu. jos haaskan meinaa ihan metsään laittaa niin suosittelen aukkoon. supeja saa myös tähän aikaan kun menee kyttäämään metsäautotielle torniin. ja kyllä hän ne supit tipahtas piakkarillakin, kun käyttäs supsonikkeja tai yellow jacettia. paras syötti varmaan on hirven keuhkot tai kuollut supi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä tippuu tuolta matkalta 22 WMR:llä kun osuu aivoihin tai niskarankaan.Tosin melko vaikea onnistua heikossa valossa. (en suosittele yrittämään, sillä huono osuma ei ikinä ole hyvä asia!!)Vitaali-osumasta (keuhkot / sydän johon kannattaa pyrkiä jos ei ole lähes varma että osut aivoihin tai niskarankaan) kulkee mahdollisesti noin 50- 200 metriä ennen kuolemista. Tosin supikoira voi myös ohi ammutustakin laukauksesta jäädä paikoilleen näyttelemään kuollutta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...