Jump to content
Guest Guest

Elämä ilman metsästystä?

Recommended Posts

Guest Guest

Jaa-a. Ei tarvis koskaan herätä neljältä passiin. Ei tarvis kärvistellä pimeässä metässä yömyöhään.  Ei palella, ei kastua, ei rämpiä suossa. Ei tarvis puhdistella aseita eikä huoltaa varusteita. Ei tarvis tehdä kalliita hankintoja ja reissuja. Ei tarvis manata kun metto koijjaa tai hanhet lentää pikkasen liian kaukaa ohi. Ei tarvis manata varmoja laukauksia, jotka menikin ohi. Ei tarvis rämpiä heinikossa sen haavakon takia.Vaan piru vie on se silti mukavaa hommaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No toisaalta omalta osaltani tiedän mitä on olla jonkun aikaa ilman FYYSISTÄ metsästystä...Eli olen 5 vuotta viettänyt välillä metsästämättä (no ilmakiväärillä ja loukuilla hiiriä ja rottia kyllä senkin ajan pyydystin) kun oli aset takavarikoitu ja olin uuden elämän aloittaakseni muuttanut toiselle seudulle.Eli sen ajan olin fyysisesti metsästämättä, mutta kun silloin kakarana jo olin sairastunut tähän vakavaan sairauteen, niin senkin ajan mielessäni ana näin kaikki tilanteet metsästyksellisinä, ja tietysti metsästys-alan lehtiä ja kirjoja luin...Eli sis tähän sairauteen tuskin on muuta hoitoa kuin eutanasia... ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Oishan tossa toisaalta hyvät puolensa olla ilman metsästystä, mutta vaikeaahan se on! Nyt on onneksi 3kuukautta vapaata niin pääsee käymään metällä milloin haluaa:) Paitsi 4viikonpäästä ei viikkoon pääse, koska olen Dubaissa, mutta kait sen kestää!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Ei tarvii kuin yksi pilkkuja viilaava poliisi niin vaikeaksi menee metsästys ja sit politiikot nyt on keksitty et punaiset liivit ei käy täytyy olla oranssiset Lillukan varsia p&%&¤ele :o

Eipä ne kaikki poliisitkaan onneks nii tarkkoja oo!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehkä pärjäisin ilman metsästystä, mutta kun on tullut harrastettua pienestä pitäen sitä, niin saattaa olla vaikeaa luopua rakkaasta harrastuksesta. Metsästys on mukavaa puuhaa, se piristää ja virkistää erinomaisesti raskaan työviikon jälkeen. Eli metsästys tuo mukanaansa hyvää tunnetta, hyvää liikuntaa sekä tietysti aina silloin tällöin herkullista riistaruokaa keittiön pöytään. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest Guest

Pärjäis helposti. Harrastaisin luultavasti rallin ajoa, joskus nuorena rallia tuli ajettua useita vuosia lopetin, kun sain metsästyskrtin! Ja olis varmaa paljon muutakin tekemistä, kuten tenolla vonkaleita narrailemassa, sieltäkin on pari onnistumista tullut :-D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin... Siis itsellenikin metsästys ja kalastus on kuitenkin vain pitkälti "tekosyitä" lähteä metsään... Yleensä ei hirveesti harmita vaikkei mitään saisikaan, mutta sitten taas jos lähden vain koiran kanssa lenkille, niin silloin ei "ehdi" pysähtyä katselemaan. Toki siinä kävellessäkin paljon näkee, mutta kun ei kuitenkaan sitä rauhallisuutta mitä metsä sisältää.Ja ilman asetta (tai onkea/ virveliä) tuntuu turhalta vain lähteä metsään "haahuilemaan".No syksyllä toki voi marjoja poimia (sekin on tylsää kun siinä vaan maahan pitää katsella) tai sieniä kerätä, mutta ei noita sieniäkään niin hirveesti viitsi syödä (ja myyntiin kerääminen ei ole kannattavaa edes näillä välimatkoilla)...Ja mitäs talvella voisi kerätä kun on maassa 30 cm tai ylikin lunta???Mutta kuinka hienoa onkaan kun voi hyvällä syyllä seistä passissa hiljaa ja paikallaan vain katsellen luontoa... Siinähän on syy pysähtyä.Tai kun istuu joen rannalla kädessä onkivapa... Siinäkin syy pysähtyä ja hiljentyä...No joku menee kirkkoon kuuntelemaan pappia kun minä menen luontoon kohtaamaan nämä asiat joista ja joiden luojasta se pappi puhuu :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Luo uusi...