Jump to content
Jon

12/76 +4,5mm panosta..

Recommended Posts

Nyt pitäisi löytyy hanhi ja kettu hommiin 4,5mm ja isompaa haulta joka kävisi mahdollisimman moneen haulikkoon. Jos nyt ei kellään satu remington 877 nitro magnumiin tiedossa hyvin käyvää patruunaa.. S&B ja Vihtavuorta jyystettetty kaikenlaisilla supistajilla ilman tulosta. Alle 4mm hauleja kyllä löytyy hyvin käyvää, mutta hitusen isompaamkin olisi mukava saada käymään. Ampuma matkojen joskus päässessä hieman venymään..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Remingtonin Nitro Steel 4m teräs haulilla, lähtönopeus 450m/s hanhi tippuu paremmin, kuin lyijy paukulla. Itse olen kyseistä paukkua käyttänyt hanhi jahdissa aina ja hanhia on 6 tullut puotettua +2 kanukkia kiväärillä. Panoksen saatavuus suomesta on, joskus ollut hankalaa, koska menekki on kova.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Hanheen tarvitset nopeaa panosta ja Nitro Steel on ykai parhaista, mutta Torhammerkin käy :-) Tai Winchester Super XX Magnum 12/89 4m haulilla itse käytän niitä myös.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hanheen tarvitset nopeaa panosta ja Nitro Steel on ykai parhaista, mutta Torhammerkin käy :-) Tai Winchester Super XX Magnum 12/89 4m haulilla itse käytän niitä myös.

Tuossa Super XX ne haulet on 3,9mm. Niitäkin ammuttiin ennen ja saalista saatiin, mutta sittemmin vaihettu juurikin Nitro magnumiin, kun todettiin ettei nuot 89 ole niin hyviä kuin 76mm. Ja nyt tähän Federalin kuparoituun hauli malliin jota menee lippaan pohjalle. Villethx:llä siitä kokemusta?  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei ole kokemusta. Mutta kannattaa kysyä aseliikkeesta kunnon hanhi paukkuja he kyllä ojentavat panokset tarpeisiisi! :-)

Kyllä me ihan itse panokset testataan.. Myyjätkään ei tiedä miten panokset käy mihinkin pyssyyn millekkin supistajalle.. Ovat niin yksilöllisiä juttuja. Ja kuten edellä jo oon maininnut niin hyvät panokset lopulta löydettiin, kun tarpeeks paljon testattiin.  :) Vaikka toki hyviä panoksia oli ennestäänki jolla kuitenki melko useita hanhia ollaan tiputeltu aijempinakin vuosina, mutta aina pitää etsiä jotain uutta ja parempaa.. Täällä päin nämät hanhi hommat sen verran yleisempiä, että vähän täytyy koittaa panostaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiväärillä pelloilla ampuminen kielletty elokuussa. 15 saatiin omaan reppuun ja koiramiehelle pari joka etsi pari kauemmaksi tippunutta, muut 0 vaikka ampumaankin pääsivät. Ettei se panos testaus ihan hukkaan menny..  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt löytyy hyvää tavaraa Federal Premium 4,6mm kuparitetulla haulella.. Hintaviahan ovat, mutta eipä noita näissä pyynneissä niin hirveitä määriä mene.

Minulta myös näille ääni... Siis näilläkin olen koittanut kuviota pahviin (meinasin että ois hyvä haaskalta kyttäämiseen, mutta niin kova potku, että ei oisi ampumaluukun yläpuolella oleva ikkunaruutu tykännyt).Todella tasainen (ja suppea) kuvio ja hyvä upotus vielä 50 metriltä. Eli itse uskaltaisin tolla kettuakin talvella yrittää tohon 50 metriin asti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No senverran mitä olen Rottweilila koittanut, niin Valmetteihin tuntui käyvän hyvin, Baikaliin oli nippanappa kelpoinen... Näihin nykyisiin pumppuihini Rottweili sopii yhtähyvin kuin Vihtavuorelaiset, eli korkeintaan nopeisiin lähitilanteisiin joissa on etua laajasta hajonnasta mutta heikko upotus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Noille +50m kettu matkoille kannattais harkita unan käyttöönottamista, pienillä hauleilla murhaavia kuviota yli 50m matkoille esim 2,5mm una menee ketusta läpi vielä 60m matkalta oli vuodenaika  mikä hyvänsä..miinuksena on hinta ja itselataamisen vaiva..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...