Jump to content
aamuruskonpoika

Onko Suomessa liikaa susia?

Recommended Posts

Guest Guest

Eikös se oo sillon lupa ampua jos susi on lemmikin kimpussa? Vai koskiko pelkästään elinkeinoeläimiä, esim lampaat?Samboun viestiin liittyen tämä, en jaksanut lainata...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä niitä sai koiran kimpusta muistelen. Ainaki täällä pari tuttua on ampuneet suden koiran kimpusta.

Rikoslaki: ”… suojattua etua uhkaavan välittömän ja pakottavan vaaran torjumiseksi tarpeellinen teko on pakkotilanteessa sallittu…” Tällaiseksi on tietyissä tilanteissa katsottu  esimerkiksi koiraa uhanneen suden ampuminen.Mutta!!!! AINA pitää kuitenkin viranomaisille tästä ilmoittaa, ja käräjät voivat olla edessä, jos muotoilet sanasi vähänkin väärin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

No luuletko, että virkavalta ei tullut paikalle? Ja en kyllä oikeastaan tiedä, kertoivat vaan tämmöisen tarinan. Ja tästä on 15vuotta. Ei mua oikeastaan liikuta :-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No luuletko, että virkavalta ei tullut paikalle? Ja en kyllä oikeastaan tiedä, kertoivat vaan tämmöisen tarinan. Ja tästä on 15vuotta. Ei mua oikeastaan liikuta :-)

Siis mistä minä sen voin tietää, onko paikalle soitettu virkavaltaa? Laitoin vain rikoslaista lainauksen tuohon, kun puhuitte tuosta saako niitä ampua jos käyvät koiran päälle? Käsititkö jotain pikkaisen väärin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...